Penkit pois ja kiinnityskohdat peitettävä esim hitsaamalla tai katkopultteilla. Turvavyöt pois myös. Ei riitä enään esim selkänojan kaato ja lukitus vaan kokonaan poistettava.
Vero tippuu noin puolella, ei ehkä ihan niinkään paljoa. Ei siis mihinkään sataseen tai edes lähelle. Trafin verolaskurilla voit laskea sen
Laskin huvikseen, 2002 vm autolla veroksi jää 420€
Penkit pois ja kiinnityskohdat peitettävä esim hitsaamalla tai katkopultteilla. Turvavyöt pois myös. Ei riitä enään esim selkänojan kaato ja lukitus vaan kokonaan poistettava.
Vero tippuu noin puolella, ei ehkä ihan niinkään paljoa. Ei siis mihinkään sataseen tai edes lähelle. Trafin verolaskurilla voit laskea sen
Laskin huvikseen, 2002 vm autolla veroksi jää 420€
Kiitos näistä. Eli eihän tuossa sitten ole taloudellisesti enää oikein järkeä.
Kyllä se diesel vero sen verran putoaa että ite ainakin jaksan rekkailla pakuks. Vyöt saa jättää, penkit pois ja alkuperäset pultit paikalleen ja poraa torxit pyöreeks. Ja tietysti levy tehtävä. Omasta putos diesel vero 370€/v.
Kyllä se diesel vero sen verran putoaa että ite ainakin jaksan rekkailla pakuks. Vyöt saa jättää, penkit pois ja alkuperäset pultit paikalleen ja poraa torxit pyöreeks. Ja tietysti levy tehtävä. Omasta putos diesel vero 370€/v.
Rautalankaa.... Eli penkkien kiinnityspultit rikottava pyöreiksi? Entä mikä levy?
Rautalankaa.... Eli penkkien kiinnityspultit rikottava pyöreiksi? Entä mikä levy?
Tuo vero sitten pienenee noin puoleen. Hmmm.
Tuo kannattaa kysyä omalta katsastusasemalta että mitä vaativat, tuntuvat joka konttorilla vaativan vähän eriä niin valitsee sen muutoskatsastus paikan ihan niillä perustein!
Niinkun makkis sanoi, eli se poraa pyöreäks tarkoitti juurikin sitä deletoimista.
Mulle sanoi konttorilla kun kävin muutoskatsastaa, että on aika järkevä tapa, kun on käyny porukkaa jotka on hitsannut reiät umpeen tai katkonu "pinnapulttia" korista. Niissä kun on sitten hiukan puuhaa jos haluaa palauttaa.
Selkänojan kiinnitys täytyy ns poistaa niin ettei selkänojaa saa lukittua pystyyn. Itse olen kaikista autoista irrottanut kontin puolelta ne lenkit/tapit mihin selkänoja kiinnittyy sekä tietenkin istuinosa ja selkänoja pois. Myös tehnyt levyn jotta tavaratila jatkuu etupenkkeihin asti niin kaikki vyö systeemit jää piiloon. Mitään en ole koskaan tuhonnut tai rikkonut ja kaiken saanut nätisti takaisin tarvittaessa henkilöautoksi muutettaessa.
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Tänään kävin konttorilla katsastamassa tuon E46:sen(meni läpi huomautuksitta). Samalla kysyin tuosta muutoksesta.
Takapenkki + selkänoja pitää poistaa. Lisäksi kiinnikkeisiin pitää ruuvata joku pultti joka pitää joko hitsata tai muuten estää ettei sitä saa tilapäisesti irti.
Olisiko jollain ajatusta että miten tuon voisi toteuttaa siten että jos joskus penkit haluaa takaisin(auton normaaliksi) palauttaminen ei olisi liian työlästä.
Itse en hahmottanut onko autossa siis joku kierreosa jossa penkki pultilla kiinni? Jos on, voisiko tuohon esim ruuvata pätkän kierretankoa, siinähän ei ole avaimelle paikkaa....
Lainaus Ylen uutisesta "Trafin Otto Lahti muistuttaa, että muutoskatsastuksen myötä myös perusvero ja vakuutusmaksut saattavat muuttua.
Vuosina 2001–2007 käyttöönotetuissa autoissa myös perusveron osuus muuttuu. Tuolloin käyttöönotetun henkilöauton perusvero määräytyy hiilidioksidipäästöjen mukaan, mutta pakettiautojen osalta vero lasketaan kokonaismassan mukaan"
Normaalisti kokonaismassaan lasketaan myös henkilöt 4kpl, eikö? Miten tässä tapauksessa kun pakettiautoksi muutettu ja penkkejä vain enää kaksi. Onko laskukaava edelleen kuitenkin se 4 henkilön paina(75kg hlö)?!? Eipä yllättäisi jos olisi, onhan kyse Suomesta :(
........kiinnostaa lähinnä siksi että haluaisin tietää hyödyn muutoksesta, onko sitä.
Lainaus Ylen uutisesta "Trafin Otto Lahti muistuttaa, että muutoskatsastuksen myötä myös perusvero ja vakuutusmaksut saattavat muuttua.
Vuosina 2001–2007 käyttöönotetuissa autoissa myös perusveron osuus muuttuu. Tuolloin käyttöönotetun henkilöauton perusvero määräytyy hiilidioksidipäästöjen mukaan, mutta pakettiautojen osalta vero lasketaan kokonaismassan mukaan"
Normaalisti kokonaismassaan lasketaan myös henkilöt 4kpl, eikö? Miten tässä tapauksessa kun pakettiautoksi muutettu ja penkkejä vain enää kaksi. Onko laskukaava edelleen kuitenkin se 4 henkilön paina(75kg hlö)?!? Eipä yllättäisi jos olisi, onhan kyse Suomesta :(
........kiinnostaa lähinnä siksi että haluaisin tietää hyödyn muutoksesta, onko sitä.
Kokonaismassa lukee rekisteriotteessa, sitä ei lasketa mistään.
Katsastin elokuussa e46 330xda pakuksi, on niin jäätävä kokonaismassa tommosessa nelikossa että vero putos yli 400€ ja vakuutuksista lähti satanen pois, suht halpa vakuutus Popilla kun osakaskon kanssa reilu 250€ vuos.
Penkit ja selkänoja pois ja heppasin kierretangon pätkät kierteisiin mihi penkin kiinnikkeet tulee, ois kuulemma riittäny ihan niitten kiinnikkeitten poisto mutta nuo saa kyllä silti helposti irti.
Kannattaa tosiaan kysyä omalta konttorilta,koska vaatimuksissa eroja vaikka niin ei saisi olla. Joensuussa vaativat,että istuin sekä selkänoja pois,turvavyöt pois ja penkkien kiinnityksiin esim popparit. Levyn ym saa siihen päälle rakentaa. Moni tehnyt myös niin,että levy kiinteästi siihen istuin osan tilalle niin silloin ei tarvitse kiinnityksille tehdä mitään,koska eivät edes näy konttorilla käytettäessä.
Kannattaa tosiaan kysyä omalta konttorilta,koska vaatimuksissa eroja vaikka niin ei saisi olla. Joensuussa vaativat,että istuin sekä selkänoja pois,turvavyöt pois ja penkkien kiinnityksiin esim popparit. Levyn ym saa siihen päälle rakentaa. Moni tehnyt myös niin,että levy kiinteästi siihen istuin osan tilalle niin silloin ei tarvitse kiinnityksille tehdä mitään,koska eivät edes näy konttorilla käytettäessä.
Kajaanissa sanoivat että penkki ja selkänoja pois. EI tarvitse poistaa turvavöitä. EI tarvitse hitsailla, riittää että kiertää vaikka kierretangon pätkät kiinnityskohtiin.
..... tietääkö joku tuon pultin mitat, eli mitä kierretankoa pitäisi olla!??!
Tuo että jos haluaa sinne taakse laittaa sen koko kuormatilan aina takapenkkiä myöten peittää levyllä ja käyttää kiinnitykseen noita istuinosan kiinnityksiä, on hyvä vinkki. Pitää tuumata paremmin kun näkee itse ensin kuinka kiinnitykset ovat ja miten soveltuu levyn kiinnittämiseen.
Comment