Tervehdys!
E46 316i 2002 n42b18 bemari ei tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Moottori käy nätisti tyhjäkäyntiä enimmäkseen. Pidempään kun antaa olla tyhjäkäynnillä, konekkin saattaa kiertää jopa kolmeen tuhanteen jonkin aikaa, kunnes ei taas tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Voimakas Booaus ääni alkaa kuulumaan imusarjasta, kun antaa kaasua. Ellei paina kaasua varovasti ja pidä kierroksia alta 1500.
Välillä kun kaasuttaa niin moottori nykii 2000 kierroksen mailla, eikä anna nostaa enempää kierroksia. Joskus taas 2000 kierrostakin on vain haave.. Autolla ei siis onnistu ajamaan ollenkaan.
Bemarista on tarkastettu jako, polttoaineen paine 3.5bar, vikakoodit. Ja kaikki on tältä osin kunnossa, mutta vika vain jatkaa piinaamistaan. Jakoa tarkastettaessa valvetronicin akseli oli sellaisessa asennossa, ettei jakopään lukitustyökalu mahtunut paikalleen, käytin valvetronikin moottoria irti ja siirsin akselin eri asentoon. Tämän jälkeen auto ei tahtonut käynnistyä, ennenkuin kytkin valvetronikkiin johdon paikoilleen.
Valvetronikilta johdon irroittaminen muuten ei vaikuta asiaan mitenkään, eikä myöskään vanoksien johtojen irroittaminen. Polttoaineen painetta mitattaessa paineensäätimeltä alipaineletkun irroittaminen ei vaikuttanut tyhjäkäynnillä paineeseen.
Apua tarvitaan! Suuret kiitokset vastauksista jo etukäteen!
E46 316i 2002 n42b18 bemari ei tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Moottori käy nätisti tyhjäkäyntiä enimmäkseen. Pidempään kun antaa olla tyhjäkäynnillä, konekkin saattaa kiertää jopa kolmeen tuhanteen jonkin aikaa, kunnes ei taas tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Voimakas Booaus ääni alkaa kuulumaan imusarjasta, kun antaa kaasua. Ellei paina kaasua varovasti ja pidä kierroksia alta 1500.
Välillä kun kaasuttaa niin moottori nykii 2000 kierroksen mailla, eikä anna nostaa enempää kierroksia. Joskus taas 2000 kierrostakin on vain haave.. Autolla ei siis onnistu ajamaan ollenkaan.
Bemarista on tarkastettu jako, polttoaineen paine 3.5bar, vikakoodit. Ja kaikki on tältä osin kunnossa, mutta vika vain jatkaa piinaamistaan. Jakoa tarkastettaessa valvetronicin akseli oli sellaisessa asennossa, ettei jakopään lukitustyökalu mahtunut paikalleen, käytin valvetronikin moottoria irti ja siirsin akselin eri asentoon. Tämän jälkeen auto ei tahtonut käynnistyä, ennenkuin kytkin valvetronikkiin johdon paikoilleen.
Valvetronikilta johdon irroittaminen muuten ei vaikuta asiaan mitenkään, eikä myöskään vanoksien johtojen irroittaminen. Polttoaineen painetta mitattaessa paineensäätimeltä alipaineletkun irroittaminen ei vaikuttanut tyhjäkäynnillä paineeseen.
Apua tarvitaan! Suuret kiitokset vastauksista jo etukäteen!

Comment