Olen menettämässä toivon uskon ja rakkauden bemariin. Elikä koneena on n42b18 ja luin että muillakin ollut saman tyyppistä käyntiähiriötä. Kone käy kylmänä hienosti tyhjäkäyntiä mutta kun lämpiää niin kierrokset ovat matallalla ja kone sakkaa/täristää eikä oikein tahdo käydä. Välillä kone meinaa sammua ja ei vastaa kaasuun kunnolla. Risteyksistä välillä hankala lähteä kun meinaa sammua mutta kun kiertää yli 2k rpm niin pelaa hyvin ja vetää. Tulpat,puolat,ilmanputsari ja ilmamassamittari vaihdettu. Kertokaa joku viisaana että mikä mahtaisi olla vikana? Hyvät vinkit arvokkaita.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e46 316 käyntihäiriö!!
Collapse
X
-
N42 on pahimmillaan todella moniongelmainen kone. Kokeile nyt ainakin alkuun tuolta löytyviä vinkkejä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=375229
Eli ensimmäisenä Valvetronicin töpseli irti josko sillä käynti paranisi.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Kuulostaa Valvetronic ongelmalta. Ekana tosiaan voi koittaa failsafe tilassa asentotunnistimen kaapeli irti. Itse tekisin Valvetronic testin ISTA/DIS niin saa selville missä takkuaa. Toki vikakoodeistakin löytynee jotain noilla oireilla.
Silmämääräisesti kannattaa raottaa öljykorkkia ja kurkata missä kunnossa nokka-akselit on, etenkin Valvetronic akseli.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Nokat olitvat kunnossa kun katsoin ne samalla venttiilien säädön ja venttiilikopan tiivisteen vaihdon yhteydessä.Last edited by Maikkeli46; 14-01-2021, 10:26.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNe muuten menevät yleensä syystä tukkoon. Käykö se auto liian paksulla tms?
Comment
-
-
Originally posted by Maikkeli46 View PostSaattaa olla🤔 en ole nyt sen tarkemmin perehtynyt vielä siihen että mistä se johtui, kun pääasia on että sain nyt auton käymään kunnolla. Täytyy perehtyä vielä hiukan lisää..
Lainaan samaa ketjua kun sama moottori kyseessä.
Eli katsastuksessa hylky OBD-järjestelmä/tiedot, Lampdaintegraattorin arvo ei vaihtele, säätö ei toimi. Päästöt kuitenkin hyvät.
Onko tuossa monta lampda-anturia ja montako niistä noilla tiedoilla kannattaisi uusia?
Comment
-
-
Auto tuntuisi toimivan ikäisekseen kohtuullisesti, mutta ihmetyttää OBD-vika katsastuksessa. Ainut vikakoodi mikä löytyy koko ajan eikä poistu ollenkaan kuittaamalla 279c Output stage, thermostat, map cooling. Kaipaisin apua tuohon kun ei omat hoksottimet oikein keksi missä ongelma. Mielellään mikä vika ja missä se vika sijaitsee.
Comment
-
-
Originally posted by sellumies View PostAuto tuntuisi toimivan ikäisekseen kohtuullisesti, mutta ihmetyttää OBD-vika katsastuksessa. Ainut vikakoodi mikä löytyy koko ajan eikä poistu ollenkaan kuittaamalla 279c Output stage, thermostat, map cooling. Kaipaisin apua tuohon kun ei omat hoksottimet oikein keksi missä ongelma. Mielellään mikä vika ja missä se vika sijaitsee.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTermostaatin sähköohjaus kaput. Vaihda termostaatti.
Kiitos vastauksesta, olisi helppo jos olisi kutoskone, siinä suoraan edessä. Tämä kuitenkin se 316 moottori 1,8litraa ei ole termostaateilla sähköohjausta.
Tuossa linkit mistä löytyy vesipuolen termostaatit.
Comment
-
-
Originally posted by sellumies View Post
Comment
-
Comment