Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin ei irrota, mutta taas irrottaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1275
    • Kajjjaani

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ettei olisi vaan kerran palautettu osa ja edellisellä reissulla kadonnut tuo lukituslevy.
    Näin juuri, ei kuitenkaan "ihan" itsestään tuo lukituslevy irtoa.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by alpine3 View Post
      Näin juuri, ei kuitenkaan "ihan" itsestään tuo lukituslevy irtoa.
      Juu ei irtoa itsestään, vaikka irtoaisikin, niin löytyisi se kuitenkin laatikosta. Eli jonkun se on sieltä pitänyt ottaa pois. Tämä on kyllä kiva yllätys kun tilaa osat remppaa varten.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1855
        • Lappeenranta, Finland

        #18
        Myyjän mukaan siihen ei kuulu lukitusta, jep. Tarkkaan kun katsoin, niin laatikon kannessahan on pieni punainen tarra, jossa tämä mainitaan. Kuvauksessa siitä ei ollut mainintaa ja tuotteen kuvakin on vain esimerkkikuva. No, ei ole katastroof, teetän kokoonpanon kuitenkin jollain ammattimieh... korjaan ammattilaisella. Mikäli edes tarvitsee, sillä rupesin tänään epäilemään, että josko olisikin vain jompikumpi tai molemmat sylinterit finaalissa??

        Autohan oli seissyt pihassa jo pari viikkoa. Tänään sain inspiraation siirtää se talliin sulamaan, että pääsee aloittamaan purkua. Kytkin toimi taas ehkä minuutin ihan normaalin oloisesti, rupesin ryömittämään hissukseen talliin, niin täysin varoittamatta nappasi kytkin kiinni. Ei ehkä ihan täysin kiinni, kun ei mennyt tallin takaseinästä läpi, mutta sammuttamalla piti pysäyttää vaikka löin kytkinpolkimen pohjaan. Ehkä olisi jarru riittänyt, mutten alkanut sitä testaamaan. Otin varman päälle, kun oli alle sekunti aikaa miettiä ja yhtä sun toista tavaraa auton edessä vaaravyöhykkeessä.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1855
          • Lappeenranta, Finland

          #19
          Noniin, kytkimen työsylinteri vaihdatettu alan putiikissa. Taas tuntuu irrottavan, mutta polkimen liikkeessä on sellainen "narina", se ei ole ihan smooth. Kanittaisiko sitten painelaakeri hiukan akselinsa päällä? Tai uudessa sylinterissä on sellainen ilmiö. Liekö sitten asettuu ajan oloon, voiteluahan ei painelaakerin alle vissiin ole suositeltu? Ja miten sitä sinne edes saisi ilman laatikon irroitusta...?

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16497
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by 525iiäxä View Post
            N Ja miten sitä sinne edes saisi ilman laatikon irroitusta...?
            Työsylinteri irti ja sen reiästä tavaraa x purkista y taivutetulla pillillä kohteeseen z, osuu mihin osuu, auttaa jos auttaa.

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1855
              • Lappeenranta, Finland

              #21
              Joo, olkoon. Joko alkaa tottua tai ilmiö lievenee, ei häiritse, ei tehä mittää sen suhteen.

              Uusi ääni sen sijaan tuli, tossa parkkihallissa havaitsin. Jos on paikallaan, auto käynnissä, pykälä silmässä ja painaa kytkimen ihan pohjaan niin alta kuuluu kahinan ja sirinän välimuoto, hyvin selvä ja kuuluva ääni. Pikkasen kun nostaa jalkaa niin ääni häviää tai jos ei ole vaihde päällä, niin ei kuulu. Sovitaan, ettei ole kovin vaarallista. Jännittävää, mitähän seuraavaksi

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎