Höh...
Mitäs nyt? Käytin toukan (-01 330Xi) päästömittauksessa ja hylky tuli. Lambda-arvo koholla, muut arvot ok. Eikä mitään vikakoodeja, sitä hämmästeli mittaajakin. Torquen fuel trimmit, lyhyet ja pitkät, näyttävät keskenään samanoloisia lukuja
Taustalta löytyy viime talvinen huohottimen jäätyminen ja öljyt putkeen. Toinen lambda vaihtui sen jälkeen, kun antoi selvää vikakoodia. Onko tässä nyt oikeasti lambda kuitenkin sökö tai menossa sököksi? Vai tekeekö joku muu taustatekijä tuollaista?
r/min 2274
Lambda 1.056
CO 0.014
CO2 15.23
HC 3
O2 1.22
COcor 0.014
Avopelistä voin ottaa lainaksi todistetusti toimivan lambdan ja käyttää mittauksessa uudelleen. Sillä tietysti eliminoituu/vahvistuu anturin osuus.
Tyhjäkäynnin lukuja ei hylkylapussa ollut, eikä niitä ehditty edes mitata. Homma pysähtyi tähän.
Mitäs nyt? Käytin toukan (-01 330Xi) päästömittauksessa ja hylky tuli. Lambda-arvo koholla, muut arvot ok. Eikä mitään vikakoodeja, sitä hämmästeli mittaajakin. Torquen fuel trimmit, lyhyet ja pitkät, näyttävät keskenään samanoloisia lukuja
Taustalta löytyy viime talvinen huohottimen jäätyminen ja öljyt putkeen. Toinen lambda vaihtui sen jälkeen, kun antoi selvää vikakoodia. Onko tässä nyt oikeasti lambda kuitenkin sökö tai menossa sököksi? Vai tekeekö joku muu taustatekijä tuollaista?
r/min 2274
Lambda 1.056
CO 0.014
CO2 15.23
HC 3
O2 1.22
COcor 0.014
Avopelistä voin ottaa lainaksi todistetusti toimivan lambdan ja käyttää mittauksessa uudelleen. Sillä tietysti eliminoituu/vahvistuu anturin osuus.
Tyhjäkäynnin lukuja ei hylkylapussa ollut, eikä niitä ehditty edes mitata. Homma pysähtyi tähän.
Comment