Kaverin E46 330i -00 ei käynnisty, starttaa kyllä iloisesti pitkään. Ongelma alkoi kuukausi sitten ja alkuun diagnoosi oli huono akku. Uusi akku vaihdettu, ilmeisesti saman kokoinenkin. Ei vaikutusta. Auto seisonut siitä asti tähän päivään saakka koskematta. Luin inpalla vikakoodit ja käynnistyksenestossa oli 1 koodi enkä muista mikä. Moottorin ohjain antaa yhden koodin joka on flekti (ollut koodi jo kauan). Nollasin kaikki ja inpalla synkkasin ajoneston uudelleen. Ei muita koodeja uusinut kuin saman flektin koodi mikä aina ennenkin ollut. Bensakiskon venttiilistä tulee bensaa kun starttaa. Ei oikein ideoita enää ole niin olisko täällä jollain heittää neuvoja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330i e46 ei käynnisty
Collapse
X
-
Viimeisin ajo ollut kenties lyhyt siirto ja nyt ns. liimaventtiili? Jos manuaali, niin vetämällä käyntiin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Joo, jos auto tosiaan Kittilässä ja viimeksi ollut käynnissä vain lyhyen siirron ajan eikä ole saanut lämmitä kunnolla niin melko varmasti liimaventtiili kyseessä. Eli auto pitäisi saada lämpimään tai edes lämmittimellä lohko/nesteet lämpöisiksi, ja sitten täyteenladatulla akulla käynnistystä kaasua polkien niin kauan että lopulta lähtee. Kun lähtee niin sitten samantien ajamaan pitkä lenkki että lämpenee oikein kunnolla.
Todella ärsyttävä vaiva itse kerran kokeneena (kun vaimo oli hölmöyksissään +5 kelillä startannut mutta päättänyt sitten samantien ettei lähdekään mihinkään).E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJoo, jos auto tosiaan Kittilässä ja viimeksi ollut käynnissä vain lyhyen siirron ajan eikä ole saanut lämmitä kunnolla niin melko varmasti liimaventtiili kyseessä. Eli auto pitäisi saada lämpimään tai edes lämmittimellä lohko/nesteet lämpöisiksi, ja sitten täyteenladatulla akulla käynnistystä kaasua polkien niin kauan että lopulta lähtee. Kun lähtee niin sitten samantien ajamaan pitkä lenkki että lämpenee oikein kunnolla.
Todella ärsyttävä vaiva itse kerran kokeneena (kun vaimo oli hölmöyksissään +5 kelillä startannut mutta päättänyt sitten samantien ettei lähdekään mihinkään).
Comment
-
-
En ole vielä kierroslukua katsonut. Se on seuraavana vuorossa jahka auton omistaja herää tähän aamuun.
Bensanpaineesta sen verran, että kiskossa ei ollut kuin pieni suhaus pitkän starttaamisen jälkeen. Kun venttiilin painoi auki ja paperia oli ympärillä, niin kyllä sieltä startatessa sitten kuitenkin sitä bensaa tuli niin että talouspaperiköntti oli ihan litimärkä polttoaineesta. Ei ole painemittaria mutta olen lähdössä rovaniemelle tänään. Olisin hakenut uuden pumpun sieltä mutta ei löydy varastosta mistään. Täytynee ostaa vaikka bensanpainemittari niin saa homman ton osalta etenemään.
Edit: ääntä en pumpulta ole kyllä kuullut. Jos kuuluu niin vaimea se ainakin on.
Edit2: Liimaventtiili poissuljettu, varmistin asian ja autolla ajettiin useampi kilometri töistä kotiin.Last edited by AnttiJuhani; 07-03-2019, 11:33.
Comment
-
-
Kannattaa myös bensansuodatin samalla vaihtaa, siinähän on paineensäädin integroituna.
Jos siis suodatinta ei ole uusittu, sehän ei kuulu edes inspection 2 huoltoon.
Mun talviautosta meni jossai 240tkm kohdalla bensapumppu, niin samalla vaihtelin bensansuodattimen. Sieltä löytyi orkkis pötkö vuodelta 2004..Last edited by Antti O; 07-03-2019, 12:46.
Comment
-
-
Startatessa antaa kierroslukemaa inpalle. Akku oli suht lopussa niin en saanut aivan kaikkia startilta irti mutta olipa se kyllä lähellä käynnistyä. 5 kertaa sahasin suht pitkiä aikoja ja aina lopussa se alkoi sitten kunnolla yrittämään muttei ihan vielä toivottua lopputulosta tullut. Kesällä tosiaan ollut suht pitkä startti muutenkin tuolla yksilöllä. Suunnitelmana olisi että jos se nyt lähtisi käyntiin kun akku on taas latautunut, niin tulppien ja bensan suodattimen vaihtoon heti tänne mun talliin. Kunnon sulatus autolle samalla. Jos ei sillä tokene niin ainakin saisi tallissa etsiä seuraavaa syytä.
Tosiaan yks tässä autossa on ollut vialla jonka itse ja kaverikin unohtanut kokonaan. Varmasti voisi olla tähänkin iso vaikutus. Huohotinputkessa on vuoto. Öljyltä on haissut ja kesällä antoi vikakoodiakin vuodolle. Taitaa olla lämpimän maan huohotin. Öljyt ja nesteet ok tällä erää eikä näytä olevan muualta vuotanut öljyä.Last edited by AnttiJuhani; 13-03-2019, 14:48.
Comment
-
-
Originally posted by AnttiJuhani View PostStartatessa antaa kierroslukemaa inpalle. Akku oli suht lopussa niin en saanut aivan kaikkia startilta irti mutta olipa se kyllä lähellä käynnistyä. 5 kertaa sahasin suht pitkiä aikoja ja aina lopussa se alkoi sitten kunnolla yrittämään muttei ihan vielä toivottua lopputulosta tullut. Kesällä tosiaan ollut suht pitkä startti muutenkin tuolla yksilöllä. Suunnitelmana olisi että jos se nyt lähtisi käyntiin kun akku on taas latautunut, niin tulppien ja bensan suodattimen vaihtoon heti tänne mun talliin. Kunnon sulatus autolle samalla. Jos ei sillä tokene niin ainakin saisi tallissa etsiä seuraavaa syytä.
Tosiaan yks tässä autossa on ollut vialla jonka itse ja kaverikin unohtanut kokonaan. Varmasti voisi olla tähänkin iso vaikutus. Huohotinputkessa on vuoto. Öljyltä on haissut ja kesällä antoi vikakoodiakin vuodolle. Taitaa olla lämpimän maan huohotin. Öljyt ja nesteet ok tällä erää eikä näytä olevan muualta vuotanut öljyä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment