Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318 coupe. 1.9l:en koneen päivitys 2.0l:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • walther91
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 110
    • Lahti

    #16
    https://www.realoem.com/bmw/enUS/select Kova sana osien vertailuun. Itse yllätyin hetki sitten kun ajoin m43b19 koneista autoa. yllättävän hyvin vääntää alhaalta, mutta ylhäällä ei tapahdu tosiaan mitään. Varsin hyvä ja luotettava kone käyttikseen ainakin.

    Comment

    • axuee
      Bimmer Rookie
      • Nov 2016
      • 28
      • Finland

      #17
      Originally posted by walther91 View Post
      https://www.realoem.com/bmw/enUS/select Kova sana osien vertailuun. Itse yllätyin hetki sitten kun ajoin m43b19 koneista autoa. yllättävän hyvin vääntää alhaalta, mutta ylhäällä ei tapahdu tosiaan mitään. Varsin hyvä ja luotettava kone käyttikseen ainakin.
      Thanks pitää kokeilla. Onko miten luotettava, että jos rupeen osia kattelemaan niin ne varmasti sopii jos sivulla niin sanotaan?
      Joo siis kyllä kaupunki ajossa menee hyvin toi alkuperäinen konekkin. Mutta 1. Varaosat löytyy niin paljon helpommin esim m54 koneeseen kuin m43. 2. Jos ajat 100km/h ja haluat rekan ohi niin kiihtyy niin jumalattoman hitaasti. Tän tietää vaan jos on ikinä ajannu m43b19 koneella ja koittanu ohittaa rekkaa. Ja talvella vasta onkin mahottomuus. 3. Oppaat ja keskustelut koskee yleensä aina 6 sylinterisiä m54 koneita tai vastaavia näissä jod on bikas niin saa kunnolla etsiä. Jne jne. Ymmärrät varmaan.

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #18
        4 vuotta oli M43B19, tuttua sinällään. Talvella tehottomuus haittaa vähemmän, koska pito on enemmän ratkaisevassa roolissa. Voi niitä M54-juttuja lukea, pohjimmiltaan ongelmat samankaltaisia, joskin vanos-jakopää jutut voi ohittaa.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #19
          Liittyen tähän samaan keskusteluun, hieman mietintää mitä osia tekniikanvaihto vaatisi:

          - Moottori apulaitteineen, konehuoneen johtosarja, moottorinohjainlaite.
          - Pakosarjat, pakoputkisto
          - Jarrut, satulat, levyt, palat. (pääsylinteri varmaan tarttisi myös tarkastaa eroaako eri malleissa).
          - Vakaajat
          - Tasauspyörästö, vetarit, kardaani
          - Vaihteisto kiinnikkeineen

          Pääsisköhän tällä paketilla jo tekemään tekniikanvaihtoa. Varmaan pitäisi olla saman euroluokan luovuttaja-auto kun kohdeauto?

          Comment

          • jluoma
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 685
            • Lappeenranta

            #20
            On siinä savottaa.

            Itsestäni tiedän, ettei aika ja kyvyt riittäisi moiseen, mutta jos moottori joka tapauksessa pitää vaihtaa, niin vaihtoehtoja kannattaa tuumia.

            Toiseen M43B19 koneeseen vaihtaessa, kaikki sähköt ja ohjainlaitteet käy vanhasta, ja lopulle autolle ei tarvi tehdä mitään.
            Toki runsaasti purkamista ja kasaamista on tiedossa näinkin.
            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

            Comment

            • axuee
              Bimmer Rookie
              • Nov 2016
              • 28
              • Finland

              #21
              Originally posted by jluoma View Post
              On siinä savottaa.

              Itsestäni tiedän, ettei aika ja kyvyt riittäisi moiseen, mutta jos moottori joka tapauksessa pitää vaihtaa, niin vaihtoehtoja kannattaa tuumia.

              Toiseen M43B19 koneeseen vaihtaessa, kaikki sähköt ja ohjainlaitteet käy vanhasta, ja lopulle autolle ei tarvi tehdä mitään.
              Toki runsaasti purkamista ja kasaamista on tiedossa näinkin.
              Jos nakkaa uuden m43b19 nokalle niin toimiiko vanha ecu ja avain, käynnistys normaalisti. Ja pitäkö koodailla mitä?

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                #22
                Originally posted by axuee View Post
                Jos nakkaa uuden m43b19 nokalle niin toimiiko vanha ecu ja avain, käynnistys normaalisti. Ja pitäkö koodailla mitä?
                Tällä tavalla juuri välttyisi koodaukselta, kun käyttää vanhaa ecu:ta. Se vaan ei käy eri malliselle koneelle, mutta just samanlaiselle pitäs olla ihan plug and play.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • axuee
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2016
                  • 28
                  • Finland

                  #23
                  Originally posted by jluoma View Post
                  Tällä tavalla juuri välttyisi koodaukselta, kun käyttää vanhaa ecu:ta. Se vaan ei käy eri malliselle koneelle, mutta just samanlaiselle pitäs olla ihan plug and play.
                  Ootko ite tehny näin vai? Siinäkö ei tule mitään ongelmaa että omat auton ecun yhdistää eri auton moottoriin (m43b19).

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Originally posted by axuee View Post
                    Ootko ite tehny näin vai? Siinäkö ei tule mitään ongelmaa että omat auton ecun yhdistää eri auton moottoriin (m43b19).
                    En ole ite tehny, mutta periaatteessa ecu:ta ei kiinnosta onko sama kone vai eri, kunhan se saa oikeita arvoja mitta-antureilta. Tarvittaessa kaikki sähköosat voi ottaa vanhasta, mutta jos "uudessa"koneessa olisi jotain vikoja, kuten voi olla, niin sitten voidaan löytää ongelma jota ei aiemmin ollut. Hieman skeptinen olen kuitenkin aina elektroniikan/tietotekniikan kanssa. Pelkästään se, että vanhoja osia irrotetaan ja kiinnitetään uudestaan, saattaa aiheuttaa vian jota aiemmin ei ollut.
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • axuee
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2016
                      • 28
                      • Finland

                      #25
                      Originally posted by jluoma View Post
                      En ole ite tehny, mutta periaatteessa ecu:ta ei kiinnosta onko sama kone vai eri, kunhan se saa oikeita arvoja mitta-antureilta. Tarvittaessa kaikki sähköosat voi ottaa vanhasta, mutta jos "uudessa"koneessa olisi jotain vikoja, kuten voi olla, niin sitten voidaan löytää ongelma jota ei aiemmin ollut. Hieman skeptinen olen kuitenkin aina elektroniikan/tietotekniikan kanssa. Pelkästään se, että vanhoja osia irrotetaan ja kiinnitetään uudestaan, saattaa aiheuttaa vian jota aiemmin ei ollut.
                      Jees kiitoksia hyvistä vastauksista.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎