Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 325xi kolina mysteeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • o.k
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 10
    • suomi

    e46 325xi kolina mysteeri

    Moro.


    Onko kellään ollut tämmöstä tapausta?


    E46 neliveto pitää ikävää äänekästä kopsahtelua etupäästä rattia käännettäessä pihanopeuksissa, kuten parkkipaikalla pyöritellessä. Resonoi jalkoihin, muttei rattiin. Ilmenee joskus myös hidastetöyssyissä ja kun autoa tunkkaa. Äänen aiheuttajaa ei löytänyt katsastusmieskään. Olen tunkkaillut autoa ja kun ääni kuuluu, pitänyt käsillä eri osista. Tuntuu voimakkaimmin rungossa ja siihen liittyvissä osissa. Aikalailla pois suljettu kaikki koiranluut, pallonivelet, helat. Ei tunnu myöskään iskareissa, vetareissa eikä kardaaneissa. Ohjausakselissa ja rattiakselissa pieniä väljyyksiä, mutta todettu ettei se iso mossahdus ainakaan niistä tule.



    Olen alkanut epäillä että itse korissa on jotain vinksallaan. Olen omistanut auton reilun puoli vuotta ja ääni on pysynyt aikalailla samana kokoajan. Myyjä sanoi äänen tulevan "jostain jousista". Toki aattelin sen olevan joku simppeli pallonivel, minkä vaihtaa illassa. Ei tainnut olla.


    Niin.. aattelin sitten kysellä täältä vinkkejä ennen kun alan enempi purkamaan autoa vikaa etsiessä. Kiitos.
  • dynss
    BTCF Member
    • Jul 2016
    • 178
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by o.k View Post
    Moro.


    Onko kellään ollut tämmöstä tapausta?


    E46 neliveto pitää ikävää äänekästä kopsahtelua etupäästä rattia käännettäessä pihanopeuksissa, kuten parkkipaikalla pyöritellessä. Resonoi jalkoihin, muttei rattiin. Ilmenee joskus myös hidastetöyssyissä ja kun autoa tunkkaa. Äänen aiheuttajaa ei löytänyt katsastusmieskään. Olen tunkkaillut autoa ja kun ääni kuuluu, pitänyt käsillä eri osista. Tuntuu voimakkaimmin rungossa ja siihen liittyvissä osissa. Aikalailla pois suljettu kaikki koiranluut, pallonivelet, helat. Ei tunnu myöskään iskareissa, vetareissa eikä kardaaneissa. Ohjausakselissa ja rattiakselissa pieniä väljyyksiä, mutta todettu ettei se iso mossahdus ainakaan niistä tule.



    Olen alkanut epäillä että itse korissa on jotain vinksallaan. Olen omistanut auton reilun puoli vuotta ja ääni on pysynyt aikalailla samana kokoajan. Myyjä sanoi äänen tulevan "jostain jousista". Toki aattelin sen olevan joku simppeli pallonivel, minkä vaihtaa illassa. Ei tainnut olla.


    Niin.. aattelin sitten kysellä täältä vinkkejä ennen kun alan enempi purkamaan autoa vikaa etsiessä. Kiitos.



    Veikkaisin iskareiden yläpäätä.
    BMW huollot ja korjaukset
    https://www.micars.fi/
    Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

    E46///​​M3 supercharged
    MB W447 111cdi

    Comment

    • o.k
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 10
      • suomi

      #3
      Originally posted by dynss View Post
      Veikkaisin iskareiden yläpäätä.

      Kiitti vastauksesta. Ei kyllä tuntunut niissäkään se ääni kun otin konehuoneen puolelta molemmista nänneistä kiinni.

      Comment

      • 777
        Newbiemmer
        • Aug 2016
        • 25
        • Turku

        #4
        Itselle tulee lähinnä mieleen kans iskunvaimentimen yläpäät ja etuvetareiden ulommat nivelet. Itse ottaisin etupyörät pois eli koko etupää ylös ja heiluttelisin iskareita pyöränkaaren puolelta. Eihän kolahda paikalta lähdettäessä kun veto kytkeytyy, jos/kun niin tarkista etukardaanin ristikot. Pykiikö ohjaus kevyesti kaasua painettaessa pyörät linkussa? Onko alapallonivelten mutterit varmasti kunnolla kiristetty?
        Nyk. F54 clubman cooper
        ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)

        Comment

        • Kähmy
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 422
          • Kempele

          #5
          Originally posted by 777 View Post
          Itselle tulee lähinnä mieleen kans iskunvaimentimen yläpäät ja etuvetareiden ulommat nivelet. Itse ottaisin etupyörät pois eli koko etupää ylös ja heiluttelisin iskareita pyöränkaaren puolelta. Eihän kolahda paikalta lähdettäessä kun veto kytkeytyy, jos/kun niin tarkista etukardaanin ristikot. Pykiikö ohjaus kevyesti kaasua painettaessa pyörät linkussa? Onko alapallonivelten mutterit varmasti kunnolla kiristetty?
          Vastaan tähän vaikka mulla onkin hieman eri ääni kuin aloittajalla. Eli eilen hain 325 xi:n, missä tuntuu pienoinen kolahdus takaa, kun juurikin veto kytkeytyy. Myyjäliike kertoi asian ja sanoi että "ristikkonivel". Onko tuttu ongelma 325xi:ssä?

          Minulla ei kuulu muita ääniä, joten alkuperäiseen kysymykseen en voi auttaa...

          -Kähmy
          e46 325xi
          Yamaha FZR 1000 EXUP
          ex-e39 530i Touring

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎