Originally posted by Kähmy
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325xi -01: Moniurahina halki
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Jos haluat pelata varmanpäälle, uusi se koko apulaitekiristin, laturin vapaarulla ja se apulaitehihna. Kustannus luokkaa 100eur kaikki?
Toki pyörittele sitten samalla kaikki apulaitteet käsin läpi että ne pyörii herkästi.
Minulla on ollut tapana kun ostan M54 koneisen auton, että uusin seuraavat ennakoivana huoltona:
-Apulaitekiristin
-Ilmastoinnin kiristin
-Apulaitehihna/ilmastoinnin hihna
-Laturin vapaarulla
Näitä saa valmiina kittinä mm. ebaystä.
Comment
-
-
Puuttuuko sulla pultti laturistakin, eikä se ole kohdallaan? Puoli vuotta laturin vaihdosta, hihna halki ja kiristin ottaa runkoon -> jotain meni pieleen laturia vaihtaessa. Kuva on vähän läheltä niin ei näe, mutta uskaltaisin sanoa että nyt on joku pieni kasausvirhe sattunut325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostPuuttuuko sulla pultti laturistakin, eikä se ole kohdallaan? Puoli vuotta laturin vaihdosta, hihna halki ja kiristin ottaa runkoon -> jotain meni pieleen laturia vaihtaessa. Kuva on vähän läheltä niin ei näe, mutta uskaltaisin sanoa että nyt on joku pieni kasausvirhe sattunut
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostNyt on pakko kysyä kun ei vaan muista. Eli kun olen laittamassa uutta hihnaa paikalleen niin kokeilin nuo kiristimet. Tuo ylempi ottaa kiinni metalliin tuossa punaisen kohdalla, mutta siinä oli muistaakseni joku kikka, että kun se kiristettiin niin se ei vapautui tms (joku epäkeskojuttu).
Sitten tuo alempi kirisitin, sehän on se joka liikkuu ja jonka avulla tuohon saa sen verran klappia että uuden hihnan saa pujotettua paikalleen? Sen sisällä on torx ja sitä vääntämällä muistaakseni sen antoi hieman periksi.
On se ihme, että alle puoli vuotta sitten tuon tein, eikä mitään muista. Mutterin sain irti vanhalla sorkkarauta ja kunnopn lyönti jakariin-kikalla.
-Kähmy
Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJuu, esim. lähikuva pultinkannasta on jotenkin outo :think
Se hihna ei ole siis koko matkalta halki, vaan siitä on haljennut semmoinen 20-30cm "lipare".
Tarkistan tuon linja suoruuden kunhan ehdin, mutta joku noista ei ole linjassa. Otan paremman kuvan niin pähkäillään sitten.
Ja vielä kerran, kaikki pultit oli kiinni (myös tuo puuttuva laturin pultti, jonka otin pois ennen kuvaa että sain sen rullan pois, siinähän on kolo joka menee tuohon laturin pultin koloon, eikä sitä voi laittaa väärin) ja lujasti ennen kuin kuvat otin, höllensin vaan hieman kun koitin miettiä että mitä kiristintä piti vääntää auki hihnaa varten! Ainoa mitä en ole vielä avannut oli tuo kuvan 8.8-pultti. Eli laturin ja kiristinten pultit oli lujasti kiinni.
EDIT: ja kaikki hihnapyörät pyöri vapaasti, vesipumppu myös.Last edited by Kähmy; 25-12-2019, 13:59.e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostSiinä kiristimen rungossa pultinkanta jota kääntämällä sen saa löysättyä helposti. Alemmassa (ilmastoinnin kompura) tais olla T60 torx, ylemmässä kiristimessä 15/16mm pultti.
https://bemariosat.fi/623-thickbox_d...k-fittings.jpg
EDIT:
Purin hieman tuota kiristintä ja minulla on nyt teoriaJoku on ottanut tuon pois joskus ja laittanut sen takaisin, väärin. Siinä kiristimessä on hahlo, jonka pitää osua siihen koneen rungossa olevaan vastakappaleeseen. Se ei ilmeisesti osunut siihen, jonka takia kiristin on jäänyt "kantamaan", eikä sen pyörä ole silloin linjassa tuon hinnan ja muiden pyörien kanssa.
EDIT: Tuossa näkyy se gappi minkä takia pyörä ei ole linjassa. Pultti (13mm kanta) oli tiukalla, joten se kiristimen hahlo kantoi?
Pistän tuon kiristimen takaisin (se pyörä ja laakeri on vaihdettu, kun rahisivat) ja katson saanko sen linjaan nyt kun tiedän tuon hahlojutun.
EDIT: Jaa, taitaakin olla niin, että tuo hydraulinen on korjaussarja tuolle mekaaniselle jousikiristimelle???e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Sinulla on pettänyt kiristimen neulaaakerit osat 5
Sinulla on autostasi pettänyt Kiristimen neulalaakerit (2kpl) jotka on RealOEM varaosakuvassa osa-numero 5. Kun neulalaakeri pettää se vetää kiristimen vinoon ja näyttää ettei ole ollut kohdallaan kuten kerroit kuvien kanssa ja siksi kiristimen päästä 8mm pultti 13mm kannalla näyttää olevan kiristimen reijän toisessa reunassa. Nimittän itse uusin kiristimen kyseiset Neulalaakerit 2kpl omaani Compaktin M54B25 koneeseen ja myöskin uusin sen iskarin joten lopputulos tuli uusi kun kiristin pyörän myös uusin.
BMW 2kpl Kiristimen Neulalaakerien Osanumero 5: 05 Needle sleeve 2 12311713153 $18.45
Tässä kuvastasi näkee ettei pultti ole keskellä kun neulalaakeri on pettänyt.
Sekä pultin päästä voi puuttua myös prikka washer no: 12 Washer 3 11287835130 $0.72
Tässä kuva linkki kuvaa josta näkee kuinka 8mm pultti on toisessa laidassa: https://i.imgur.com/NDyQ7Wc.jpg
Originally posted by Kähmy View PostMinulla ei siis ole tuommoinen setti siellä, vaan semmoinen missä on hydraulinen jousi. Tuo malli on kai korjaussarja tuohon (näin sanoi motonet), eli jousikiristeinen.
EDIT:
Purin hieman tuota kiristintä ja minulla on nyt teoriaJoku on ottanut tuon pois joskus ja laittanut sen takaisin, väärin. Siinä kiristimessä on hahlo, jonka pitää osua siihen koneen rungossa olevaan vastakappaleeseen. Se ei ilmeisesti osunut siihen, jonka takia kiristin on jäänyt "kantamaan", eikä sen pyörä ole silloin linjassa tuon hinnan ja muiden pyörien kanssa.
EDIT: Tuossa näkyy se gappi minkä takia pyörä ei ole linjassa. Pultti (13mm kanta) oli tiukalla, joten se kiristimen hahlo kantoi?
Pistän tuon kiristimen takaisin (se pyörä ja laakeri on vaihdettu, kun rahisivat) ja katson saanko sen linjaan nyt kun tiedän tuon hahlojutun.
EDIT: Jaa, taitaakin olla niin, että tuo hydraulinen on korjaussarja tuolle mekaaniselle jousikiristimelle???Last edited by 325E; 29-12-2019, 13:46.
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostSinulla on autostasi pettänyt Kiristimen neulalaakerit (2kpl) jotka on RealOEM varaosakuvassa osa-numero 5. Kun neulalaakeri pettää se vetää kiristimen vinoon ja näyttää ettei ole ollut kohdallaan kuten kerroit kuvien kanssa ja siksi kiristimen päästä 8mm pultti 13mm kannalla näyttää olevan kiristimen reijän toisessa reunassa. Nimittän itse uusin kiristimen kyseiset Neulalaakerit 2kpl omaani Compaktin M54B25 koneeseen ja myöskin uusin sen iskarin joten lopputulos tuli uusi kun kiristin pyörän myös uusin.
Kuvassa näkyy juurkin tuo juttu, että se menee sen verran kieroon, että tuo rajoitin ei asetu hahloon jolloin koko kiristin jää kantamaan, minkä takia väkipyörä ei ole linjassa muiden kanssa.
Aikani tuon kanssa tapeltuani vedin tuon väkäsen dremelillä veks ja pistin paikalleen, jolloin se asettui paremmin. Sen jälkeen kun systeemi oli -17C ollut yön ja aloin vääntämään sitä tuon väkipyörän pultista "auki" että sain hihnan paikoilleen, kuului naps ja kiristimen varsi antoi periksi siitä pyöränpultin kohdalta. Pakkanen oli kai tehnyt tehtävänsä. Siihen loppui kärsivällisyys ja koska tiesin että paikallisessa motonetissä oli semmoinen jousikiristeinen kiristin 44.90€ (minkälaisen wildchild linkkasi, jossa on oma kuusiokulma tuota avaamista varten), kävin hakemassa semmoisen ja sen jälkeen homma hoitui helposti.
Olipa melkoinen säätö yhden moniurahihnan takia, mutta taas sitä oppi paljonkin uutta.e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Hyvä lopputuloksen valinta.. Jousikiristin
Hyvä loppu-valinta ja minusta se jousikiristin on yksinkertaisempi ja ei ole noin montaa rikki menvää liikkuvaa osaa, joku sanoi ettei kaikkiin malleihin enää saa. Itsellä yhdestäkään autosta ei ole mennyt jousikiristintä rikki ja toimineet hyvin, toki joskus olisi nekin hyvä uusia löystyy se jousi ajansaatossa joka tekee sen riskin, että hihna alkaa luistamaan.
Niin Kähmy voisitko vielä laittaa tähän jutun jatkeeksi sen Motonetin Varaosanumeron tuolle Jousikiristin mallista, minkä ostit.
Originally posted by Kähmy View PostVeikkaanpas että olet juurikin oikeassa. Kun tutkin tuota kiristintä, huomasin että myös sen tiivisteet olivat ihan sökönä, ei ollut ihme että se ei halunnut tulla siitä akselistaan ulos, kun ne rullaantuivat siihen väliin.
Kuvassa näkyy juurkin tuo juttu, että se menee sen verran kieroon, että tuo rajoitin ei asetu hahloon jolloin koko kiristin jää kantamaan, minkä takia väkipyörä ei ole linjassa muiden kanssa.
Aikani tuon kanssa tapeltuani vedin tuon väkäsen dremelillä veks ja pistin paikalleen, jolloin se asettui paremmin. Sen jälkeen kun systeemi oli -17C ollut yön ja aloin vääntämään sitä tuon väkipyörän pultista "auki" että sain hihnan paikoilleen, kuului naps ja kiristimen varsi antoi periksi siitä pyöränpultin kohdalta. Pakkanen oli kai tehnyt tehtävänsä. Siihen loppui kärsivällisyys ja koska tiesin että paikallisessa motonetissä oli semmoinen jousikiristeinen kiristin 44.90€ (minkälaisen wildchild linkkasi, jossa on oma kuusiokulma tuota avaamista varten), kävin hakemassa semmoisen ja sen jälkeen homma hoitui helposti.
Olipa melkoinen säätö yhden moniurahihnan takia, mutta taas sitä oppi paljonkin uutta.Last edited by 325E; 29-12-2019, 14:40.
Comment
-
-
Kumpikin kiristin toimii ja molemmat osaa hajota. Kesällä alkoi sukulaisella jousikiristin pitämään ääntä, ei jaksanut kunnolla kiristää hihnaa. Uusi kiristin ja taas mennään. Rullassa ei ollut vikaa, varmaankin oli vaihdettu se rulla jossain vaiheessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment