Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42B20 vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    N42B20 vikakoodit

    Luin kaverin autosta vikakoodit INPAlla ja antoi alle listattuja koodeja. Moottorin vikavalo loimotti mittaristossa kun kaveri saapui paikalle. Auto tuntui käynnistyvän ihan normaalisti ja mitään sivuääniä ei moottorista kuulunut. Moottorin vikavalo oli syttynyt reissun päällä ja auto oli ajettu kotiin asti.

    Ensimmäinen vikakoodien luku:
    278A CDKTUM - Ambient temperature
    27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
    2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
    2731 CDKENWS - Camshaft control inlet - VANOS
    2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion
    2760 CDKSLS - Secondary air system
    2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2

    Nollattiin koodit, annettiin käydä ja startattiin uusiksi ja EML jäi loimottamaan mittaristoon jonka jälkeen uusi vikakoodien luku.

    Toinen vikakoodien luku:
    27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
    278A CDKTUM - Ambient temperature
    2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
    2782 CDKPH2 - Camshaft sensor outlet
    27C1 CDKPHM - Master camshaft sensor

    Tämän jälkeen nollaus ja EML valo poistui mittaristosta ja ainoina koodeina jäivät muistiin enää alla olevat. Nämä koodit olikin jo entuudestaan tiedossa aiemmalta vikakoodinluku käynniltä, jolloin nollattiin airbagin valo.
    27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)
    278A CDKTUM - Ambient temperature

    Oisko mitään ideoita mistä nuo nokka-akselin imu- ja pakopuolen antureiden vikakoodit kertoo? Mites tuo master camshaft sensor? Entäs camshaft control inlet - vanos? :think

    Huono lähteä vaihtamaan osiakaan oikein summissa. Itelle tuli mieleen jakopää tässä pohtiessa, mutta N42 ei ole itelle tuttu moottori millään tavalla.
    E32 750i 11/89

  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    Tarkasta inpalla vanoksen kulmat, että muuttuuko ajoitus kun kierrokset muuttuu. mutta noilla vikakoodeille vaihtaisin molemmat nokan anturit
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2003
      • Tampere/kainuu

      #3
      Jakopään kunnon ja nokkien ajoituksen tarkastus sekä vanossolenoidien sihdit puhtaaksi lopuksi.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎