Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d m57 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wessu7
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 4
    • Vantaa

    330d m57 ei käynnisty

    Potilaana on siis e46 330d -02 (135kw m57).

    Auto ei vastannut kaasuun ja nosti itsestään kierrokset 3k hujakoille tässä vaiheessa käännetty virrat pois jonka jälkeen kierrokset lähti laskemaan mutta sitten nousi vielä käymään 4k paikkeilla ja tämän jälkeen paljastui korkeapainepumpun vuoto jakopäähän minkä jälkeen öljyt vaihdettu ja pumppu tiivistetty eikä auto lähtenyt käymään. Nyt on suuttimien vuodot kokeiltu letkukikalla, vaihdettu paineensäätimen o-renkaat, luettu vikakoodit mitä antaa moottorin kannakkeista sekä hehkusta/releestä ja kaikki sulakkeet tarkastettu.

    Löytyiskö täältä jotain diesel gurua jolta saisi apua?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9135
    • Oulu

    #2
    Paljonko siirtopaine ja rail-paine startissa?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Wessu7
      Newbiemmer
      • Jan 2019
      • 4
      • Vantaa

      #3
      Unohtu ne mainita mutta siirtopaine 3.97bar ja rail näyttää nollaa.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9135
        • Oulu

        #4
        Miten tuo pumpun tiivistys on toteutettu? :think
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Wessu7
          Newbiemmer
          • Jan 2019
          • 4
          • Vantaa

          #5
          Boschin tiivistesarjalla uusittu tiivisteet pumppuun. Sekä o-renkaat paineensäätimeen samaa boschin laatua. Pumppu näytti sisuskaluiltaan ehjältä.

          Voiko näissä olla ajonesto tms päällä eikä sen takia antaisi nostaa paineita?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9135
            • Oulu

            #6
            Ajonestolta tulee kyllä vikakoodi, jos siinä on ongelmaa. Meniköhän tuo pumpun kasaus uusilla tiivisteillä ihan putkeen?

            Onko muuten korkeapainepumpulla tulo- ja paluuletkut oikein päin? Ne on osakaavioissa kuvattu just väärin, jos niistä on mallia katsonut.
            Last edited by Clavurion; 12-01-2019, 13:59.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Wessu7
              Newbiemmer
              • Jan 2019
              • 4
              • Vantaa

              #7
              Letkut on oikein päin ja pumppu pitäisi olla oikein kasattu mutta eihän näistä ikinä tiedä jos siellä olisi joku mennyt väärin.. pumppu kyllä lähtee irti ja riihimäen dieselhuollolle ellei tähän muuta selitystä löydy.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎