Morjesta pöytään hyvät kohtalo toverit!
Itselleni tuli vaihdossa jokunen kuukausisitten 316i E46 (3/2003) N42B18 koneella. Ihan käypä peli, ikaisekseen mutta katsastuksessa tulikin yllätys eteen. Jäi päästööstä/OBD mittauksista kiinni ja katsuri antoi lapun käteen jossa oli vikakoodit P0030 ja P0368. Eli P0030 = HO2S Heater Control Circuit B1S1 (Lambda ennen kattia) ja P0368 = Nokka-akselin asentotunnistin (Camshaft Position Sensor 'B' Circuit High Bank 1). Mitään isompaa oiretta noissa ei ollut mutta se saatanan vikakoodin valo tai siis moottorin valo pärähti tauluun siellä katsastusasemalla. Shit!
No ei muuta kuin uudet nokka-akselin asentotunnistimet ja etummainen lambda uusiksi niin hävisi tuo P0030 koodi. Mutta nyt sitten herjaa vielä tuota P0368 ja uutena ongelmana on, että auto ei käy kunnolla kun käynnistää. Tai siis käy se hetken, varsinkin kylmänä mutta lämmitessä tuppaa sammuun heti samoin tein kun on startannut. Samoin käy kun heittää pikkulenkit tässä kodin lähistöllä että kierrokset tippuu risteykseen tultaessa tai muuten hidastaessa ja auto sammuu. Sitten pikkasen lämpösenä se ei oikein suostu lähtemään käyntiin millään. Tai kyllä se lähti mutta pitää olla kaasu melkein pohjassa, että se pysyy käynnissä. Heti kun lämpösenä ottaa jalan kaasulta niin sammuu välittömästi. Ennen lambda anturin vaihtoa tätä ongelmaa ei ollut. Oisko mitään vinkkiä mitä voisi seuraavaksi tällä tehdä,että ois vielä mahkut saada rotisko leimalle ennen kuin sekin menee vanhaksi ( 9 pv jäljellä 30 päivää)
Täällä on kyllä vastaavia tapauksia jos jonkin moisia mutta uutena Bemaristinä ajattelin kysyä forumilta apuja, ennen kuin lähtee lukemaan muiden vastaavia kokemuksia läpi.
Apuja otetaan vastaan kiitos!
I$to
Itselleni tuli vaihdossa jokunen kuukausisitten 316i E46 (3/2003) N42B18 koneella. Ihan käypä peli, ikaisekseen mutta katsastuksessa tulikin yllätys eteen. Jäi päästööstä/OBD mittauksista kiinni ja katsuri antoi lapun käteen jossa oli vikakoodit P0030 ja P0368. Eli P0030 = HO2S Heater Control Circuit B1S1 (Lambda ennen kattia) ja P0368 = Nokka-akselin asentotunnistin (Camshaft Position Sensor 'B' Circuit High Bank 1). Mitään isompaa oiretta noissa ei ollut mutta se saatanan vikakoodin valo tai siis moottorin valo pärähti tauluun siellä katsastusasemalla. Shit!
No ei muuta kuin uudet nokka-akselin asentotunnistimet ja etummainen lambda uusiksi niin hävisi tuo P0030 koodi. Mutta nyt sitten herjaa vielä tuota P0368 ja uutena ongelmana on, että auto ei käy kunnolla kun käynnistää. Tai siis käy se hetken, varsinkin kylmänä mutta lämmitessä tuppaa sammuun heti samoin tein kun on startannut. Samoin käy kun heittää pikkulenkit tässä kodin lähistöllä että kierrokset tippuu risteykseen tultaessa tai muuten hidastaessa ja auto sammuu. Sitten pikkasen lämpösenä se ei oikein suostu lähtemään käyntiin millään. Tai kyllä se lähti mutta pitää olla kaasu melkein pohjassa, että se pysyy käynnissä. Heti kun lämpösenä ottaa jalan kaasulta niin sammuu välittömästi. Ennen lambda anturin vaihtoa tätä ongelmaa ei ollut. Oisko mitään vinkkiä mitä voisi seuraavaksi tällä tehdä,että ois vielä mahkut saada rotisko leimalle ennen kuin sekin menee vanhaksi ( 9 pv jäljellä 30 päivää)
Täällä on kyllä vastaavia tapauksia jos jonkin moisia mutta uutena Bemaristinä ajattelin kysyä forumilta apuja, ennen kuin lähtee lukemaan muiden vastaavia kokemuksia läpi.
Apuja otetaan vastaan kiitos!
I$to
Comment