Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 ei käynnisty eikä vikakoodeja saa poistettua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amy
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 5
    • Turku

    N42 ei käynnisty eikä vikakoodeja saa poistettua

    N42 ei käynnisty ja vikakoodit ei nollaannu
    Potilas on - 02 E46 316i N42 koneella, mittarissa 260tkm.
    Pomppasi leimalta OBD testissä vikakoodin "P0343 signaali liian korkea - nokka-akselin asematunnistin" vuoksi, antoi lisäksi koodit P0491 P0492 ja P1111.

    Nokan asentoanturit on putsattu, vaihdettu päittäin sekä testattu uudella anturilla. Kampiakselin asentoanturi on uusittu ja irti ollut valvetronicin anturin liitin(?) putsattu ja laitettu paikoilleen ja otettu jälleen irti, ei vaikutusta. Lisäksi on hitsattu kuskin puolen helmasta nostopaikat sekä uusittu kaikki jakopään kilkkeet. Vanha ketju oli selvästi venynyt. Kylmäkäynnistyy nyt sivistyneemmän kuuloisesti, mutta vikakoodeihin ei operaatiolla ollut vaikutusta.

    Nokkien antureiden irrotuksella ei käyntiin tai vikakoodeihin myöskään ollut vaikutusta. Lähtee käymään, kun koodit nollaa kahdesti vaikka jättääkin vanoksen koodit(kts kuva) ja näyttää välittömästi käynnistyksen jälkeen liudan muita koodeja(kts kuva) eikä lähde uudelleen käymään ilman tuplanollausta. Käynti ok, mutta mittaristossa palaa EML vikavalo.

    Huoltokirjan mukaan huohotinta joskus ropailtu, muutoin ei erityistä tehty. Mainittakoon myös että vie öljyä ~8l/10tkm, puskee jostain ulos, koneen etuosa ja hanttarin puoli öljyiset ja tästä syystä pari kuukautta aiemmin meni apulaitehihna. Niin ja tuo lämpöanturin koodi selittyy sillä, et koko anturi taisi mystisesti irtaantua viime talvena....

    Hyviä ideoita, mitä seuraavaksi?
    Attached Files
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16503
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Amy View Post
    Potilas on - 02 E46 316i N42 koneella, mittarissa 260tkm.

    Hyviä ideoita, mitä seuraavaksi?
    Kiertoon.

    Comment

    • Amy
      Newbiemmer
      • Sep 2019
      • 5
      • Turku

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Kiertoon.

      Sinne se on menossakin. Sitä ennen olis suotavaa saada edes käymään.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by Amy View Post

        Hyviä ideoita, mitä seuraavaksi?
        joku osaava INPA:n tai ISTA:n kanssa tutkimaan.
        Onko jakopää oikein kasattu?
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Amy
          Newbiemmer
          • Sep 2019
          • 5
          • Turku

          #5
          Originally posted by BeamR View Post
          joku osaava INPA:n tai ISTA:n kanssa tutkimaan.
          Onko jakopää oikein kasattu?
          Turun seudulla ketään kellä osaamista ja välineet?

          Jakopää on ajoitustyökalusarjaa käyttäen kasattu. Öljypohjaan/tasapainoakseleihin ei vaihdossa tosin koskettu.

          Comment

          • kautsi300
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 214
            • Järvenpää

            #6
            Koodit P0491 ja P0492 viittais toisioilmapumppuun ja P1111 imu puolen ajoitukseen.

            Öljyn kulutus ja savutus johtuu ventiilinohjurikumeista.

            Comment

            • Amy
              Newbiemmer
              • Sep 2019
              • 5
              • Turku

              #7
              Voiko moottorin ECUn vaihtaa käytettyyn vastaavaan ja mitä toimenpiteitä vaatii vai pitääkö marmoritiskiltä hakea runkonumerolla uusi?

              Turun/Liedon suunnalla ketään jolla kunnollinen vikakoodin lukuohjelma ja/tai tarvittaessa koodaustaitoja?

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1862
                • Karjaa

                #8
                Marmorilta tehdasuusi ECU maksaa helposti sen verran mitä sillä autolla on arvoa, eli ei ehkä kannata. Käytetty ECU siis purkuautosta tilalle mikäli olet suht varma että vika tosiaan on siinä, vähän vaatii koodailua (mm. ajonesto) mutta ei ole mikään amerikantemppu. Mutta tosiaan jos vikakooditkin ovat lukematta kunnollisella BMW-spesifillä lukijalla niin ehkä siitä kannattaisi alottaa.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Jos ennen remppaa ei ollut kun tuo yksi koodi ja nyt niitä on noin paljon ja liittyvät jakopäähän, niin itse vähän epäilisin mitä lie on tapahtunut siinä ketjun vaihdossa. Toki viisainta olisi tutkia ongelmaa vaikka ISTA:lla ensin.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Amy
                    Newbiemmer
                    • Sep 2019
                    • 5
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Wespa View Post
                    Marmorilta tehdasuusi ECU maksaa helposti sen verran mitä sillä autolla on arvoa, eli ei ehkä kannata. Käytetty ECU siis purkuautosta tilalle mikäli olet suht varma että vika tosiaan on siinä, vähän vaatii koodailua (mm. ajonesto) mutta ei ole mikään amerikantemppu. Mutta tosiaan jos vikakooditkin ovat lukematta kunnollisella BMW-spesifillä lukijalla niin ehkä siitä kannattaisi alottaa.
                    Näin on. Siks huhuilinkin lähialueen harrastajia, josko joku pääsis kunnollisella lukijalla tän vehkeen sielunelämää tutkimaan.


                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos ennen remppaa ei ollut kun tuo yksi koodi ja nyt niitä on noin paljon ja liittyvät jakopäähän, niin itse vähän epäilisin mitä lie on tapahtunut siinä ketjun vaihdossa. Toki viisainta olisi tutkia ongelmaa vaikka ISTA:lla ensin.

                    Ei, vaan samat on koodit ennen sekä jälkeen jakopäärempan. Noilla kolmella koodilla lähtee käyntiin, mutta käynnistyksen jälkeen pamauttaa tuon pidemmän listan, eikä niillä suostu käynnistymään.
                    Last edited by Amy; 23-10-2019, 07:33.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎