Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320d e46 huono käynnistyvyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smabedo
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 6
    • Pori

    Bmw 320d e46 huono käynnistyvyys

    Eli otsikon mukainen vehjes käynnistyy vaikeasti aamuisin tai työpäivän jälkeen.
    Hehkun valo vilkahtaa mut ekalla starttauksella yleensä sammuu samantien mutta tokalla jää käyntiin mutta käy muutaman sekunnin ikäänkuin kahdella täristäen.
    Tämän jälkeen toimii normaalisti kunnes taas tulee pitempi pätkä parkissa.

    Mikähän tuota mahtaa vaivata?
    BMW 320d 2001 e46
  • smabedo
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 6
    • Pori

    #2
    Hehkutulppien ohmit mitattu hehkureleen liittimeltä ja jokainen näytti 0.4- 0.7 ohmia. Eikös ne sillon ehjät ole? Kuinkas tuon hehkureleen toiminnan saisi parhaiten tarkastettua?
    BMW 320d 2001 e46

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Vikakoodit lukemalla selviät helpoimmalla. Hehkuista jää vikakoodit ja jos antaa kaikille on myös hehkuboxi yleensä hajalla.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Nyt en ole muistoistani täysin varma, mutta viisaammat korjatkoon oliko niin että noissa vanhemmissa versiossa rikkinäisestä hehkusta ei jää vikakoodia, joten hehkun toimivuus on helpointa testata yleismittarilla. Tästä syystä myöskään hehkujen ohjausyksikön vikaantumisesta ei tule tietoa vikakoodien muodossa?

        EDIT aiempaa tarinaa:
        Originally posted by Clavurion View Post
        DDE4:ssa vain yksi yhteinen vikakoodi koko hehkujärjestelmälle. Näissä vanhemmissa todella harvoin vikaa hehkujen releessä.
        Last edited by JaniLap; 23-09-2018, 09:32. Reason: Vikakoodit
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • -BMW-
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 179
          • Klaukkala

          #5
          Jos hehkut ok, niin vuotava suutin?
          BMW 328 Ci -00

          Comment

          • smabedo
            Newbiemmer
            • Jun 2015
            • 6
            • Pori

            #6
            Originally posted by -BMW- View Post
            Jos hehkut ok, niin vuotava suutin?
            Kuinka vuotavat suuttimet todetaan?
            BMW 320d 2001 e46

            Comment

            • -BMW-
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 179
              • Klaukkala

              #7
              Osaavassa paikassa suuttimien ohivuotomittauksella tai foorumilta varmaan löytyy joku, joka pystyy katsomaan livedatalla korjausarvot suuttimilta.

              Samalla katsoo ne vikakoodit, ettei ole syöttöpumpulta koodia, jos jää paine liian alhaiseksi.
              BMW 328 Ci -00

              Comment

              • MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

                #8
                Originally posted by smabedo View Post
                Eli otsikon mukainen vehjes käynnistyy vaikeasti aamuisin tai työpäivän jälkeen.
                Hehkun valo vilkahtaa mut ekalla starttauksella yleensä sammuu samantien mutta tokalla jää käyntiin mutta käy muutaman sekunnin ikäänkuin kahdella täristäen.
                Tämän jälkeen toimii normaalisti kunnes taas tulee pitempi pätkä parkissa.

                Mikähän tuota mahtaa vaivata?
                Niin, kumpihan tuo -01:nen oikein on, jakajapumppu vai commonrail? Jos jakajapumpulla, niin suuttimien korjausarvoja ei taida ollakaan.

                Ootko kokeillut semmoista, että kylmänä, tai oletettavassa ongelmatilanteessa, hehkuttaa muutaman kerran ennen starttausta. Tekeekö silloin saman? Ainakin vanhemmissa dieseleissä hehkuongelmat saattoivat vaatia useamman hehkutuksen. Samoin, jos polttoainejärjestelmä vuotaa ja putkiin pääsee ilmaa, niin useampi hehkutus laittaa siirtopumpun töihin pidemmäksi aikaa, ilmat poistuu, jolloin starttaa paremmin.

                Comment

                • smabedo
                  Newbiemmer
                  • Jun 2015
                  • 6
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by MPV View Post
                  Niin, kumpihan tuo -01:nen oikein on, jakajapumppu vai commonrail? Jos jakajapumpulla, niin suuttimien korjausarvoja ei taida ollakaan.

                  Ootko kokeillut semmoista, että kylmänä, tai oletettavassa ongelmatilanteessa, hehkuttaa muutaman kerran ennen starttausta. Tekeekö silloin saman? Ainakin vanhemmissa dieseleissä hehkuongelmat saattoivat vaatia useamman hehkutuksen. Samoin, jos polttoainejärjestelmä vuotaa ja putkiin pääsee ilmaa, niin useampi hehkutus laittaa siirtopumpun töihin pidemmäksi aikaa, ilmat poistuu, jolloin starttaa paremmin.
                  Tää on toi 100KW versio eli ilmeisesti jakajapumpulla?
                  Tänä aamuna laitoin virrat monta kertaa päälle niin auto lähti huomattavasti helpommin käyntiin, täytyy siis ruveta tutkimaan tarkemmin mahdollisia polttoainevuotoja ja mittailla hehkuja lisää.
                  BMW 320d 2001 e46

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎