Juuh elikkäs vaihdoin itse pariston timanttimalliseen avaimeen. Eli puukolla auki ja pikaliimalla kiinni.
Kaikki pelitti hienosti, kunnes tiputin avaimen lattialle, pikaliimat petti ja avain levisi lattialle. Uusiksi kasaan ja kaukosäädin toimii kaikkien nappien osalta. Vaan eipä lähde käyntiin enään tuolla avaimella. Ovet aukeaa, virrat menee päälle mutta startti ei pyöri.
Harmaalla avaimella sekä muovisella vara-avaimella lähtee käyntiin.
Sitten meneekin oudoksi. Auto käynnistyy myös pääavaimella, kun auton ensin käynnistää harmaalla avaimella?!?! Onnistuin kerran ajamaan pääavaimella siten, että moottorin vikavalo paloi koko matkan ajan ja oli kaikki tehot hukassa. Laitoin työpaikan pihalla kokeeksi auton heti uudestaan käyntiin harmaalla avaimella ja ei ollut mitään ongelmaa, eikä tuota ongelmaa ole enää sen jälkeen tullut.
Avain piti parittaa uudestaan että kaukosäädin alkoi toimimaan pariston vaihdon jälkeen (5 kertaa virrat päälle, avausnappi pohjaan ja 3 kertaa lukitusnappia).
Onko tuo pääavain nyt jossain ihme moodissa, joka estää käynnistyksen ja/tai rajoittaa tehot ihan minimiin?
Bonuskysymys: missä helvetissä E46 korissa on kaukosäätimen infrapunavastaanotin, niin voisi tähdätä paremmin ? Kelistä/planeetoiden asennoista riippuen kaukosäädin ei suostu toimimaan ja välillä toimii vaikka 50m päästä.
Kaikki pelitti hienosti, kunnes tiputin avaimen lattialle, pikaliimat petti ja avain levisi lattialle. Uusiksi kasaan ja kaukosäädin toimii kaikkien nappien osalta. Vaan eipä lähde käyntiin enään tuolla avaimella. Ovet aukeaa, virrat menee päälle mutta startti ei pyöri.
Harmaalla avaimella sekä muovisella vara-avaimella lähtee käyntiin.
Sitten meneekin oudoksi. Auto käynnistyy myös pääavaimella, kun auton ensin käynnistää harmaalla avaimella?!?! Onnistuin kerran ajamaan pääavaimella siten, että moottorin vikavalo paloi koko matkan ajan ja oli kaikki tehot hukassa. Laitoin työpaikan pihalla kokeeksi auton heti uudestaan käyntiin harmaalla avaimella ja ei ollut mitään ongelmaa, eikä tuota ongelmaa ole enää sen jälkeen tullut.
Avain piti parittaa uudestaan että kaukosäädin alkoi toimimaan pariston vaihdon jälkeen (5 kertaa virrat päälle, avausnappi pohjaan ja 3 kertaa lukitusnappia).
Onko tuo pääavain nyt jossain ihme moodissa, joka estää käynnistyksen ja/tai rajoittaa tehot ihan minimiin?
Bonuskysymys: missä helvetissä E46 korissa on kaukosäätimen infrapunavastaanotin, niin voisi tähdätä paremmin ? Kelistä/planeetoiden asennoista riippuen kaukosäädin ei suostu toimimaan ja välillä toimii vaikka 50m päästä.
Comment