Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54b30 kylmä käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jl87
    Newbiemmer
    • Feb 2019
    • 6
    • Savikylä

    M54b30 kylmä käynnistys ongelma

    Eli e46 m54 b30 vuosimalli 2002 ja ongelmana aamulla täysin kylmä moottori käyntiin käy kuin kello noin 5-10sek tyhjäkäynti tippuu ja rupeaa kone heilumaan puottaa ensin ainakin yhden pytyn pelistä pois ja jos antaa käydä niin varmaan toisenkin vika valo syttyy sammutus ja uusi startti nii taas käy kuin kello kylmänä jos lähtee suoraan ajamaan ei ongelmaa muteen autoo pelaa loistavasti kun hieman lämpiää webastolla jos lämmittää niin ei ongelmaa pientä huojumista voi olla tutkittu imusarjan takana olevat tulpat tässä mallissa oli vaan yks iso ja kaks letku lähtöä mistä toinen oli poikki korjattu ei vaikutusta huohotus järjestelmä irroitettu jo todettu ehjäksi oli varmaan uusittu kun ei ollu yhtään hapero mistään imuputket kunnossa venakoppa tiivis pilotilla yritetty etsiä vuotoja ei löydy mitenkäs tuo disan vaikutus kun siitä oli läppä irti ja tappikin melkein irti niin tulppasin disan pois ja revin ylimääräiset pois niin ei ainakaa sieltä saa ilmaa autoo myös laitettu tulpat nkg ja kaikki puolat vikakoodit sytytys katkoksia voiko vika olla muualla kun imuvuodoissa niin kuin näissä yleensä voisiko vika olla jossain polttoaine suodattimessa tai pakoputken läppäsysteemissä vastauksia kaivataan että sais jättää auton kylmänä käymään toivottavasti tästä saa jotain selvää mitä tehty
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Originally posted by jl87 View Post
    toivottavasti tästä saa jotain selvää mitä tehty
    Välimerkit olis kivoja.

    Vanoksen tiivisteet on varmaan alkuperäiset.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • jl87
      Newbiemmer
      • Feb 2019
      • 6
      • Savikylä

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      Välimerkit olis kivoja.

      Vanoksen tiivisteet on varmaan alkuperäiset.
      Ei ainakaan merkintää löydy mistään. Oireet vaan viittaisi muualle teho vääntö ongelmia ei ole

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by jl87 View Post
        Ei ainakaan merkintää löydy mistään. Oireet vaan viittaisi muualle teho vääntö ongelmia ei ole
        Päinvastoin, sopii oikein hyvin oireisiin kylmänä.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • jl87
          Newbiemmer
          • Feb 2019
          • 6
          • Savikylä

          #5
          Originally posted by BeamR View Post
          Päinvastoin, sopii oikein hyvin oireisiin kylmänä.
          Pitää ruveta sitä seuraavaksi selvittämään. Jos ei muuta ilmene. Mistäköhän tuohon käypäiset osat löytyy.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #7
            Nollaa nyt ensiksi kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen käynnistä se kylmänä.
            Laita kuva vikakoodeista tänne. Turha vaihtaa osia ennenkun selvittää mikä sitä autoa vaivaa.
            Jos saat jostain katsottua paljonko pitkän ajan fuel trimmit on molemmissa bankeissa siitä olisi hyvä lähteä. Onnistuu vaikka elm327 bt palikalla + torque appsilla.

            Comment

            • jl87
              Newbiemmer
              • Feb 2019
              • 6
              • Savikylä

              #8
              Originally posted by Antti O View Post
              Nollaa nyt ensiksi kaikki vikakoodit, ja sen jälkeen käynnistä se kylmänä.
              Laita kuva vikakoodeista tänne. Turha vaihtaa osia ennenkun selvittää mikä sitä autoa vaivaa.
              Jos saat jostain katsottua paljonko pitkän ajan fuel trimmit on molemmissa bankeissa siitä olisi hyvä lähteä. Onnistuu vaikka elm327 bt palikalla + torque appsilla.
              tämmöset koodit oli nyt ja vikakoodeja nollattu moneen kertaan ei vaikutusta. Realiaikasta dataa voin lukea kun tietäis mitä lukee ja arvoja
              Attached Files

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #9
                Eli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
                Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.

                Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
                Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • jl87
                  Newbiemmer
                  • Feb 2019
                  • 6
                  • Savikylä

                  #10
                  Originally posted by BeamR View Post
                  Eli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
                  Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.

                  Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
                  Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...
                  Kaikki puolat vaihdettu kerralla ja tulpat silloin ei vaikutusta vikaan eikä kokeiltu ristiin. Johdot ja liittimet paikallaan niin kuin pitää. Myös 4 sylinterissä ollut katkoksia ainakin. Pitänee huomenna lukea nuita arvoja onko apuja lamdan korjaus arvoista. Onneksi toimii kun vaan lämmiittä webastolla ennen lähtöä 30min. Jospa tästä nyt sais jotai selvää

                  Comment

                  • Dj Niksperi
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 2437
                    • Salo, Finland

                    #11
                    Itsellä oli sama vika mutta moottorina M54B22. Koneeseen vaihdettiin tulppia, puolia, suuttimia, tarkistettiin vanokset, vaihdettiin kaikki perus imuvuotohilppeet ja edelleen teki tuota. Koneessa käytettiin eri puhdistuslitkuja samoin polttoainepuolella. Selvitettiin myös sähkövikojen mahdollisuutta mutta tuloksetta. Loppujen lopuksi ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin moottrin hatun pois nosto. Sieltä löytyi hyvin olematon vesivuoto 5.sylinteriin sekä erittäin karstoittuneet venttiilit jotka koneistajan mukaan eivät voineet mitenkään olla tiiviit. Tuo vesivuoto ilmeisesti aiheutti sen että sylinteri oli märkä startatessa eikä ECU saanut korjausarvoja kohdilleen jolloin oireet alkoivat ja vikavalo syttyi. Ja kun moottori oli hieman lämmennyt niin mitään oireita ei ollut havaittavissa.

                    Kansi koneistettiin, kasattiin Victor Reinzin ja elringin tiivisteillä ja kannenpulteilla sekä INAn uusilla venttiilinnostimilla eikä sen jälkeen ole oireillut lainkaan. Oliko kansiremontti ratkaiseva tekijä? Jollakin voi olla niksit jolla kone lähtee toimimaan ilman moottorin purkua. Itsellä tämä toi ainoan ratkaisun jolla moottori lähti taas toimimaan normaalisti.

                    Tästä ongelmasta, M54 cylinder misfire, on maailmalla runsaasti keskustelua.
                    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                    -Team Pussihousu-
                    Salo///Works
                    sigpic

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16422
                      • Asikkala

                      #12
                      Originally posted by Dj Niksperi View Post
                      Itsellä oli sama vika mutta moottorina M54B22. Koneeseen vaihdettiin tulppia, puolia, suuttimia, tarkistettiin vanokset, vaihdettiin kaikki perus imuvuotohilppeet ja edelleen teki tuota. Koneessa käytettiin eri puhdistuslitkuja samoin polttoainepuolella. Selvitettiin myös sähkövikojen mahdollisuutta mutta tuloksetta. Loppujen lopuksi ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin moottrin hatun pois nosto. Sieltä löytyi hyvin olematon vesivuoto 5.sylinteriin sekä erittäin karstoittuneet venttiilit jotka koneistajan mukaan eivät voineet mitenkään olla tiiviit. Tuo vesivuoto ilmeisesti aiheutti sen että sylinteri oli märkä startatessa eikä ECU saanut korjausarvoja kohdilleen jolloin oireet alkoivat ja vikavalo syttyi. Ja kun moottori oli hieman lämmennyt niin mitään oireita ei ollut havaittavissa.

                      Kansi koneistettiin, kasattiin Victor Reinzin ja elringin tiivisteillä ja kannenpulteilla sekä INAn uusilla venttiilinnostimilla eikä sen jälkeen ole oireillut lainkaan. Oliko kansiremontti ratkaiseva tekijä? Jollakin voi olla niksit jolla kone lähtee toimimaan ilman moottorin purkua. Itsellä tämä toi ainoan ratkaisun jolla moottori lähti taas toimimaan normaalisti.

                      Tästä ongelmasta, M54 cylinder misfire, on maailmalla runsaasti keskustelua.
                      Vettä vuotavassa sylinterissä karstaiset venttiilit ? Vai oliko eri pytty ?

                      Comment

                      • jl87
                        Newbiemmer
                        • Feb 2019
                        • 6
                        • Savikylä

                        #13
                        Originally posted by BeamR View Post
                        Eli sytytyskatkoksia ei olekaan kaikissa mukeissa?
                        Sori mut tosta aloitustekstistä ei ota tolkkua kun siinä ei ole välimerkkejä, yhdyssanoja eikä lauserakenteita.

                        Onko KAIKKI puolat vaihdettu? Onko kokeiltu puolia ristiin risat vs ehjät mukit? Onhan suuttimien ja puolien johdot oikein paikoillaan ja johtosarjat ehjät?
                        Millaiset korjausarvot suuttimilla on? Ja pari muuta kysymystä...
                        ei saanut suuttimien arvoja katsottua. Bensa paineet mittasin kokeeksi ja oli hyvät. Arvelin vielä käyttää savutestissä varmuuden vuoksi niin saa ainakin imuvuodon pois sulkea ongelmasta

                        Comment

                        • e46miäs
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 41
                          • kuopio

                          #14
                          Täällä samaa ongelmaa tosin m54b22 motissa. Heittelee yleensä kylmiltään 2 pyttyä(1cyl ja joku satunnaisesti väliltä 4-6) pois pelistä kylmänä, jos ei lähde heti liikenteeseen.
                          Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
                          Vaihdettua: puolat 2kpl vika sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan tulpat, huohotin kaikkine osineen.
                          Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät ja samanlaiset toistensa kanssa. Olis pikkuhiljaa mukava keksiä vikapaikkaa🤔 mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
                          E39 520iA

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #15
                            Originally posted by e46miäs View Post
                            Täällä samaa ongelmaa tosin m54b22 motissa. Heittelee yleensä kylmiltään 2 pyttyä(1cyl ja joku satunnaisesti väliltä 4-6) pois pelistä kylmänä, jos ei lähde heti liikenteeseen.
                            Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
                            Vaihdettua: puolat 2kpl vika sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan tulpat, huohotin kaikkine osineen.
                            Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät ja samanlaiset toistensa kanssa. Olis pikkuhiljaa mukava keksiä vikapaikkaa🤔 mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
                            Lanbdat siellä on rikki luultavasti, etummaiset. Katsoppa livedatalla niiden toiminta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎