Elikkäs moottorin lämpötila mittari pomppaa aina käynnistettäessä suoraan punaselle, oli moottori sitten kylmä tai kuuma. Nesteet on tarkistettu ja on ok sekä on yritetty irrottaa asiaan liittyvien anturien liittimet, mutta mittari ei värähdä. Mitä vois vielä kokeilla? Auto on e46 vuosimallia -98.
Moottorin lämpötila punaisena
Collapse
X
-
E46 on kyl sen ikänen et koneen lämpö tulee ecu:lta. Ainakin bensakoneissa. Eli moottorikin kävisi aika paskasti jos koneen anturi ois rikki.
Vikakoodejahan siitä kannattaa lueskella. Esim. viallinen mittaristo monesti ilmoittelee itsestään ja ecu kyl kertoo jos koneen lämpötila-anturi on kaput.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Näin juu mutta eikös ecullekkin anturi ole ? Onko kehittyneempi systeemi kuin e36:ssa missä on 2 lämpöanturia vaikka siinäkään mittari ei suoraan kerro lämpötilaa.Originally posted by Pazi88 View PostE46 on kyl sen ikänen et koneen lämpö tulee ecu:lta. Ainakin bensakoneissa. Eli moottorikin kävisi aika paskasti jos koneen anturi ois rikki.
Vikakoodejahan siitä kannattaa lueskella. Esim. viallinen mittaristo monesti ilmoittelee itsestään ja ecu kyl kertoo jos koneen lämpötila-anturi on kaput.
Comment
-
Lämpimänä auto ei halua oikeen käynnistyä ja missä tää anturi mahdollisesti sijaitsis?Originally posted by Pazi88 View PostE46 on kyl sen ikänen et koneen lämpö tulee ecu:lta. Ainakin bensakoneissa. Eli moottorikin kävisi aika paskasti jos koneen anturi ois rikki.
Vikakoodejahan siitä kannattaa lueskella. Esim. viallinen mittaristo monesti ilmoittelee itsestään ja ecu kyl kertoo jos koneen lämpötila-anturi on kaput.
Comment
-
Vilkaiseppa ECU:lta ettei siellä ole jäähdytysnestettä/korroosiota liittimissä. Termarin lämmityksen kautta jäähdytysneste pääsee suoraan ECU:n päälle. Aiheuttaa juuri tuota, että viisari menee heti punaiselle kylmälläkin koneella.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment