Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i e46 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    330i e46 ei käynnisty

    Kaverin E46 330i -00 ei käynnisty, starttaa kyllä iloisesti pitkään. Ongelma alkoi kuukausi sitten ja alkuun diagnoosi oli huono akku. Uusi akku vaihdettu, ilmeisesti saman kokoinenkin. Ei vaikutusta. Auto seisonut siitä asti tähän päivään saakka koskematta. Luin inpalla vikakoodit ja käynnistyksenestossa oli 1 koodi enkä muista mikä. Moottorin ohjain antaa yhden koodin joka on flekti (ollut koodi jo kauan). Nollasin kaikki ja inpalla synkkasin ajoneston uudelleen. Ei muita koodeja uusinut kuin saman flektin koodi mikä aina ennenkin ollut. Bensakiskon venttiilistä tulee bensaa kun starttaa. Ei oikein ideoita enää ole niin olisko täällä jollain heittää neuvoja?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Viimeisin ajo ollut kenties lyhyt siirto ja nyt ns. liimaventtiili? Jos manuaali, niin vetämällä käyntiin?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      #3
      Ikävä kyllä automaatti on mut startti pyörittää kyllä iloisesti. Mitä tarkoitat sanalla liimaventtiili? Kyllä se useamman kilometrin ajo on ollut viimeksi ja päättynyt autokatokseen. Ei vaan enää katoksesta lähde käyntiin.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1840
        • Karjaa

        #4
        Joo, jos auto tosiaan Kittilässä ja viimeksi ollut käynnissä vain lyhyen siirron ajan eikä ole saanut lämmitä kunnolla niin melko varmasti liimaventtiili kyseessä. Eli auto pitäisi saada lämpimään tai edes lämmittimellä lohko/nesteet lämpöisiksi, ja sitten täyteenladatulla akulla käynnistystä kaasua polkien niin kauan että lopulta lähtee. Kun lähtee niin sitten samantien ajamaan pitkä lenkki että lämpenee oikein kunnolla.

        Todella ärsyttävä vaiva itse kerran kokeneena (kun vaimo oli hölmöyksissään +5 kelillä startannut mutta päättänyt sitten samantien ettei lähdekään mihinkään).
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          #5
          Originally posted by Wespa View Post
          Joo, jos auto tosiaan Kittilässä ja viimeksi ollut käynnissä vain lyhyen siirron ajan eikä ole saanut lämmitä kunnolla niin melko varmasti liimaventtiili kyseessä. Eli auto pitäisi saada lämpimään tai edes lämmittimellä lohko/nesteet lämpöisiksi, ja sitten täyteenladatulla akulla käynnistystä kaasua polkien niin kauan että lopulta lähtee. Kun lähtee niin sitten samantien ajamaan pitkä lenkki että lämpenee oikein kunnolla.

          Todella ärsyttävä vaiva itse kerran kokeneena (kun vaimo oli hölmöyksissään +5 kelillä startannut mutta päättänyt sitten samantien ettei lähdekään mihinkään).
          Aivan joo, ymmärsin kuin googlasin vaivan. Täytyy nyt vielä varmistaa onko juuri näin päässyt käymään. Auto oli eilen roikassa ja uusi akku täyteen ladattuna jonka sahasin kyllä ihan loppuun saakka startilla. Välillä tuntui että hörähtää hieman mutta ei nyt varsinaisesti kovin ollut innoissaan käynnistymään. Ei nyt kovin kylmä ollut kun -5 pakkasta enää.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Kun pyörität näkyykö livedatassa kierroslukusignaali oikein?
            Kuulostaa kyllä ihan bensapumppuvialta, mittaisin kyllä kiskolta vielä paineen varmuuden vuoksi. Se on siitä schraderista aika simppeli mitata.
            Last edited by Antti O; 07-03-2019, 10:07.

            Comment

            • AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

              #7
              En ole vielä kierroslukua katsonut. Se on seuraavana vuorossa jahka auton omistaja herää tähän aamuun.

              Bensanpaineesta sen verran, että kiskossa ei ollut kuin pieni suhaus pitkän starttaamisen jälkeen. Kun venttiilin painoi auki ja paperia oli ympärillä, niin kyllä sieltä startatessa sitten kuitenkin sitä bensaa tuli niin että talouspaperiköntti oli ihan litimärkä polttoaineesta. Ei ole painemittaria mutta olen lähdössä rovaniemelle tänään. Olisin hakenut uuden pumpun sieltä mutta ei löydy varastosta mistään. Täytynee ostaa vaikka bensanpainemittari niin saa homman ton osalta etenemään.

              Edit: ääntä en pumpulta ole kyllä kuullut. Jos kuuluu niin vaimea se ainakin on.

              Edit2: Liimaventtiili poissuljettu, varmistin asian ja autolla ajettiin useampi kilometri töistä kotiin.
              Last edited by AnttiJuhani; 07-03-2019, 11:33.

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                #8
                Oireita olikin aiemmin jo. Pitkään starttaus. Virtoja piti piettää päällä hetken että pumppu sai paineen tehtyä. Laitettiin nyt uus pumppu tilaukseen varmuuden vuoksi.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #9
                  Kannattaa myös bensansuodatin samalla vaihtaa, siinähän on paineensäädin integroituna.
                  Jos siis suodatinta ei ole uusittu, sehän ei kuulu edes inspection 2 huoltoon.
                  Mun talviautosta meni jossai 240tkm kohdalla bensapumppu, niin samalla vaihtelin bensansuodattimen. Sieltä löytyi orkkis pötkö vuodelta 2004..
                  Last edited by Antti O; 07-03-2019, 12:46.

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    #10
                    No niin kaveri oli vaihtanu releitä keskenään niin äänen sai pumpulta. Auto ei silti lähde käyntiin. Ei varmaan ole suodatinta tuohonkaan vaihdettu. Annan vinkin eteenpäin.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Joko tämä käy ?
                      Oliko nokan tai kampuran asentotunnistin syynä ?

                      Comment

                      • AnttiJuhani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 2056
                        • Kittilä

                        #12
                        Työt estää kaverin auttamisen. Huomenna taas vapaalla jalalla joten jos kaverille sopii niin jatketaan siihen mihin jäätiin. Kierrosdata vielä tsekkaamatta ja siitä on hyvä jatkaa.

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          #13
                          Startatessa antaa kierroslukemaa inpalle. Akku oli suht lopussa niin en saanut aivan kaikkia startilta irti mutta olipa se kyllä lähellä käynnistyä. 5 kertaa sahasin suht pitkiä aikoja ja aina lopussa se alkoi sitten kunnolla yrittämään muttei ihan vielä toivottua lopputulosta tullut. Kesällä tosiaan ollut suht pitkä startti muutenkin tuolla yksilöllä. Suunnitelmana olisi että jos se nyt lähtisi käyntiin kun akku on taas latautunut, niin tulppien ja bensan suodattimen vaihtoon heti tänne mun talliin. Kunnon sulatus autolle samalla. Jos ei sillä tokene niin ainakin saisi tallissa etsiä seuraavaa syytä.

                          Tosiaan yks tässä autossa on ollut vialla jonka itse ja kaverikin unohtanut kokonaan. Varmasti voisi olla tähänkin iso vaikutus. Huohotinputkessa on vuoto. Öljyltä on haissut ja kesällä antoi vikakoodiakin vuodolle. Taitaa olla lämpimän maan huohotin. Öljyt ja nesteet ok tällä erää eikä näytä olevan muualta vuotanut öljyä.
                          Last edited by AnttiJuhani; 13-03-2019, 14:48.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by AnttiJuhani View Post
                            Startatessa antaa kierroslukemaa inpalle. Akku oli suht lopussa niin en saanut aivan kaikkia startilta irti mutta olipa se kyllä lähellä käynnistyä. 5 kertaa sahasin suht pitkiä aikoja ja aina lopussa se alkoi sitten kunnolla yrittämään muttei ihan vielä toivottua lopputulosta tullut. Kesällä tosiaan ollut suht pitkä startti muutenkin tuolla yksilöllä. Suunnitelmana olisi että jos se nyt lähtisi käyntiin kun akku on taas latautunut, niin tulppien ja bensan suodattimen vaihtoon heti tänne mun talliin. Kunnon sulatus autolle samalla. Jos ei sillä tokene niin ainakin saisi tallissa etsiä seuraavaa syytä.

                            Tosiaan yks tässä autossa on ollut vialla jonka itse ja kaverikin unohtanut kokonaan. Varmasti voisi olla tähänkin iso vaikutus. Huohotinputkessa on vuoto. Öljyltä on haissut ja kesällä antoi vikakoodiakin vuodolle. Taitaa olla lämpimän maan huohotin. Öljyt ja nesteet ok tällä erää eikä näytä olevan muualta vuotanut öljyä.
                            Tuohan aiheuttaa imuvuodon. Onko kokeiltu starttipilotilla tms. palavalla auttaa käynnistymistä?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Imuvuodosta huolimatta yrittää kyllä ja yleensä lähtee rynkyttäen käyntiin, ei liika ilma kuitenkaan kuoleta konetta.

                              Nokkakepin anturi tai kampikierukan vastaava aiheuttaa pitkää starttia ja kun kuolee kokonaan loppuu käynnistyminen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎