Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodit P0154, P0155 + DISA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    #16
    Tämmöistä. Kakkosbankki näyttää nollaa, aina. Viisareista sen verran, että ykkösen viisari vispaa laidasta laitaan 4-5 kertaa siinä ajassa kuin kakkosen viisari kerran, noin suurin piirtein.

    Katsoin toki tuon aiemmin linkatun videonkin. INPA löytyy kyllä, täytyy viritellä se kiinni joku päivä.



    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #17
      Jos lambda aina näyttää nollaa, niin silloin on ongelma joko johdotuksessa tai lambdassa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        Inpalla näkee myös hyvin, tässä mun coupesta video. Heti alussa näet lambdan signaaleista miltä terveet precat lambdojen lukemat näyttää.

        https://www.youtube.com/watch?v=IrFEPc4QJOI
        Noniin,

        Tässä on vastaavaa INPA-videota

        Maallikon silmiin osuu patrol adaption-sivulla kakkospylväs, joka killuu yli punarajan ja arvo on ykköseen verrattuna ihan eri luokkaa. Sen alla olevat nollat eivät ilmeisesti myöskään ole ihan tavanomaisia, ainakin jos vertaa ykkösen vastaaviin. Rough:ssa kolmosen tolppa on muita pidempi, mutta edelleen hyvin kaukana punarajasta. Mitä lie tämäkin kuvastaa...? Muuten noista ei tällä kokemuksella osaa sanoa mitään. Antti O:n videoon verrattuna muut arvot on hyvinkin samaa luokkaa. Mitä noista arvoista voi päätellä?

        Disan läppäsarjan asensin samalla. Ihan susi jo syntyessään, läppä on valmiiksi väljä vipuvarteen ja pitää siis hitonmoista räminää. Johto piti nykäistä irti. Ehkä sen olisi voinut aavistaa jo ennen asennusta, mutta onpahan nyt siellä. Jostain keksittävä uusi ja parempi.

        Tyhjäkäynti sen sijaan tuntui parantuneen. Mitään olennaista imuvuodon tapaista en löytänyt. Jälkimmäisen haitarikumin "umpilisäkkeessä" on pari murtumaa. Kun ei nyt ollut uutta kumia, niin vetäsin pari kiekkaa ertsaa ympärille. Disaan tuli toki uusi O-rengas, silläkin voi olla osansa. Huohotussysteemin putkia nyhdin ja kyllä ne on kaikki ihan kunnolla kiinni.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #19
          Mikäs tota bank2 oikein vaivaa kun tuo integratori on tommonen.
          Oliko se bank2 lambda nyt vanha vai uusi?
          Yksi mitä voisi testata ellet ole testannut, vaihda bank1->bank2 lambdat ristiin ja katso miten vaikuttaa tohon integratoriin.

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1852
            • Lappeenranta, Finland

            #20
            Semmonen hauska ilmiö, että tuon videon ottamisen jälkeen seuraavana aamuna Torquen viisarit näyttivät kaikki ihan järjellisiä lukemia ja käyttäytyivät muutenkin toisiinsa verrattuna samalla tavalla :think Kakkoslambdankin viisarit alkoivat sahata ykköstä vastaavalla tavalla reunasta reunaan.

            Myös kakkosbankin fuel trimmeihin tuli eloa ja lukemat ovat samaa suuruusluokkaa kuin ykkösellä. INPA muuten mainitsi parista vikakoodista, joita ei näkynyt Torquessa, kuittasin ne pois sen enempiä tutkimatta. Tai luin kyllä, mutten enää muista mitä niissä sanottiin.

            Ja kakkosen lamba oli siis vaihdettu kesäautosta. Pitää vielä laittaa mielenkiinnosta INPA kiinni ja katsoa, miltä näyttää. Outo juttu kyllä tuo yht'äkkinen herääminen.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Semmonen hauska ilmiö, että tuon videon ottamisen jälkeen seuraavana aamuna Torquen viisarit näyttivät kaikki ihan järjellisiä lukemia ja käyttäytyivät muutenkin toisiinsa verrattuna samalla tavalla :think Kakkoslambdankin viisarit alkoivat sahata ykköstä vastaavalla tavalla reunasta reunaan.

              Myös kakkosbankin fuel trimmeihin tuli eloa ja lukemat ovat samaa suuruusluokkaa kuin ykkösellä. INPA muuten mainitsi parista vikakoodista, joita ei näkynyt Torquessa, kuittasin ne pois sen enempiä tutkimatta. Tai luin kyllä, mutten enää muista mitä niissä sanottiin.

              Ja kakkosen lamba oli siis vaihdettu kesäautosta. Pitää vielä laittaa mielenkiinnosta INPA kiinni ja katsoa, miltä näyttää. Outo juttu kyllä tuo yht'äkkinen herääminen.
              Veikkaisin jotain kosketus/johto ongelmaa siellä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1852
                • Lappeenranta, Finland

                #22
                Tilannepäivitys.

                DISA:aan on laitettu uusi metallinen läppäjuttu, ei rallata enää ja ehkä se siellä liikkuukin kuten kuuluu. Kalvo on sormitestin mukaan ehjä.

                INPA:lla katsottu livedataa ja kaikki näyttää olevan reilassa. Myös aiemmin sekoilleen kakkosen lambdaintegraattorin lukemat selkeästi rajoissa.

                Mielenkiinnosta ruuvasin lambdan kesäautoon kokeeksi, mutta sen testi vähän viivästyi syylärirempan takia. Katsotaan aikanaan miten moottorissa A häiriköinyt lambda käyttäytyy moottorissa B.

                Periaatteessa tapaus loppuunkäsitelty.

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1852
                  • Lappeenranta, Finland

                  #23
                  Aijoo. Semmoinen lisähavainto, että...

                  Tuollahan oli/on tapana huolimattomassa liikkeellelähdössä nyykähtää ja pari kertaa kuussa sammuukin käsiin. Voi olla täydellinen persdynoaistiharha, mutta nyt kun läppä ilmeisesti toimii, niinihan kuin tyhjäkäyntivääntö olisi tosiaan senktonin verran parempi.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #24
                    Mun kokemuksen perusteella eniten tuohon alavääntöön ilman kaasua kun nostaa kytkintä.. vaikuttaa vanoksen tiivisteet ja se ettei ole imuvuotoja.
                    Ainaskin omissa kun on nuo korjanneet, niin M54 koneiset manuaalit on lähteny paikaltaan ilman kaasua senkun nostaa kytkimen.
                    Toki Disallakin on varmaan oma osuutensa, kun se muuttaa imusarjan pituutta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎