Eli 3-sarjalaisessa e46 m54b22 motilla tulee toistuvasti p0014 koodi. Eli pakonokan ajoitus olisi liian aikainen. Vaihdettua osaa: pakonokan asentotunnistin, nokkien ajoitukset katsottu, vanos tiivisteet, vanos solenoidit putsattu ja männät myös, solenoidit vaihdettu päittäin, eli molemmat toimii, joten kuuluisiko pako solenoidille tulla virta startatessa vai jo virrat päällä? ja onko mahdollista että solenoidi maadoittuisi pysyvästi aikaistaen nokkaa liikaa? Ja mikähän muu voisi olla mahdollinen syy tälle koodille?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m54 p0014 vikakoodi
Collapse
X
-
Tuo ei varsinaisesti kerro että ois aikasella vaan "Exhaust camshaft: mechanical" Nolla vikakoodit ja ota testolla logia että miten nokat käyttäytyy.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Tosiaan lisätään vielä että solenoidille tulee virta kuten kuuluukin ja testolla en ole vielä kerennyt loggaamaan mutta onko liian kaukaa haettua että öljyntaso anturilla olisi osuutta asiaan kun sen on rikki kun muistuttaa öljyn merkkivalolla. Öljyt ja suodatin vaihdettu 100km sisään ja öljyt tapissa.
Comment
-
-
Originally posted by Turbomies View PostTosiaan lisätään vielä että solenoidille tulee virta kuten kuuluukin ja testolla en ole vielä kerennyt loggaamaan mutta onko liian kaukaa haettua että öljyntaso anturilla olisi osuutta asiaan kun sen on rikki kun muistuttaa öljyn merkkivalolla. Öljyt ja suodatin vaihdettu 100km sisään ja öljyt tapissa.
Comment
-
-
Uskoisin että vika on tässä: VANOS exhaust camshaft, end position not reached - Adaptation value outside tolerance (p0014) - Fault is relevant to exhaust gas eli mistä lähtisi selvittämään kun sopeutusarvo väärä? Voiko tuon pakonokan tunnistimen signaalia mittailla jotenkin ja mikä osuus pakokaasuilla on tähän? tai sitten viittaa vaan pakopuoleen.. ja tunnistemelle tulee 12v ja 5vLast edited by Turbomies; 08-06-2019, 18:00.
Comment
-
-
Nokkia vähän logattu ja eivät reagoi mitenkään kierrosten muuttuessa, piirtää kuvaajassa vain suoraa viivaa ja arvot imupuolella plussaa ja pakopuolella miinuksella?? mistä moinen voisi johtua kun ei ole edes yhteyttä sen enempää vanoksen elämään.
Toiset sanoo että jäähdytyksen komponenteilla olisi vaikutusta ja jäähdyttimen lähtöletekun lämpömittarille ei tule virtaa, myös öljyntaso anturin vaihdan jos sillä olisi vaikutusta, kun se on sökö
Comment
-
-
Normaali käytös kun vanos vika päällä. Oliko initial positionit nokille mitkä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
VANOS inlet, specified position 120°cr
VANOS inlet, reference position 125°cr
VANOS inlet, flank adaptation -406°cr
VANOS exhaust, specified position -105°cr
VANOS exhaust, reference position -89.26424°cr
VANOS exhaust, flank adaptation 1915°cr
VANOS inlet actual position 120°cr
VANOS exhaust actual position -103.46°cr
Tuollaisia arvoja antoi
Asentotunnistimen signaalinkin tarkistin että uusi anturi on varmasti toimiva..Last edited by Turbomies; 29-06-2019, 22:29.
Comment
-
Comment