Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uretaanipuslat e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    Uretaanipuslat e46

    Onkos kukaan laittanut e46;seen uretaanipuslia etualatukivarsiin ,tarkoitan lähinnä niitä takimmaisia jotka ovat lähes kaikilla paskana ainakin joskus??
    onko mimmonen homma ja mitäs kustantaa pelkät puslat ja mistä ootte niitä hommannu?
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    ja mitäs merkkejä niitä on
    muita ku powerflex
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • matti.h
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 199
      • kangasniemi

      #3
      uutekki myy ja tourinkiin olis maksanu jotai vähä yli 200 eskoa kaikki alustan puslat.

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1842
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Jostain perverssistä syystä olen alkanut funtsia uretaanisten puslien downgreidaamista kumisiin. Ei ole kokemusta E46 alla muista kuin uretaanisista, mutta jotenkin sisämekkala on rajumpi kuin merkin luonteen mukaan pitäisi olla. Ehkä. En tiedä... Olisko mitään järkeä ja mahtaako vaikuttaa?

        En nyt ulkoa muista, mitkä kaikki sinne on vaihdettu, tehty joskus ennen kuin auto minulle tuli. Kun kesärenkaillakaan ei tahdo satasen vauhdissa normikeskustelusta tulla mitään. Ja renkaat on melko uudet ja ihan hyvät, siitä ei ole kiinni.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          No minä olen useassakin autossa vaihtanut uretaanit takaisin alkuperäistyylisiin.
          E46 kopassa tuo alatukivarren takapusla on suunniteltu joustamaan melko paljon. Alkuperäinen on öljytäytteinen kumipusla. Ainaskin täällä missä asun tiet on niin kuoppasia ja urasia, että uretaanilla tulee kaikki montut suoraan läpi ohjaukseen. Siksi olen laittanut nuo kumiset, paljon mukavempaa kyytiä. Ohjaustuntuma hieman epätarkkenee, mutta tosiaan kaikenlaiset nykäsyt ja vetelyt ratista hävinnyt mulla.
          Viimeeksi laitoin febi/bilstein puslat mitkä tuli telineissä valmiina, olisiko ollut Saksasta 40€ / pari, ja vaihto on tunnin homma jos oikein rauhassa tekee pukeilla.
          Last edited by Antti O; 27-03-2018, 07:48.

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            #6
            Ainakin juuri nuo puslat ovat uretaanisia ja sumea muistikuva auton alta on, että violettia olisi pilkistänyt jossain muuallakin. No, selviää kurkkimalla. Tosiaan kaikki tien rypyt ja muut tuntuu käsissä ja koko kabiini tuntuu kumisevan. Eiköhän normiliikenteessä pärjää orkkispuslillakin :-) Edellisen kokemuksen kannustamana tämä operaatio on edessä jossain vaiheessa.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1832
              • Karjaa

              #7
              Mikä vannekoko sulla on, 18"? Mulla 17" ja vaikka alkaa kohta olla kaikki kumi vaihtunut uretaaniksi niin ei kyllä häiritse ollenkaan vaikka on ns. käyttis kyseessä. Vaikuttaneeko kokemukseen sitten tuo sigussakin näkyvä aiemmin käyttiksenä palvellut Stuttgartin tekele vaikkei sekään mikään pahin ja meluisin kivireki olekaan.. :think
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                #8
                Saaha noita uretaanisia ns tehdas kovuuksilla esim strongflexi punaiset puslat. Paljo kestävämpiä ku nuo perus kumipaskat.
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 256
                  • jyväskylä

                  #9
                  Kohta 100tkm ajettu strongflexin punasilla. Totta, lisäävät sisämelua mutta en ole ongelmaksi nähnyt. Ei siis tarvitse harkita peltoreita, eikä ratti lyö käsille.

                  Näissä asennus on kyllä helppoa kun ei tarvitse prässäillä

                  Comment

                  • Ruut
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 174
                    • Jyväskylä

                    #10
                    En suosittelis uretaanisia puslia jos melu, tärinä tai kuopat haittaavat ajamisen viihtyvyyttä.

                    Suomen tiestöt ei oikein sovi ylipäätään jämäkän alustan kanssa, tai toisia se haittaa toisia se ei, mutta etenkin jos arvostaa ajomukavuutta eikä halua varoa joka monttua tai railoa yms..

                    Tietysti alla pyörivä rengaskin vaikuttaa tähän, pieni profiilinen kumi ei jousta yhtä paljoa kun isomman profiilin, vaikuttaa myös asiaan..

                    Mutta uretaanipuslat helppo asentaa, kestäviä ja kohtuu hintaisia.
                    E46 M3 '01 rata-prokkis
                    EX: E36 325i '91
                    Kaikkia audista tojotaan
                    (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                    + perseestä perämoottoriin

                    "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                    Comment

                    • Amigo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 167
                      • Turku

                      #11
                      Hiljattain tuli itsekin vaihdettua nuo puslat powerflexeistä alkuperäisiin kun rupesi ohjauksen kovuus häiritsemään. Ajomelussa en huomannut muutosta noiden välillä. Kaikki muut puslat mitä on tullut vaihdettua on kyllä edelleen uretaanisia kun niillä ei ole niin suurta vaikutusta ajomukavuuteen ja kestävät paremmin.
                      E46 328ci

                      Comment

                      • jonsered92
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 470
                        • JKL

                        #12
                        No eipä tuo ajomelu haittaa ku yksin jos ajelee nii musa nii isolla että korvat soi. Sit ku akan löytää(ehkä) niin nehä tuppaa kitisee ja napisee nii että ei paljon alustan kolinat tunnu/kuulu.
                        Nyt:e60 530xda herkuilla
                        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          #13
                          Mä tilailin M3 versiot omaani. Jos olis sopiva kompromissi Urtsin ja öljytäytetyn löllerön väliltä. Pian sekin selviää.

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Kieltämättä meteli hieman alkaa nyppiä päivittäisellä työmatkalla. Kuitenkaan en tekisi johtopäätöksiä puslien suhteen ennen siirtymistä kesäkumeihin, jotka melkein uudet ja hiljaisemmasta päästä valitut.

                            Toistaiseksi powerflexit pelkästään etualatukivarsien puslina.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎