Ostin tuossa pari viikkoa sitten E46 316 -04 N46 koneella. Autoon tehty keväällä ei merkkiliikkeessä jakoketju + vanos remontti.
Eilen sain luettua autosta vikakoodit ja siellä oli kaksi koodia 2A59 ja 2A5B, jotka pikaisen googletuksen perusteella johtuivat eccentric shaft sensorista.
Avasin tänään moottorin suojamuovit ja tuo koko anturin johto oli irti. Nakkasin johdon kiinni ja kuittasin nuo kaksi vikakoodia pois ja kävin ajamassa lenkin.
Auto alkoi täristää n.900-3000rpm kierroksilla ja moottorin merkkivalo alkoi välkkyä. Luin koodit uudelleen ja nyt oli misfire koodia 4. sylinteriin. Käänsin 4. ja 1. sylinterin tulpat ja puolat ristiin, mutta silti misfire tuli tuohon 4. sylinteriin.
Mitään muita vikakoodeja ei ollut tuon misfiren lisäksi.
Irroitin taas tuon eccentric shaft sensorin piuhan ja tuo käynti tasaantui, eikä misfireä enää tullut.
Mistä tätä asiaa nyt lähtisi selvittämään. Onko tuossa jakopääremontissa joku mennyt reisille vai onko tässä nyt joku sopeutus jäänyt tekemättä?
Eilen sain luettua autosta vikakoodit ja siellä oli kaksi koodia 2A59 ja 2A5B, jotka pikaisen googletuksen perusteella johtuivat eccentric shaft sensorista.
Avasin tänään moottorin suojamuovit ja tuo koko anturin johto oli irti. Nakkasin johdon kiinni ja kuittasin nuo kaksi vikakoodia pois ja kävin ajamassa lenkin.
Auto alkoi täristää n.900-3000rpm kierroksilla ja moottorin merkkivalo alkoi välkkyä. Luin koodit uudelleen ja nyt oli misfire koodia 4. sylinteriin. Käänsin 4. ja 1. sylinterin tulpat ja puolat ristiin, mutta silti misfire tuli tuohon 4. sylinteriin.
Mitään muita vikakoodeja ei ollut tuon misfiren lisäksi.
Irroitin taas tuon eccentric shaft sensorin piuhan ja tuo käynti tasaantui, eikä misfireä enää tullut.
Mistä tätä asiaa nyt lähtisi selvittämään. Onko tuossa jakopääremontissa joku mennyt reisille vai onko tässä nyt joku sopeutus jäänyt tekemättä?
Comment