Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 N42b18 ei ota kierroksia ja booaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PikkuLasse
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 4
    • Rovaniemi

    E46 N42b18 ei ota kierroksia ja booaa

    Tervehdys!

    E46 316i 2002 n42b18 bemari ei tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Moottori käy nätisti tyhjäkäyntiä enimmäkseen. Pidempään kun antaa olla tyhjäkäynnillä, konekkin saattaa kiertää jopa kolmeen tuhanteen jonkin aikaa, kunnes ei taas tahdo nostaa kierroksia yli kahden tuhannen. Voimakas Booaus ääni alkaa kuulumaan imusarjasta, kun antaa kaasua. Ellei paina kaasua varovasti ja pidä kierroksia alta 1500.

    Välillä kun kaasuttaa niin moottori nykii 2000 kierroksen mailla, eikä anna nostaa enempää kierroksia. Joskus taas 2000 kierrostakin on vain haave.. Autolla ei siis onnistu ajamaan ollenkaan.

    Bemarista on tarkastettu jako, polttoaineen paine 3.5bar, vikakoodit. Ja kaikki on tältä osin kunnossa, mutta vika vain jatkaa piinaamistaan. Jakoa tarkastettaessa valvetronicin akseli oli sellaisessa asennossa, ettei jakopään lukitustyökalu mahtunut paikalleen, käytin valvetronikin moottoria irti ja siirsin akselin eri asentoon. Tämän jälkeen auto ei tahtonut käynnistyä, ennenkuin kytkin valvetronikkiin johdon paikoilleen.

    Valvetronikilta johdon irroittaminen muuten ei vaikuta asiaan mitenkään, eikä myöskään vanoksien johtojen irroittaminen. Polttoaineen painetta mitattaessa paineensäätimeltä alipaineletkun irroittaminen ei vaikuttanut tyhjäkäynnillä paineeseen.

    Apua tarvitaan! Suuret kiitokset vastauksista jo etukäteen!
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #2
    Äkkiseltään tulisi mieleen että katti on tukossa, tullut törmättyä vastaaviin tapauksiin useamman eri auton kanssa, helppo todeta jos saa putken poikki ennen kattia(en tunne konetta niin en osaa sanoa onnistuuko).

    Comment

    • 325tds
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 293

      #3
      Miten vaikuttaa käyntiin kun öljykorkin aukaisee:think
      E93 vaimon
      ex
      E70 3.0 SD
      E46x2
      M5 E39
      325tds E36
      M535i E28
      323i E30
      323 E21




      BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

      Comment

      • PikkuLasse
        Newbiemmer
        • Mar 2018
        • 4
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by 325tds View Post
        Miten vaikuttaa käyntiin kun öljykorkin aukaisee:think
        Muistaakseni auto sammui. Välillä tyhjäkäyntikin ongelmallinen ja meinaa sammua muutenkin. Välillä taas käypi todella nätisti tyhjäkäyntiä. Testaan vielä tänään uudemman kerran, miten reagoi jos öljykorkkia aukaisee.

        Auto on seisonut muutaman vuoden parkissa ja olen laittanut tankkiin uutta bensaa. Seuraavina toimenpiteinä ajattelin juurikin testata olisiko katti tukossa. Lisäksi tilasin polttoainesuodattimen ja tulpat. Vanoksetkin ajattelin tarkistaa ja puhdistaa.

        Kiitokset ehdotuksista!

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Arvailu seis ja vikakoodit lukuun.

          Comment

          • PikkuLasse
            Newbiemmer
            • Mar 2018
            • 4
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Arvailu seis ja vikakoodit lukuun.
            Vikakoodeja ei ole ja se tästä tekeekin ongelmallisen vian..
            Käytin tänään öljykorkkia auki, eikä sillä ollut mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Nyt kylmänä ei tahtonut kiertää kuin 2000 kierrosta booaten.

            Ajattelin myös purkaa pakoputkea irti testatakseni, voiko tukkoinen pakoputki aiheuttaa ongelmat, mutta auton alle oli ilmestynyt lammikko. Pitää purkaa kunhan jälleen hiukan pakastuu. :think

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17845
              • PKS

              #7
              Valvetronicille pitää opettaa uusiksi ääriasennot tietokoneella jos jokin on muuttunut. Liikkuuko akseli, ettei ole jumissa jolloin venttiilien nosto jää liian pieneksi? Ajaisin myös Valvetronic testin DIS/ISTA läpi tuosta.

              Myös tukkeutunut pakoputkin kyllä voisi aiheuttaa samanlaista vikaa.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • PikkuLasse
                Newbiemmer
                • Mar 2018
                • 4
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Dualfun View Post
                Valvetronicille pitää opettaa uusiksi ääriasennot tietokoneella jos jokin on muuttunut. Liikkuuko akseli, ettei ole jumissa jolloin venttiilien nosto jää liian pieneksi? Ajaisin myös Valvetronic testin DIS/ISTA läpi tuosta.
                Valvetronicin moottori on kyllä käytetty irti, kun tarkastin sen toimivuuden. Tämän jälkeen ei tahtonut käynnistyä, ennen johdon kytkemistä valvetronickiin, eli ilmeisesti jotain säätöjä se onnistuu tekemään. Akselikin liikkuu ihan ok. Ääriasentoja ei ole kylläkään opetettu valvetronickille.


                Eikö näiden pitäisi toimia ilman tätä valvetronikin moottoriakin ihan kohtuullisesti? Johdon irroituksella valvetronickista ei ole pelastavaa vaikutusta.

                Comment

                • hencca89
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 619
                  • ikaalinen

                  #9
                  En tästä tiedä, mutta n52 otin valvetronikin irti ja takasi laittamalla auto ei enää käynyt kunnolla.
                  Piti käydä testerin nokassa sopeuttamassa ja sen jälkeen pelasi.
                  BMW E91 320
                  MB W108 280SE
                  SUZUKI GSX-R
                  BMW K100 "cafe"

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by PikkuLasse View Post

                    Eikö näiden pitäisi toimia ilman tätä valvetronikin moottoriakin ihan kohtuullisesti? Johdon irroituksella valvetronickista ei ole pelastavaa vaikutusta.
                    Toimiiko umpisurkea n42 koskaan edes kohtuullisesti ?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎