Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d railpaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • greivi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 173
    • Laihia

    320d railpaineet

    Nyt on pariin kertaan käynyt niin että illalla ajettu auto pihaan ja kaikki pelannu. Sitten aamulla koitettu käyntiin niin hörähtää ja sammuu. Vikakoodit aina samat, laitoin ne liitteeksi.

    Kun antaa startissa kaasua niin saa auton käyntiin ja hetken aikaa kun pitää kunnolla kierroksia niin tutajaa ja yskii hetken, hetken kuluttua alkaa tasoittumaan ja tyhjäkäyntikin taas pelaaman. Sen jälkeen auto startaa ja toimii normaalisti. Katselin inpalla samalla niin kun on tuota käynti ongelmaa niin railpaineet sekoilevat. Liian matalalta liian korkealle.

    Olisikohan anturivika vai pumpu vai mikä ?

    Autoon on hetki sitten vaihdettu polttoaineletkut kun pumpun ja jakotukin päästä vuoti aika pahasti. Sielä on nyt Gatesin letkua minkä pitäisi kestää dieseliä sekä painetta. Remontin jälkeen autolla ajettu 2-3tkm ilman ongelmia.
    Attached Files
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan siirtopumppuja. Auton alla olevaa ja tankissa olevaa.

    Tai en tiedä miten noita sen enempää tutkia, vaihtamaan niitä. Se auton alla oleva saattaa äänekkäästi surista?
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • greivi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 173
      • Laihia

      #3
      Originally posted by makkis View Post
      Itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan siirtopumppuja. Auton alla olevaa ja tankissa olevaa.

      Tai en tiedä miten noita sen enempää tutkia, vaihtamaan niitä. Se auton alla oleva saattaa äänekkäästi surista?
      Siirtopumppu kyllä pientä ääntä pitää kun tarkasti kuuntelee mutta ei se kyllä häiritse. Jos siirtopumppu olisi tiensä päässä niin eikai vikakoodia tulis liiallisesta rail paineesta ? Tai näin itse päättelin tuosta vikamuistista et pressure toi high

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        #4
        Niin, sehän näyttäisi melkein 1800 bar rail-paineita, eikä paineen missään tilanteessa pitäisi noin korkeaksi nousta. Maksimipyynti 1600 bar vakiosoftalla ja tuo anturin lukualue taitaa ulottua juuri 1800 bar asti. Lisäksi kyseessä nimenomaan painesäätimellä tapahtuva regulointitilanne (ei tulopuolen määräsäätimellä). Eli joko paineanturi jakotukin etupäässä antaa virheellistä tietoa tai painesäädin jakotukin takapäässä ei toimi oikein. Katso, paljonko rail-paineanturi näyttää paineeksi auto sammutettuna (pitäisi olla 0-10 bar). Sitten kokeile käynnistää paineanturin liitin irrotettuna.

        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • greivi
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 173
          • Laihia

          #5
          Rail paineet moottori sammuksissa vaihtelee 4-6 bar.

          Liitin irti lähti käyntiin ihan normaalisti ja liiteenä vikakoodi jonka läppäs.

          Tänään aamulla auto sammui ajosta, ajoin sivuun ja käynnistin niin heti lähti käymään, vähän pätki 1km verran mutta sen jälkeen toimi loppupäivän taas moitteetta.

          Nyt kun tutkailin paineanturia niin muistin että se on joskus hinkannut suojamuoviin ja vähän johtimen suojakuorta irroittanut. Silloin kolvattiin se kuntoon mutta pitää nyt tilata uusi. Voihan olla että sielä on huono kontakti/hapettumaa.
          Attached Files

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9139
            • Oulu

            #6
            Ai, tämän takia sitä liitintä kyselit. Hommaa ne korjausjohdot ja laita niillä nippuun.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎