memebuy23buy

m43b19 jäähdytys bropleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari_2012
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 52
    • .......................

    m43b19 jäähdytys bropleema

    alkaa olemaan jo mielenkiintosta kun ei vikaa löydy! eli bemarissa kerää putkiin painetta jonkinverran ajaessa,ja paikallaan ollessa tosi kovaksi menee putket,hyvä ettei kohta räjähdä. flekti ei lähe pyörimään vaikka alavesiletku tulikuuma,silti kokoajan lämmöt pysyy normaalissa. on vaihdettu uusi paisuntasäiliö,syyläri,termostaatti,vesipumpu,kann entiiviste,ja ilmailtu vaikka kuinka monesti,ei myöskään kuluta nestettä,tyhjäkäynnillä ei tule paisariin ilmakuplia. lyhyessä ajossa,noin 10-20km ei tule painetta,mutta jos enempi ajaa niin putket kovettuu melkoisesti.mistähän voisi olla kyse?:think:think
  • ohhoh
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 191
    • .

    #2
    Mahtaisko kyse olla sitten ihan moottorin normaalista toiminnasta?

    Jos nestettä ei kulu, lämmöt ei nouse ja toimii normaalisti niin onko siellä sitten mitään vikaa? tuskin.
    Paineistettu järjestelmä, niin letkut kuuluukin olla sut kovia kun täysi lämpötila on saavutettu..

    Jos jotain haluaa vielä varman päälle vielä pelata, niin onko paisarin korkkia vaihdettu, mutta kuulostaa kyllä ihan normaalilta..

    Comment

    • jari_2012
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 52
      • .......................

      #3
      Originally posted by ohhoh View Post
      Mahtaisko kyse olla sitten ihan moottorin normaalista toiminnasta?

      Jos nestettä ei kulu, lämmöt ei nouse ja toimii normaalisti niin onko siellä sitten mitään vikaa? tuskin.
      Paineistettu järjestelmä, niin letkut kuuluukin olla sut kovia kun täysi lämpötila on saavutettu..

      Jos jotain haluaa vielä varman päälle vielä pelata, niin onko paisarin korkkia vaihdettu, mutta kuulostaa kyllä ihan normaalilta..

      joo ja tosiaan paisarin korkkikin on vaihdettu uuteen.

      Comment

      • ohhoh
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 191
        • .

        #4
        Jos kerran lämmöt pysyy normaalina, nestettä ei kulu tai sekoitu öljyihin, eikä pakokaasuja ole nesteiden seassa, niin väittäisin että kaikki on ihan kunnossa :think

        Comment

        • jari_2012
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 52
          • .......................

          #5
          Originally posted by ohhoh View Post
          Jos kerran lämmöt pysyy normaalina, nestettä ei kulu tai sekoitu öljyihin, eikä pakokaasuja ole nesteiden seassa, niin väittäisin että kaikki on ihan kunnossa :think
          niin luulis,mutta kun auto on tyhjäkäynnillä jonkin aikaaa niin tulee putkiin niin kova paine että alkaa putki turpoamaan klemmarin päälle

          Comment

          • ohhoh
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 191
            • .

            #6
            Saatko jollain testerillä tai salavalikosta katsottua nesteen lämpötilan?

            Jos lämpötila on ihan normaali eikä rupea tyhjäkäynnilläkään nousemaan, niin en oikein keksi muuta kuin onko sitten letkut kuinka vanhat että antaako vaan sen verran periksi, että näyttää pullistuvan?
            Jos paisarin korkkikin on vaihdettu niin kyllä sen sieltä pitäisi ennen päästää ilmoja pihalle ennen kuin letkut pamahtaa paikoiltaan.

            Enpä osaa oikein enempää auttaa :think

            Comment

            • jari_2012
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 52
              • .......................

              #7
              Originally posted by ohhoh View Post
              Saatko jollain testerillä tai salavalikosta katsottua nesteen lämpötilan?

              Jos lämpötila on ihan normaali eikä rupea tyhjäkäynnilläkään nousemaan, niin en oikein keksi muuta kuin onko sitten letkut kuinka vanhat että antaako vaan sen verran periksi, että näyttää pullistuvan?
              Jos paisarin korkkikin on vaihdettu niin kyllä sen sieltä pitäisi ennen päästää ilmoja pihalle ennen kuin letkut pamahtaa paikoiltaan.

              Enpä osaa oikein enempää auttaa :think
              mitenhänlie tuon salavalikon kautta katotaan?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by jari_2012 View Post
                mitenhänlie tuon salavalikon kautta katotaan?
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • jari_2012
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 52
                  • .......................

                  #9
                  valikkoon kyllä pääsee,ja nopeasti naputtelee 1-20 toimii,mutta miten ite testin voi valita? kun esim test 15 painan niin alkaa taas näkymään normaalisti kilometrilukema yms...taas alusta yrittää ja sama homma,mitensen pystyy valittemaan?

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    En löytänyt sun postauksista että mikä toiminnallinen ongelma siinä autossa on?
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11217
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      En löytänyt sun postauksista että mikä toiminnallinen ongelma siinä autossa on?
                      Jep kaikki kuullostaa normaalilta :think

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • jari_2012
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 52
                        • .......................

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Jep kaikki kuullostaa normaalilta :think
                        moro! nyt taas pukkasi uutta ongelmaa,eli laitoin uudet osat jäähdytysjärjestelmään. paisari,syyläri,paisarin korkki,vesipumppu,termostaatti.syttyi se jäähdytinnesteen merkkivalo vaikka nestettä on maximi määrä,noo,vaihdoin uuden anturin ei mitään vaikutusta asiaan,eipä kyllä nestettäkään tullu siitä reiästä mihin se anturi laitetaan. onko muilla ollut samantyyppistä vikaa?

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1277
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Mites se järjestelmä on ilmattu? Ainaki mulla m54:ssa määräanturi on paisarin pohjalla, joten kuulostaa aika oudolta että järjestelmässä on max määrä nestettä mutta paisarin pohjalta ei tule yhtään nestettä. Vai olenko ymmärtäny nyt jotakin väärin?
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • jari_2012
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 52
                            • .......................

                            #14
                            Originally posted by BMWjunkie View Post
                            Mites se järjestelmä on ilmattu? Ainaki mulla m54:ssa määräanturi on paisarin pohjalla, joten kuulostaa aika oudolta että järjestelmässä on max määrä nestettä mutta paisarin pohjalta ei tule yhtään nestettä. Vai olenko ymmärtäny nyt jotakin väärin?

                            anturi on paisarin pohjassa joo,ja nesteet normaalissa on ja pysyy. anturinko ottaa irti ei tule pisaraakaan nestettä ulos,järjestelmää ilmattu kaikilla mahollisilla keinoilla,sen valonhan kuuluisi jo sammua kun virrat laittaa päälle,silloin kun säiliössä on nestettä,aika outoa.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by jari_2012 View Post
                              anturi on paisarin pohjassa joo,ja nesteet normaalissa on ja pysyy. anturinko ottaa irti ei tule pisaraakaan nestettä ulos,järjestelmää ilmattu kaikilla mahollisilla keinoilla,sen valonhan kuuluisi jo sammua kun virrat laittaa päälle,silloin kun säiliössä on nestettä,aika outoa.
                              Kyllä sieltä nestettä pitäisi tulla kun anturin ottaa irti. Onhan nestettä niin paljon, että se menee yli sen väliseinän? Muistaakseni joillakin on halpa paisareissa ollut sellaista, että ei ole ollut anturille asti auki, vaan siellä on ollut reikä valettu umpeen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X