Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52TU käy viidellä/neljällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaako
    BTCF Member
    • Jun 2018
    • 5
    • Utajärvi

    M52TU käy viidellä/neljällä

    Potilaana vm. 1998 328i

    Auto alkoi aluksi käymään täristäen tyhjää, en silloin sitä huomioinut suuremmin.
    Nyt alkaa puolilämpimällä koneella (50 C ->) tyhjäkäynnillä käymään viidellä tai neljällä. Lämpimänä pudottaa aina nelosen pois pelistä jos esim. pysähtyy valoihin. Lähtee kuitenkin käymään kun auton sammuttaa ja käynnistää n. 5s päästä.

    Pudottaa nelosen pois pelistä, joskus myös kolmosen.
    Koodeja ei Inpa anna ennen vikaa muuta kuin ilmastoinnin flektille.

    Seuraavia toimenpiteitä tehty:
    - Tarkistettu imuvuodot kaasuläpälle asti
    - Puhdistettu kaasuläppä sekä tyhjäkäyntimoottori
    - Vaihdettu tulpat
    - Vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin (imu- ja pakopuoli)
    - Vaihdettu puolat päikseen 1,2 -> 3,4 (ei seurannut puolia)
    - Mitattu eculta puolille menevät johdot yleismittarilla

    Inpa antaa koodiksi ”satunnaisia sytytyskatkoksia 3. ja 4. sylinterissä.

    Pitääkö seuraavaksi alkaa tutkimaan bensapuolta vai onko täällä jotain ehdotuksia? Tuntuisi että tämä olisi mahdollista kun lähtee käymään kaikilla kun pyöräyttää vensapumppua.

    Takaraivossa on myös ollut pelko mekaanisesta viasta, pitääkö alkaa mittailemaan puristuksia?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Puristukset nyt on äkkiä mitattu.

    Etsisin kuitenkin lisää niitä imuvuotoja. Aika yleisesti johtuu juuri niistä tuollainen oire.

    Comment

    • Jaako
      BTCF Member
      • Jun 2018
      • 5
      • Utajärvi

      #3
      Mistähän niitä imuvuotoja lähtisi sitten hakemaan?
      Oudolta vaan tuntuu, että ainakin Inpan mukaan vaikuttaa vain 3. ja 4. sylinteriin :think

      Voiko esim. imusarjassa olla joku reikä/halkeama juurikin noiden sylintereiden kohdalla?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Jaako View Post
        Mistähän niitä imuvuotoja lähtisi sitten hakemaan?
        Oudolta vaan tuntuu, että ainakin Inpan mukaan vaikuttaa vain 3. ja 4. sylinteriin :think

        Voiko esim. imusarjassa olla joku reikä/halkeama juurikin noiden sylintereiden kohdalla?
        Voisiko olla vikaa imusarjan tiivisteissä tms?

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1265
          • Kajjjaani

          #5
          Mittasitko ne puristukset?
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by BMWjunkie View Post
            Mittasitko ne puristukset?
            Tuosta on tosi hyvä kyllä lähteä.

            Kertoo kyllä heti jos edes kannattaa metsästää imuvuotoja.

            Comment

            • Jaako
              BTCF Member
              • Jun 2018
              • 5
              • Utajärvi

              #7
              En ole vielä puristuksia mitannut. Pitää pe tai la käyttää kaverilla mittaamassa.
              Minkä verran sitten 370tkm ajetussa koneessa pitäisi puristuksia olla?

              Ja paljonko saa baareissa olla eroa sylintereiden välillä?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Jaako View Post
                En ole vielä puristuksia mitannut. Pitää pe tai la käyttää kaverilla mittaamassa.
                Minkä verran sitten 370tkm ajetussa koneessa pitäisi puristuksia olla?

                Ja paljonko saa baareissa olla eroa sylintereiden välillä?
                13 - 15 bar mielestäni, ainakin m50 mutta ei kai nämä niin erilaisia ole. 1 bar ero kai se virallinen max. mutta jos on 2 niin onko se käyntihäiriön syy :think

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11079
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  13 - 15 bar mielestäni, ainakin m50 mutta ei kai nämä niin erilaisia ole. 1 bar ero kai se virallinen max. mutta jos on 2 niin onko se käyntihäiriön syy :think
                  2 bar erokaan tuskin vielä tuntuu käyntihärönä. Siellä pitäs jotain 10bar tai alle olla. Tuo 13-15 bar on normaali.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎