Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 sijoituskohteena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    M3 sijoituskohteena

    E30, E36 ja E46 M3 hinnat tuntuvat olevan aika stabiileja jos auto on kunnossa.

    Mietin vähän että ostaisiko pitkäaikaisen käyttöauton ja harrasteen E46 3.2L koneella mikä vissiin sitten jäi viimeiseksi M-kutoskoneeksi eikös ne nyt ole V8:lla.

    E92 alkaa saamaan juuri ja juuri 30 000lla mikä olisi aikalailla max budjetti.

    Olisko teidän mielestä harrasteena, sijoituksena ja käyttiksenä 15-20tkm ajavalle parempi E46 vai E92 parempi :think avot ei periaatteessa kiinnosta. Vaikka olen Z3llakin talvella ajellut menestyksellä
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    #2
    Mielestäni ajatuksesi ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. M3, kiva, mutta sitten et voi pitää sitä käyttiksenä, niin että ajat sillä 15-20tkm vuodessa. Aika paljon saa harrastaa, jotta sijoitus vielä säilyttäisi arvonsa.

    Jos tykkää ajamisesta, ja ei pelkää maksaa ilosta rahaa, niin M3 tarjoaa kyllä varmaan hyvää kyytiä.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • JarnoE36
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 253
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by jluoma View Post
      Mielestäni ajatuksesi ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. M3, kiva, mutta sitten et voi pitää sitä käyttiksenä, niin että ajat sillä 15-20tkm vuodessa. Aika paljon saa harrastaa, jotta sijoitus vielä säilyttäisi arvonsa.

      Jos tykkää ajamisesta, ja ei pelkää maksaa ilosta rahaa, niin M3 tarjoaa kyllä varmaan hyvää kyytiä.
      Miksen niin ei voi pitää käyttiksenä? Tottakai kulutus kovempi kuin nykyisen 7L 330d mutta samalla hinta laskee 330d vuodessa 3-4000€ seuraavat 5 vuotta ainakin. Sitten minulla on 200tkm ajettu 10-15ke 330d. Jos minulla on nyt 30ke M3 niin en usko että se on 5 vuoden päästä 10-15ke auto. 10 vuoden päästä se on vieläkin 20ke auto.

      Minulla oli WRX käyttiksenä aivan mainio peli joka olisi pitänyt pitää. Ärsytti laittaa tankkiin 60-70e viikko mutta piti hintansa hyvin.
      Jarppa

      Toyota GT86
      (330d Sport F31 N57 2014)
      ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
      (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
      ( 530da E60 M57N2 2006)
      ( 520da E60 2006)
      ( 520 E39x3)
      (E46x2)
      (Z3)

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        #4
        Tarkoitus on ilmeisesti ajaa myös talvella käyttiksenä? 5 talvea ja 100tkm lisää jonkun e46 m3 mittariin taitaa kyllä jo teettää aika paljon peltihommia ellet lähde jotain aivan priima yksilöä "pilaamaan" talviajolla.

        Mitä olen esim. e39 m5 hintoja seuraillut niin nuo kohtuullisilla kilsoilla olevat on ne jotka pitää hintansa, sitten nuo ~300tkm lykätyt on ne jotka myyvät hitaasti vaikka pyynti on huomattavasti alempi. Siinä mielessä tuo 15-20tkm vuodessa kuulostaa vähän hurjalta arvon säilyttämisen kannalta.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2542
          • Pirkkala

          #5
          Olisiko mahdollista pitää tuo 330d käyttöautona (talviautona) ja ajella M3:lla kesät?
          sigpic

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16437
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by JarnoE36 View Post
            Miksen niin ei voi pitää käyttiksenä?
            Jatkuvaa kiertokangen laakereiden vaihtoa, mikä käyttis se on ? Toisaalta kun tuossa talviajosta oli niin ei kai talvi autoa huononna ? Joo joo, on nähty mätiä autoja mutta onko ne kaikki talven pilaamia. Tietysti s-moottori talvella :think

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Useemmin jakoketju/jakopää tarvii vaihtaa joihinkin muihin käyttöautoihin mitä e46 M3 kk laakerit...
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Hcet
                BTCF Member
                • Oct 2018
                • 124
                • Tampere

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Jatkuvaa kiertokangen laakereiden vaihtoa, mikä käyttis se on ? Toisaalta kun tuossa talviajosta oli niin ei kai talvi autoa huononna ? Joo joo, on nähty mätiä autoja mutta onko ne kaikki talven pilaamia. Tietysti s-moottori talvella :think
                Kyllä ne on. Vertaa vaikka saksan tuonteja ja ruotsin tuonteja.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17511
                  • Turku

                  #9
                  Jos puhutaan SIJOITUKSESTA, ko. autoon ei saa vuositasolla paljoa kilometrejä tulla. Sijoitus siis yleensä tarkoittaa arvonnousua.
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6711
                    • PK-seutu

                    #10
                    Originally posted by Laku View Post
                    Jos puhutaan SIJOITUKSESTA, ko. autoon ei saa vuositasolla paljoa kilometrejä tulla. Sijoitus siis yleensä tarkoittaa arvonnousua.
                    Ehkä haetaan sitä, että arvonalenema olisi pienempi kuin tavan kansanmallissa. Eli minimoidaan tappiot. Strategia toki sekin

                    En itse lähtisi noilla ajomäärillä siirtymään M3 rattiin. Oletettavasti hankintahintakin on kuitenkin alussa isompi kuin kansanmallin.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      Jos puhutaan SIJOITUKSESTA, ko. autoon ei saa vuositasolla paljoa kilometrejä tulla. Sijoitus siis yleensä tarkoittaa arvonnousua.
                      Ajattelin aikaisemmin kysyä tästä sijoituksen suunnasta, auto kun on aina sijoitus, mikä hyvänsä auto.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6179
                        • Helsinki

                        #12
                        Joo, sitäkin mäkin ihmettelin, että ostaa M3 sijoituskohteena ja sitten ajella sillä kuin käyttiksellä. Musta ne ei kyllä natsaa yhteen ei sitten millään.....:think

                        Mut M3 muuten sijoituskohteena kyllä, varmaan toimiva kun tässä mennään vuosia eteenpäin
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • arben
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1120
                          • suomi

                          #13
                          Originally posted by MikeDry View Post
                          Joo, sitäkin mäkin ihmettelin, että ostaa M3 sijoituskohteena ja sitten ajella sillä kuin käyttiksellä. Musta ne ei kyllä natsaa yhteen ei sitten millään.....:think

                          Mut M3 muuten sijoituskohteena kyllä, varmaan toimiva kun tässä mennään vuosia eteenpäin
                          Kyllä e9x vanhemmat m3 on hyvä sijoituskohde,olettaen että yksilö on puhtaalla historialla sekä järkikilsoilla.

                          Se lähemmäs 300tkm ajettu e46/e9x vie kyllä vuosia että niiden arvo sama mitä esim e30.

                          Eiks siel nytkin nettiautos oo se reilusti ajettu e46 minkä joku oli arvioinut 200 ajosuoritteella 30te peliksi,hintaa taitaa nyt olla se 24te..mikä on vielläkin kyllä liikaa.

                          Edit
                          Olikin poistettu myynnistä.
                          Last edited by arben; 25-06-2020, 12:21.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17511
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Ehkä haetaan sitä, että arvonalenema olisi pienempi kuin tavan kansanmallissa. Eli minimoidaan tappiot. Strategia toki sekin

                            En itse lähtisi noilla ajomäärillä siirtymään M3 rattiin. Oletettavasti hankintahintakin on kuitenkin alussa isompi kuin kansanmallin.
                            Näin varmasti haettiin, halusin pilkuttaa. Nuo ilmoitetut kilometrit ja talvella ajamine kyllä poissulkevat pienen arvonaleneman.

                            Originally posted by arben View Post
                            Kyllä e9x vanhemmat m3 on hyvä sijoituskohde,olettaen että yksilö on puhtaalla historialla sekä järkikilsoilla.

                            Se lähemmäs 300tkm ajettu e46/e9x vie kyllä vuosia että niiden arvo sama mitä esim e30.
                            Samaa mieltä, mutta ne kilsat...
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • heimo huima
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 32
                              • Lahti

                              #15
                              Kesäauto/harraste sekä käyttöauto erillisenä.

                              Nimimerkillä: 4 harrastetta ja 1 semi luotettava (ford) käyttöpeli.
                              E36 M3 -94, E30 325ix -89,
                              Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

                              Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎