Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd rutisee kääntäessä? Takavedoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mursu90
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 40
    • Kuopio

    e46 330xd rutisee kääntäessä? Takavedoksi?

    Potilaana facelift neliveto 330xd. Täristää hivenen ajossa ja kääntäessä rutisee etupuolella jotain. Voisiko rutina kuulua jakolaatikosta vai onko vain vetarin nivel vai joku muu? Jos olisi jakolaatikossa vika onko mahdollista muuttaa takavedoksi?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Äkkiseltään ennemmin veikkaan vetarin niveltä kuin jakolaatikkoa.

    Comment

    • muuris
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Ei siellä jakolaatikossa pitäisi juuri helposti särkyvää olla kun on vain avoin tasauspyörästö. Veikkaus etuvetarin ulkonivelelle ja tuohonhan ei tarvikkeena kokonaiset vetaritkaan paljoa maksa esim Autodocissa. Isompi (ja järjetön) homma muuttaa takavedoksi kuin korjata se varsinainen vika joka tapauksessa.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by muuris View Post
        Ei siellä jakolaatikossa pitäisi juuri helposti särkyvää olla kun on vain avoin tasauspyörästö. Veikkaus etuvetarin ulkonivelelle ja tuohonhan ei tarvikkeena kokonaiset vetaritkaan paljoa maksa esim Autodocissa. Isompi (ja järjetön) homma muuttaa takavedoksi kuin korjata se varsinainen vika joka tapauksessa.
        Eikä se jakolaatikko ole edes kauhean edessä

        Comment

        • muuris
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 3501
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Eikä se jakolaatikko ole edes kauhean edessä
          Ei ole mutta etukardaania myöten voinee ääni kulkea että vaikuttaa tolta. Omalla kokemuksella kyllä huonon jakolaatikon ääni kuuluu selvästi siitä jalkojen/penkin tienoolta.
          E30 325iX '86
          Instagram

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Täytyy kyllä ihmetellä, miksi heti ensimmäisenä olla miettimässä varusteen x poistamista kun tulee jotain vikaa? Siis ennen kuin on edes selvitetty mitä se mahdollinen korjaaminen maksaa. En ymmärrä, jos pitää penniä venyttää, niin väärä merkki.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Miikala
              BTCF Member
              • Nov 2018
              • 135
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Täytyy kyllä ihmetellä, miksi heti ensimmäisenä olla miettimässä varusteen x poistamista kun tulee jotain vikaa? Siis ennen kuin on edes selvitetty mitä se mahdollinen korjaaminen maksaa. En ymmärrä, jos pitää penniä venyttää, niin väärä merkki.
              Toyota miehen puheelta tuo omastaki mielestä vaikutti. Aikoinaan sellaisen omistaneena kun johonkin ongelmaan koitti ettiä vastausta niin 90% tuloksista oli että ota pois se..

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                #8
                Originally posted by muuris View Post
                Ei siellä jakolaatikossa pitäisi juuri helposti särkyvää olla kun on vain avoin tasauspyörästö. Veikkaus etuvetarin ulkonivelelle ja tuohonhan ei tarvikkeena kokonaiset vetaritkaan paljoa maksa esim Autodocissa. Isompi (ja järjetön) homma muuttaa takavedoksi kuin korjata se varsinainen vika joka tapauksessa.
                Itte en suosittele niitä halvimpia vetareita vaikka halpoja ovatkin, ajoin ehkä noin 5-7tkm uusilla vetareilla ja sitten luultavasti se c-sokka/lukitusrengas uppos vetariin ja tumppi pääsi ulos 110km/h vauhdissa.... Mitään muuta järkevää selitystä en sille nää. Joko vetari liian pehmeä tai sokka oli huono.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5438
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Täytyy kyllä ihmetellä, miksi heti ensimmäisenä olla miettimässä varusteen x poistamista kun tulee jotain vikaa? Siis ennen kuin on edes selvitetty mitä se mahdollinen korjaaminen maksaa. En ymmärrä, jos pitää penniä venyttää, niin väärä merkki.
                  Tämä on asia mitä itsekkin usein täällä ihmettelen. :think:think
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎