Olin ryhtymässä etupyörän laakerin vaihtoon, mutta jäi yritykseksi. Millä ihmeen konstilla alapallon saa hakattua irti? Siihen ei mahdu perinteinen irroitustyökalu, tai ei ainakaan ne, mitkä minulla on. Löin kiilaa vetoakselin ja nivelen tapin väliin, ei lähtenyt. Enkä ihan hirveästi siihen kehtaisi hakata. Eikä "silmän" kylkeen moukarointikaan tuottanut tulosta. Huomasin samalla, että alapallossa on väljää, ihme ettei vajaa kuukausi sitten katsastuksessa sitä huomattu. Uusi tukivarsi tilattu. Taidan käyttää jossain korjaamossa tuon laakerin ja tukivarren vaihdossa. Alkaa ilmeisesti laiskuus vaivata...
Periaatteessa, jos vanhaa niveltä ja tukivartta ei tarvitse sääliä, niin nivelen tapin voisi rälläköidä lyhyemmäksi, että mahtuu puristin väliin.
Ja lisäriemua siitä, että hammastangon suojakumi on poikki. Siinä ei kai muuta ihmeellistä ole, kuin kierittää raidepää irti, muljauttaa vanha kumi pois ja uusi tilalle? Ja sitten raidepää samaan kohtaan takaisin.
Periaatteessa, jos vanhaa niveltä ja tukivartta ei tarvitse sääliä, niin nivelen tapin voisi rälläköidä lyhyemmäksi, että mahtuu puristin väliin.
Ja lisäriemua siitä, että hammastangon suojakumi on poikki. Siinä ei kai muuta ihmeellistä ole, kuin kierittää raidepää irti, muljauttaa vanha kumi pois ja uusi tilalle? Ja sitten raidepää samaan kohtaan takaisin.
Comment