Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54 p0014 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbomies
    Newbiemmer
    • Jun 2019
    • 25
    • Tuusula

    m54 p0014 vikakoodi

    Eli 3-sarjalaisessa e46 m54b22 motilla tulee toistuvasti p0014 koodi. Eli pakonokan ajoitus olisi liian aikainen. Vaihdettua osaa: pakonokan asentotunnistin, nokkien ajoitukset katsottu, vanos tiivisteet, vanos solenoidit putsattu ja männät myös, solenoidit vaihdettu päittäin, eli molemmat toimii, joten kuuluisiko pako solenoidille tulla virta startatessa vai jo virrat päällä? ja onko mahdollista että solenoidi maadoittuisi pysyvästi aikaistaen nokkaa liikaa? Ja mikähän muu voisi olla mahdollinen syy tälle koodille?
    Last edited by Turbomies; 03-06-2019, 08:33.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11085
    • Oulu

    #2
    Tuo ei varsinaisesti kerro että ois aikasella vaan "Exhaust camshaft: mechanical" Nolla vikakoodit ja ota testolla logia että miten nokat käyttäytyy.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Turbomies
      Newbiemmer
      • Jun 2019
      • 25
      • Tuusula

      #3
      Tosiaan lisätään vielä että solenoidille tulee virta kuten kuuluukin ja testolla en ole vielä kerennyt loggaamaan mutta onko liian kaukaa haettua että öljyntaso anturilla olisi osuutta asiaan kun sen on rikki kun muistuttaa öljyn merkkivalolla. Öljyt ja suodatin vaihdettu 100km sisään ja öljyt tapissa.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Turbomies View Post
        Tosiaan lisätään vielä että solenoidille tulee virta kuten kuuluukin ja testolla en ole vielä kerennyt loggaamaan mutta onko liian kaukaa haettua että öljyntaso anturilla olisi osuutta asiaan kun sen on rikki kun muistuttaa öljyn merkkivalolla. Öljyt ja suodatin vaihdettu 100km sisään ja öljyt tapissa.
        Ota anturista piuha irti, sammuuko valo ? Jos sammuu, häviääkö ongelma ?

        Comment

        • Turbomies
          Newbiemmer
          • Jun 2019
          • 25
          • Tuusula

          #5
          Uskoisin että vika on tässä: VANOS exhaust camshaft, end position not reached - Adaptation value outside tolerance (p0014) - Fault is relevant to exhaust gas eli mistä lähtisi selvittämään kun sopeutusarvo väärä? Voiko tuon pakonokan tunnistimen signaalia mittailla jotenkin ja mikä osuus pakokaasuilla on tähän? tai sitten viittaa vaan pakopuoleen.. ja tunnistemelle tulee 12v ja 5v
          Last edited by Turbomies; 08-06-2019, 18:00.

          Comment

          • Turbomies
            Newbiemmer
            • Jun 2019
            • 25
            • Tuusula

            #6
            Nokkia vähän logattu ja eivät reagoi mitenkään kierrosten muuttuessa, piirtää kuvaajassa vain suoraa viivaa ja arvot imupuolella plussaa ja pakopuolella miinuksella?? mistä moinen voisi johtua kun ei ole edes yhteyttä sen enempää vanoksen elämään.
            Toiset sanoo että jäähdytyksen komponenteilla olisi vaikutusta ja jäähdyttimen lähtöletekun lämpömittarille ei tule virtaa, myös öljyntaso anturin vaihdan jos sillä olisi vaikutusta, kun se on sökö

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11085
              • Oulu

              #7
              Normaali käytös kun vanos vika päällä. Oliko initial positionit nokille mitkä?

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Turbomies
                Newbiemmer
                • Jun 2019
                • 25
                • Tuusula

                #8
                VANOS inlet, specified position 120°cr
                VANOS inlet, reference position 125°cr
                VANOS inlet, flank adaptation -406°cr
                VANOS exhaust, specified position -105°cr
                VANOS exhaust, reference position -89.26424°cr
                VANOS exhaust, flank adaptation 1915°cr
                VANOS inlet actual position 120°cr
                VANOS exhaust actual position -103.46°cr

                Tuollaisia arvoja antoi
                Asentotunnistimen signaalinkin tarkistin että uusi anturi on varmasti toimiva..
                Last edited by Turbomies; 29-06-2019, 22:29.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎