Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i 2.2l e46 kolmosvaihde lähtee pois

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ann1
    Newbiemmer
    • Oct 2019
    • 2
    • Lahti

    320i 2.2l e46 kolmosvaihde lähtee pois

    Tosiaan koeajamassa kävin kyseistä autoa ja vaan kolmosvaihde lähtee vapaalle välillä. Ilmeisesti laatikossa vikaa? Osaako kukaan yhtään sanoa mikä todennäkösesti vikana tai hintahaarukkaa? Pystyykö tollasta mitenkään korjaamaan vai joutuuko vaihtaa koko laatikon?
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1228
    • LAHTI

    #2
    Laatikko vaihtoon

    Jos se toistuvasti tekee tuota vikaa, niin usein ei ole muuta kannattavaa toimenpidettä, että vaihdelaatikko vaihtoon. Laatikon korjaus menee kalliiksi ja ns. pitkäksi hinnaltaan. Käytetyn laatikon ostaessa voi käydä siten läpi, että pyörittelee vaatikkoa ja kokeilee vaihteet läpi ja katsoo vaihteiden menevän hyvin päälle ns. kangertelematta sekin em. on jo vika joka voi juontua myöhemmin siten ettei vaihteet mene hyvin päälle. Synkka viasta tai kuten sinulla vaihde pompaa pois päältä. Oliko sinulla jo tämä auto jossa vaihde ei pysy päällä vai oletko sellaista ostamassa. Ai niin kävit vasta koeajamassa sellaista laatikkoviallista autoa, ehdotan siirry seuraavaan autoon ja ota mukaan kokenut kaveri katsomaan auton tekniikka vaikkei kukaan voi sanoa 100% että auto on aina kunnossa, viat voi tulla puun takaa.


    Originally posted by ann1 View Post
    Tosiaan koeajamassa kävin kyseistä autoa ja vaan kolmosvaihde lähtee vapaalle välillä. Ilmeisesti laatikossa vikaa? Osaako kukaan yhtään sanoa mikä todennäkösesti vikana tai hintahaarukkaa? Pystyykö tollasta mitenkään korjaamaan vai joutuuko vaihtaa koko laatikon?
    Last edited by 325E; 30-10-2019, 09:53.

    Comment

    • ann1
      Newbiemmer
      • Oct 2019
      • 2
      • Lahti

      #3
      helat/kumiosat/vaihteensiirron nivelet?

      joku kirjoitti että vois johtua myös noiden kulumisesta, kellään kokemusta?

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17856
        • PKS

        #4
        Originally posted by ann1 View Post
        joku kirjoitti että vois johtua myös noiden kulumisesta, kellään kokemusta?
        Onhan se mahdollista, jos esimerkiksi keppi jää nojaamaan niin pitkälle keskikonsolia vasten että se hiljalleen valuu kohti vapaan kohtaa, koska vaihdepussi painaa sitä sinne. Ehkä kannattaa kokeilla jonkun E46 manuaalin vaihdekeppiä että onko se kovin eri tuntumaltaan.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

        E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1228
          • LAHTI

          #5
          Ei ole mitään tekemistä nivelillä

          Se joku on tosiaan amatööri en ole koskaan kuullut noin tyhmää sanomista ja siitä voi päätellä ettei ole autojen kanssa ollut tekemisissä vaikuttaa jopa naismaiselta ajatukselta eli kommentilta. Kun ja jos vaihde on kytkeytynyt itse laatikossa se pysyy siellä ja jos on vikaa ei pysy. Kannattaako asiaa enää miettiä ehdotin toista autoa ellei auto muuten ole helmi kaikinpuolin, jos niin vaan uutta ehjää käytettyä vaihdelaatikkoa autoon. Jos tarkistellaan kepin puslia se ilmenee holtittomana löysänä heilumisena ja korostankin sillä ei ole mitään tekemistä vaihteiden päällä pysymiseen.
          Toki joku parraton tietämätön voi sanoa muuta, muttei sellaiset ei ole autoalan ammattilaisia. Keppi ei valu ja koska laatikossa synkkä kytkeytyy kiinni kartioon sekä vaihdelaatikon jousikuoritteisen helmen lukitukseen, ei se itsekseen sieltä lähde pois ellei tosiaan ole vikaa. Mahdollinen synkkä vika ja jos on riuhdottu kovaa keppiä on myös mahdollinen vaihteensiirtäjien rikkoontuminen eli vääntyminen ja näin ei vaihde pysy päällä. Jossakin tapauksessa jos vaihde kampeamalla pysyy päällä on sekin vaihdelaatikko vika, eli edellä mainituissa osissa.



          Originally posted by ann1 View Post
          joku kirjoitti että vois johtua myös noiden kulumisesta, kellään kokemusta?
          Last edited by 325E; 30-10-2019, 19:39.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎