Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42B18A Ruiskun seos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • terapia
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 29
    • Joensuu

    N42B18A Ruiskun seos?

    morjes, elikkä vm 03 n42 1 ja 2 sylinterin seos on rikkaalla?
    Säätöarvo 1 sylinterille on karvan vaille 5, ja kun 5 säätöarvo ylittyy pamahtaa vikavalo tauluun. Moottori lähtee kylmänä ja kuumana laakista aina käyntiin. Mutta kuumana tyhjäkäynti saattaa jäädä leijumaan n 1200 rpm ja laksea hitaasti 800rpm. Välillä sitten tyhjäkäynti nypyttää 800-1200rpm. Ja tyhjäkäynti hieman epätasainen.


    Onko tässä kolme vaihtoehtoa? Imuvuoto, lambda, suuttimet?
    Kesällä anto maffin koodin, mutta putsauksen jälkeen koodi ei palannut.

    impalla katotiin niin tuohon 1 sylinteriin just säätää soppaa reilusti.
    Kuulostelin meisselillä suuttimien kantoja, mielestäni ne kaikki supsutti samalla tavalla. Tietenkin yks keino ois vaihtaa suuttimien järjestystä ja katsoa muttuuko rikas seos toiseen sylinteriin?

    Dephin ohjelmalla katoin reaaliaikasta dataa siellä oli "multiplikaativinen seosken säätö, ryhmä 1 (arvo 1,05)
    Ja addiktiivisen seoksen säätö, ryhmä 1 (4,97)
    Ja lambda arvo on 1 bankiin 1,00
    2 bankiin samat näyttää arvoltaan 0


    koodina on ollut 272C-addiktiivinen seoksen säätö, ryhmä 1, sääntelynraja saavutettu.
    Last edited by terapia; 12-09-2020, 11:01.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5256
    • Pirkkala

    #2
    Tuo kone on viheliäinen laite.
    Suutinta saattasin ite epäillä näin etädiagnoosina.

    Kato onko tulppien väreissä eroo
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • terapia
      Newbiemmer
      • Sep 2020
      • 29
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Tuo kone on viheliäinen laite.
      Suutinta saattasin ite epäillä näin etädiagnoosina.

      Kato onko tulppien väreissä eroo

      Jep, pitää käytää tulpat irti, hyvi ainakin pitäs näkyy erot, kun vaihdettu 1kk sitten. Jos lambdassa ois vikaa nii pitäs varmaan koodi jäädä?:think

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tuo kone on viheliäinen laite.
        Suutinta saattasin ite epäillä näin etädiagnoosina.
        Niin on.

        Suuttimen voisi vaihtaa toiseen sylinteriin ja katsoa seuraako vika. Lambda vian pitäisi antaa kyllä koodia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2534
          • .

          #5
          Näissähän on kuitenkin vielä normit suuttimet. Onko niissäkin ollut yleisesti vikoja? Suoraruikkareissa suutinvikoja onkin ollut riittämiin, mutta näissäkin..?
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Freak View Post
            Näissähän on kuitenkin vielä normit suuttimet. Onko niissäkin ollut yleisesti vikoja? Suoraruikkareissa suutinvikoja onkin ollut riittämiin, mutta näissäkin..?
            Kyllähän se suutin voi vikaantua ihan siinä missä muutkin osat. Jostain se on lähdettävä testaamaan ja näissä kun on perinteiset suuttimet, niin helppo kokeilla. Toki skoopillakin voisi tarkistaa suuttimien toiminnan, mutta toiseen sylinteriin vaihtaminen on melko helppo tehdä jokaisen itse.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2534
              • .

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Kyllähän se suutin voi vikaantua ihan siinä missä muutkin osat. Jostain se on lähdettävä testaamaan ja näissä kun on perinteiset suuttimet, niin helppo kokeilla. Toki skoopillakin voisi tarkistaa suuttimien toiminnan, mutta toiseen sylinteriin vaihtaminen on melko helppo tehdä jokaisen itse.
              Voi toki, mutta melko harvinaista se tuntuu näiden perinteisten suuttimien kohdalla olevan. Potentiaalisia vika kohteita tuossa koneessa on kuitenkin muitakin.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • terapia
                Newbiemmer
                • Sep 2020
                • 29
                • Joensuu

                #8
                Pahoittelut super viivästyneestä vastauksesta! Paljon on tehty, tuloksia ei niinkään Eli auto keräsi 1bakin korjaus arvot n150km matkalla, ja sytytti vikavalon. Addiktiivisen "seoksen säätelyraja saavutettu" 272c
                Kerran anto 2781 imunokka anturista, mutta sitä ei ole enään tullut.


                Vaidettua: Maff, Lamda, Huohotin, venakopan tiiviste, suutinten järjestys heitetty päinvastoin. Mikään ei auttanut



                Löysin 2 merkittävää imuvuotoa! (Näilla loppu kierrosten leijjailu/heittely, mutta seos menee silti laihalle). Vuoto paikat oli

                Imusarjan alletuleva huohotinputki oli huonosti kiinnii, ja pa-suodattimen polttoaineen paineensäätimen letku murtunut. Voiko olla mahdollista että kaipaisi adaptaatioiden nollauksen, ettei enään keräisi korjausarvoja vanhan tavan mukaan:think


                Olisiko seuraavaksi mahdolliset syyt vuotavat venttiilien tiivisteet, tai jokin vuoto pakoputkessa ennen lamdaa (en ole vielä selvää vuotoa nähnyt siellä). Ja bensan paineet voisi vielä mitata, vaikka lähteekin aina laakista käyntiin.
                Kaasu läppä näytti olevan 5% auki tyhjäkäynnillä normaalia?
                Last edited by terapia; 30-09-2020, 16:21.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎