Eli e46 m54 b30 vuosimalli 2002 ja ongelmana aamulla täysin kylmä moottori käyntiin käy kuin kello noin 5-10sek tyhjäkäynti tippuu ja rupeaa kone heilumaan puottaa ensin ainakin yhden pytyn pelistä pois ja jos antaa käydä niin varmaan toisenkin vika valo syttyy sammutus ja uusi startti nii taas käy kuin kello kylmänä jos lähtee suoraan ajamaan ei ongelmaa muteen autoo pelaa loistavasti kun hieman lämpiää webastolla jos lämmittää niin ei ongelmaa pientä huojumista voi olla tutkittu imusarjan takana olevat tulpat tässä mallissa oli vaan yks iso ja kaks letku lähtöä mistä toinen oli poikki korjattu ei vaikutusta huohotus järjestelmä irroitettu jo todettu ehjäksi oli varmaan uusittu kun ei ollu yhtään hapero mistään imuputket kunnossa venakoppa tiivis pilotilla yritetty etsiä vuotoja ei löydy mitenkäs tuo disan vaikutus kun siitä oli läppä irti ja tappikin melkein irti niin tulppasin disan pois ja revin ylimääräiset pois niin ei ainakaa sieltä saa ilmaa autoo myös laitettu tulpat nkg ja kaikki puolat vikakoodit sytytys katkoksia voiko vika olla muualla kun imuvuodoissa niin kuin näissä yleensä voisiko vika olla jossain polttoaine suodattimessa tai pakoputken läppäsysteemissä vastauksia kaivataan että sais jättää auton kylmänä käymään toivottavasti tästä saa jotain selvää mitä tehty
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54b30 kylmä käynnistys ongelma
Collapse
X
-
Nollaa nyt ensiksi kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen käynnistä se kylmänä.
Laita kuva vikakoodeista tänne. Turha vaihtaa osia ennenkun selvittää mikä sitä autoa vaivaa.
Jos saat jostain katsottua paljonko pitkän ajan fuel trimmit on molemmissa bankeissa siitä olisi hyvä lähteä. Onnistuu vaikka elm327 bt palikalla + torque appsilla.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNollaa nyt ensiksi kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen käynnistä se kylmänä.
Laita kuva vikakoodeista tänne. Turha vaihtaa osia ennenkun selvittää mikä sitä autoa vaivaa.
Jos saat jostain katsottua paljonko pitkän ajan fuel trimmit on molemmissa bankeissa siitä olisi hyvä lähteä. Onnistuu vaikka elm327 bt palikalla + torque appsilla.
Comment
-
-
Eli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.
Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.
Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...
Comment
-
-
Itsellä oli sama vika mutta moottorina M54B22. Koneeseen vaihdettiin tulppia, puolia, suuttimia, tarkistettiin vanokset, vaihdettiin kaikki perus imuvuotohilppeet ja edelleen teki tuota. Koneessa käytettiin eri puhdistuslitkuja samoin polttoainepuolella. Selvitettiin myös sähkövikojen mahdollisuutta mutta tuloksetta. Loppujen lopuksi ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin moottrin hatun pois nosto. Sieltä löytyi hyvin olematon vesivuoto 5.sylinteriin sekä erittäin karstoittuneet venttiilit jotka koneistajan mukaan eivät voineet mitenkään olla tiiviit. Tuo vesivuoto ilmeisesti aiheutti sen että sylinteri oli märkä startatessa eikä ECU saanut korjausarvoja kohdilleen jolloin oireet alkoivat ja vikavalo syttyi. Ja kun moottori oli hieman lämmennyt niin mitään oireita ei ollut havaittavissa.
Kansi koneistettiin, kasattiin Victor Reinzin ja elringin tiivisteillä ja kannenpulteilla sekä INAn uusilla venttiilinnostimilla eikä sen jälkeen ole oireillut lainkaan. Oliko kansiremontti ratkaiseva tekijä? Jollakin voi olla niksit jolla kone lähtee toimimaan ilman moottorin purkua. Itsellä tämä toi ainoan ratkaisun jolla moottori lähti taas toimimaan normaalisti.
Tästä ongelmasta, M54 cylinder misfire, on maailmalla runsaasti keskustelua.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Dj Niksperi View PostItsellä oli sama vika mutta moottorina M54B22. Koneeseen vaihdettiin tulppia, puolia, suuttimia, tarkistettiin vanokset, vaihdettiin kaikki perus imuvuotohilppeet ja edelleen teki tuota. Koneessa käytettiin eri puhdistuslitkuja samoin polttoainepuolella. Selvitettiin myös sähkövikojen mahdollisuutta mutta tuloksetta. Loppujen lopuksi ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin moottrin hatun pois nosto. Sieltä löytyi hyvin olematon vesivuoto 5.sylinteriin sekä erittäin karstoittuneet venttiilit jotka koneistajan mukaan eivät voineet mitenkään olla tiiviit. Tuo vesivuoto ilmeisesti aiheutti sen että sylinteri oli märkä startatessa eikä ECU saanut korjausarvoja kohdilleen jolloin oireet alkoivat ja vikavalo syttyi. Ja kun moottori oli hieman lämmennyt niin mitään oireita ei ollut havaittavissa.
Kansi koneistettiin, kasattiin Victor Reinzin ja elringin tiivisteillä ja kannenpulteilla sekä INAn uusilla venttiilinnostimilla eikä sen jälkeen ole oireillut lainkaan. Oliko kansiremontti ratkaiseva tekijä? Jollakin voi olla niksit jolla kone lähtee toimimaan ilman moottorin purkua. Itsellä tämä toi ainoan ratkaisun jolla moottori lähti taas toimimaan normaalisti.
Tästä ongelmasta, M54 cylinder misfire, on maailmalla runsaasti keskustelua.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.
Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...
Comment
-
-
Täällä samaa ongelmaa tosin m54b22 motissa. Heittelee yleensä kylmiltään 2 pyttyä(1cyl ja joku satunnaisesti väliltä 4-6) pois pelistä kylmänä, jos ei lähde heti liikenteeseen.
Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl vika sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan tulpat, huohotin kaikkine osineen.
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät ja samanlaiset toistensa kanssa. Olis pikkuhiljaa mukava keksiä vikapaikkaa🤔 mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.E39 520iA
Comment
-
-
Originally posted by e46miäs View PostTäällä samaa ongelmaa tosin m54b22 motissa. Heittelee yleensä kylmiltään 2 pyttyä(1cyl ja joku satunnaisesti väliltä 4-6) pois pelistä kylmänä, jos ei lähde heti liikenteeseen.
Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl vika sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan tulpat, huohotin kaikkine osineen.
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät ja samanlaiset toistensa kanssa. Olis pikkuhiljaa mukava keksiä vikapaikkaa🤔 mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
Comment
-
Comment