Luin kaverin autosta vikakoodit INPAlla ja antoi alle listattuja koodeja. Moottorin vikavalo loimotti mittaristossa kun kaveri saapui paikalle. Auto tuntui käynnistyvän ihan normaalisti ja mitään sivuääniä ei moottorista kuulunut. Moottorin vikavalo oli syttynyt reissun päällä ja auto oli ajettu kotiin asti.
Ensimmäinen vikakoodien luku:
278A CDKTUM - Ambient temperature
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
2760 CDKSLS - Secondary air system
2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Nollattiin koodit, annettiin käydä ja startattiin uusiksi ja EML jäi loimottamaan mittaristoon jonka jälkeen uusi vikakoodien luku.
Toinen vikakoodien luku:
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
278A CDKTUM - Ambient temperature
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
27C1 CDKPHM - Master camshaft sensor
Tämän jälkeen nollaus ja EML valo poistui mittaristosta ja ainoina koodeina jäivät muistiin enää alla olevat. Nämä koodit olikin jo entuudestaan tiedossa aiemmalta vikakoodinluku käynniltä, jolloin nollattiin airbagin valo.
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
278A CDKTUM - Ambient temperature
Oisko mitään ideoita mistä nuo nokka-akselin imu- ja pakopuolen antureiden vikakoodit kertoo? Mites tuo master camshaft sensor? Entäs camshaft control inlet - vanos? :think
Huono lähteä vaihtamaan osiakaan oikein summissa. Itelle tuli mieleen jakopää tässä pohtiessa, mutta N42 ei ole itelle tuttu moottori millään tavalla.
Ensimmäinen vikakoodien luku:
278A CDKTUM - Ambient temperature
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS
2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
2760 CDKSLS - Secondary air system
2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2
Nollattiin koodit, annettiin käydä ja startattiin uusiksi ja EML jäi loimottamaan mittaristoon jonka jälkeen uusi vikakoodien luku.
Toinen vikakoodien luku:
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
278A CDKTUM - Ambient temperature
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
27C1 CDKPHM - Master camshaft sensor
Tämän jälkeen nollaus ja EML valo poistui mittaristosta ja ainoina koodeina jäivät muistiin enää alla olevat. Nämä koodit olikin jo entuudestaan tiedossa aiemmalta vikakoodinluku käynniltä, jolloin nollattiin airbagin valo.
27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
278A CDKTUM - Ambient temperature
Oisko mitään ideoita mistä nuo nokka-akselin imu- ja pakopuolen antureiden vikakoodit kertoo? Mites tuo master camshaft sensor? Entäs camshaft control inlet - vanos? :think
Huono lähteä vaihtamaan osiakaan oikein summissa. Itelle tuli mieleen jakopää tässä pohtiessa, mutta N42 ei ole itelle tuttu moottori millään tavalla.
Comment