Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 330D Aut. ilmastointi ei puhalla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japsa330
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 4
    • Suomi

Bmw e46 330D Aut. ilmastointi ei puhalla

Vika alkoi aluksi kun käynnisti auton ilmastointi puhalsi epätasaisesti ilmaa (puhaltaa heijaamalla) kunnes konelämpesi tai pisti hetkeksi puhaltamaan täysillä sen jälkeen puhalsi normaalisti kaikilla nopeuksilla ei ole ollut mitään ongelmaa ettei puhaltaisi kylmää tai lämmintä molempia puhaltanut tähän asti. Nytten lakkasi kokonaan puhaltamasta ilmaa. Paneelissa palaa valot ja kuule että läpät aukeavat? Ennen kuin lopetti puhaltamasta moottorista kuului hihnan vinkumista ja heti kun se loppu, loppui puhaltaminen. Vinkkejä mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään vielä en ole päässyt vikakoodeja ottamaan. Voiko olla mahdollista että pelkkä etuvastus mennyt? Én ole vielä katsonut pyöriikö flekti. Onko mahdollista että puhallin tai kompura levinnyt? :think
    Last edited by Japsa330; 13-09-2018, 14:48.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

Jos siellä ei sisätilan puhallin toimia, niin flektillä/kompuralla ei ole mitään sen kanssa tekemistä. Itse noilla oireilla vähän epäilisin sisätilan puhaltimen moottoria.
    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• Jka
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 214
      • jyväskylä

Siilin vaihtoon eli etuvastuksen. Korjaantuu melkovarmasti. Mulla hajos tuo etuvastus jo toiseen kertaan kun ajoin kaupan pihaan ja puhallin sammu kerrasta. kl varaosista uus alle viiteenkymppiin ja hyvin pelaa. Sen jälkeen jos ei lähde toimimaan niin lähtisin epäilemään vasta itse puhallinta.
      E70 X5 4.8i
      ex: E46 325Ci

Comment

• antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 781
        • Espoo

Täältäkin ääni etuvastukselle, mulla oireili täysin samalla tavalla.
        E46 325ti Compact

Comment

• asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1240
          • Tampere

Originally posted by antti View Post
          Täältäkin ääni etuvastukselle, mulla oireili täysin samalla tavalla.
          Rikkinäinen etuvastus automaatti-ilmastoinnissa aiheuttaa tuotaa "heijaavaa" puhallusta.
          Sen vaihdolla lähtisin kokeilemaan. Manuaali-ilmastoinnissa saattaa toimia vain täydellä teholla, jos etuvastus rikki.
          E39 523i
          i3

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎