Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ahdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • santeribro
    Newbiemmer
    • Aug 2018
    • 17
    • Suomi

    330d ahdot

    Morjes, tuntuu että ei ois kaikki ihan kotona autossa, jos lähtee polkemaan niin helvetin kauan alhaalta tyhjää ja sit 3.5k~ luona alkaa kuuluu vislaus ja lähtee sutimaan niin perkeleesti näin talvella. Delphin ohjelma antaa semmosen vikakoodin ku boost pressure regulation, uus ahtopaine sensori homma ostettu mutta ei vielä laitettu kiinni, onko jollain ollu samanlaisia kokemuksia? Autossa on aivan suoraputki ni uskon että vislaus pitäs kuulua paljon herkemminki yms. (Autosta löytyy jonkun näkönen ohjelma t entinen omistaja)

    https://vimeo.com/user93908077/revie...879/3eaad43e0f tossa video kiihdytyksessä kaasupohjassa. Elikkäs ei oikeen alhaalta yhtään nappaa tehoa
    Last edited by santeribro; 15-01-2019, 00:23.
    E46 330d 6v 2004 msport
    Ex:e46 320d 6v 2004
    ex:e39 523i msport imolarot
    ex:e39 528i msport imolarot
    ex:e46 330dA 02 msport
    ex:e39 530dA 00
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9135
    • Oulu

    #2
    Kurkkaa, vetääkö turbon alipainekellon tanko VNT-siivet kiinni, kun auton käynnistää.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • santeribro
      Newbiemmer
      • Aug 2018
      • 17
      • Suomi

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kurkkaa, vetääkö turbon alipainekellon tanko VNT-siivet kiinni, kun auton käynnistää.

      Kokeilen huomenna!!
      E46 330d 6v 2004 msport
      Ex:e46 320d 6v 2004
      ex:e39 523i msport imolarot
      ex:e39 528i msport imolarot
      ex:e46 330dA 02 msport
      ex:e39 530dA 00

      Comment

      • santeribro
        Newbiemmer
        • Aug 2018
        • 17
        • Suomi

        #4
        Elikkäs ahtaa noin 0.6 ja vasta yli 3k kierroksien jälkeen. Ennen sitä näyttää puhdasta nollaa ja ei näkyny turbossa mitään liikettä kun käynnisti/sammutti..
        E46 330d 6v 2004 msport
        Ex:e46 320d 6v 2004
        ex:e39 523i msport imolarot
        ex:e39 528i msport imolarot
        ex:e46 330dA 02 msport
        ex:e39 530dA 00

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9135
          • Oulu

          #5
          Ekana alipaineletkut vaihtoon.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • santeribro
            Newbiemmer
            • Aug 2018
            • 17
            • Suomi

            #6
            Okei, onks mitään käryä miten helpoiten sais ne vaihettua, esim nosturi yms?
            E46 330d 6v 2004 msport
            Ex:e46 320d 6v 2004
            ex:e39 523i msport imolarot
            ex:e39 528i msport imolarot
            ex:e46 330dA 02 msport
            ex:e39 530dA 00

            Comment

            • Miikala
              BTCF Member
              • Nov 2018
              • 135
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by santeribro View Post
              Okei, onks mitään käryä miten helpoiten sais ne vaihettua, esim nosturi yms?
              Ei vaadi nosturia tai mitään sen erikoisempia. Itsekkin parkkipaikalla letkut syksyllä uusin.

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                #8
                Minkä näköstä letkua kannattaisi käyttää ? sisähalkaisija ?
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • santeribro
                  Newbiemmer
                  • Aug 2018
                  • 17
                  • Suomi

                  #9
                  Noni elikkäs turbon siiven säätö homma oli jumissa, nyt wörkkii. mut semmonen vielä et boost pressure regulator aka map sensori aka ahtopaineensäädin mötikkä. Vanha omistaja oli jättäny irti jostain syystä ja toimi silleen, ostin uuden ja laitoin kiinni ja nyt tyhjäkäynnillä ahtaa jonku 0.2 ja sit kun pintakaasua vähän antaa ni ahtaa päälle 1 täyskaasulla jää vaan nykimään.
                  E46 330d 6v 2004 msport
                  Ex:e46 320d 6v 2004
                  ex:e39 523i msport imolarot
                  ex:e39 528i msport imolarot
                  ex:e46 330dA 02 msport
                  ex:e39 530dA 00

                  Comment

                  • santeribro
                    Newbiemmer
                    • Aug 2018
                    • 17
                    • Suomi

                    #10
                    missä vaiheessa pitäs alkaa ahtamaan ja kuinka paljon?
                    E46 330d 6v 2004 msport
                    Ex:e46 320d 6v 2004
                    ex:e39 523i msport imolarot
                    ex:e39 528i msport imolarot
                    ex:e46 330dA 02 msport
                    ex:e39 530dA 00

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by santeribro View Post
                      missä vaiheessa pitäs alkaa ahtamaan ja kuinka paljon?

                      Yhtä vaikea vastata kuin, missä vaiheessa alkaa kuluttamaan polttoainetta ja kuinka paljon? Eli kuormitus ja kaasupolkimen asento vaikuttaa, paikallaan polkiessa ahtopaine ei paljoa nouse mutta muuten jostain 1200 ylöspäin taitaa alkaa ropelli pyörimään vähän kaasun määrästä riippuen. Max. taitaa olla jotain 1,3 bar paikkeilla täyskaasu kiihdytyksessä.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎