N42 ei käynnisty ja vikakoodit ei nollaannu
Potilas on - 02 E46 316i N42 koneella, mittarissa 260tkm.
Pomppasi leimalta OBD testissä vikakoodin "P0343 signaali liian korkea - nokka-akselin asematunnistin" vuoksi, antoi lisäksi koodit P0491 P0492 ja P1111.
Nokan asentoanturit on putsattu, vaihdettu päittäin sekä testattu uudella anturilla. Kampiakselin asentoanturi on uusittu ja irti ollut valvetronicin anturin liitin(?) putsattu ja laitettu paikoilleen ja otettu jälleen irti, ei vaikutusta. Lisäksi on hitsattu kuskin puolen helmasta nostopaikat sekä uusittu kaikki jakopään kilkkeet. Vanha ketju oli selvästi venynyt. Kylmäkäynnistyy nyt sivistyneemmän kuuloisesti, mutta vikakoodeihin ei operaatiolla ollut vaikutusta.
Nokkien antureiden irrotuksella ei käyntiin tai vikakoodeihin myöskään ollut vaikutusta. Lähtee käymään, kun koodit nollaa kahdesti vaikka jättääkin vanoksen koodit(kts kuva) ja näyttää välittömästi käynnistyksen jälkeen liudan muita koodeja(kts kuva) eikä lähde uudelleen käymään ilman tuplanollausta. Käynti ok, mutta mittaristossa palaa EML vikavalo.
Huoltokirjan mukaan huohotinta joskus ropailtu, muutoin ei erityistä tehty. Mainittakoon myös että vie öljyä ~8l/10tkm, puskee jostain ulos, koneen etuosa ja hanttarin puoli öljyiset ja tästä syystä pari kuukautta aiemmin meni apulaitehihna. Niin ja tuo lämpöanturin koodi selittyy sillä, et koko anturi taisi mystisesti irtaantua viime talvena....
Hyviä ideoita, mitä seuraavaksi?
Potilas on - 02 E46 316i N42 koneella, mittarissa 260tkm.
Pomppasi leimalta OBD testissä vikakoodin "P0343 signaali liian korkea - nokka-akselin asematunnistin" vuoksi, antoi lisäksi koodit P0491 P0492 ja P1111.
Nokan asentoanturit on putsattu, vaihdettu päittäin sekä testattu uudella anturilla. Kampiakselin asentoanturi on uusittu ja irti ollut valvetronicin anturin liitin(?) putsattu ja laitettu paikoilleen ja otettu jälleen irti, ei vaikutusta. Lisäksi on hitsattu kuskin puolen helmasta nostopaikat sekä uusittu kaikki jakopään kilkkeet. Vanha ketju oli selvästi venynyt. Kylmäkäynnistyy nyt sivistyneemmän kuuloisesti, mutta vikakoodeihin ei operaatiolla ollut vaikutusta.
Nokkien antureiden irrotuksella ei käyntiin tai vikakoodeihin myöskään ollut vaikutusta. Lähtee käymään, kun koodit nollaa kahdesti vaikka jättääkin vanoksen koodit(kts kuva) ja näyttää välittömästi käynnistyksen jälkeen liudan muita koodeja(kts kuva) eikä lähde uudelleen käymään ilman tuplanollausta. Käynti ok, mutta mittaristossa palaa EML vikavalo.
Huoltokirjan mukaan huohotinta joskus ropailtu, muutoin ei erityistä tehty. Mainittakoon myös että vie öljyä ~8l/10tkm, puskee jostain ulos, koneen etuosa ja hanttarin puoli öljyiset ja tästä syystä pari kuukautta aiemmin meni apulaitehihna. Niin ja tuo lämpöanturin koodi selittyy sillä, et koko anturi taisi mystisesti irtaantua viime talvena....
Hyviä ideoita, mitä seuraavaksi?
Comment