Tosiaan koeajamassa kävin kyseistä autoa ja vaan kolmosvaihde lähtee vapaalle välillä. Ilmeisesti laatikossa vikaa? Osaako kukaan yhtään sanoa mikä todennäkösesti vikana tai hintahaarukkaa? Pystyykö tollasta mitenkään korjaamaan vai joutuuko vaihtaa koko laatikon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320i 2.2l e46 kolmosvaihde lähtee pois
Collapse
X
-
Laatikko vaihtoon
Jos se toistuvasti tekee tuota vikaa, niin usein ei ole muuta kannattavaa toimenpidettä, että vaihdelaatikko vaihtoon. Laatikon korjaus menee kalliiksi ja ns. pitkäksi hinnaltaan. Käytetyn laatikon ostaessa voi käydä siten läpi, että pyörittelee vaatikkoa ja kokeilee vaihteet läpi ja katsoo vaihteiden menevän hyvin päälle ns. kangertelematta sekin em. on jo vika joka voi juontua myöhemmin siten ettei vaihteet mene hyvin päälle. Synkka viasta tai kuten sinulla vaihde pompaa pois päältä. Oliko sinulla jo tämä auto jossa vaihde ei pysy päällä vai oletko sellaista ostamassa. Ai niin kävit vasta koeajamassa sellaista laatikkoviallista autoa, ehdotan siirry seuraavaan autoon ja ota mukaan kokenut kaveri katsomaan auton tekniikka vaikkei kukaan voi sanoa 100% että auto on aina kunnossa, viat voi tulla puun takaa.
Originally posted by ann1 View PostTosiaan koeajamassa kävin kyseistä autoa ja vaan kolmosvaihde lähtee vapaalle välillä. Ilmeisesti laatikossa vikaa? Osaako kukaan yhtään sanoa mikä todennäkösesti vikana tai hintahaarukkaa? Pystyykö tollasta mitenkään korjaamaan vai joutuuko vaihtaa koko laatikon?Last edited by 325E; 30-10-2019, 09:53.
-
-
Originally posted by ann1 View Postjoku kirjoitti että vois johtua myös noiden kulumisesta, kellään kokemusta?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Ei ole mitään tekemistä nivelillä
Se joku on tosiaan amatööri en ole koskaan kuullut noin tyhmää sanomista ja siitä voi päätellä ettei ole autojen kanssa ollut tekemisissä vaikuttaa jopa naismaiselta ajatukselta eli kommentilta. Kun ja jos vaihde on kytkeytynyt itse laatikossa se pysyy siellä ja jos on vikaa ei pysy. Kannattaako asiaa enää miettiä ehdotin toista autoa ellei auto muuten ole helmi kaikinpuolin, jos niin vaan uutta ehjää käytettyä vaihdelaatikkoa autoon. Jos tarkistellaan kepin puslia se ilmenee holtittomana löysänä heilumisena ja korostankin sillä ei ole mitään tekemistä vaihteiden päällä pysymiseen.
Toki joku parraton tietämätön voi sanoa muuta, muttei sellaiset ei ole autoalan ammattilaisia. Keppi ei valu ja koska laatikossa synkkä kytkeytyy kiinni kartioon sekä vaihdelaatikon jousikuoritteisen helmen lukitukseen, ei se itsekseen sieltä lähde pois ellei tosiaan ole vikaa. Mahdollinen synkkä vika ja jos on riuhdottu kovaa keppiä on myös mahdollinen vaihteensiirtäjien rikkoontuminen eli vääntyminen ja näin ei vaihde pysy päällä. Jossakin tapauksessa jos vaihde kampeamalla pysyy päällä on sekin vaihdelaatikko vika, eli edellä mainituissa osissa.
Originally posted by ann1 View Postjoku kirjoitti että vois johtua myös noiden kulumisesta, kellään kokemusta?Last edited by 325E; 30-10-2019, 19:39.
Comment
-
Comment