Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 ei käynnisty pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redain
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 506
    • Turku

    N42 ei käynnisty pakkasella

    Kun on yli 15 astetta pakkasta, ei käynnisty millään ilveellä. Tuntuu kuin ei olisi puristuksia ollenkaan. Vähän kun lämpeää ni käynnistyy kun palmun alta. Mikä mahtaisi olla vikana?
    Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3453
    • Janakkala

    #2
    Viallinen öljypumppu tekee liian kovan paineen ja kovettaa nostajat jonka johdosta venttiilit jäävät auki eikä tule puristusta.
    Eli öljypumppu remonttia tiedossa.
    Pahimmassa tapauksessa öljynpaine voi olla vaarallisen kova 15-20 baaria mitä joskus vastaavia on tullut tutkittua.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Redain
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 506
      • Turku

      #3
      Ok.

      Eli saa melkee miettii jo koneen vaihtoa suoraan.
      Ei jaksa enää leikkiä tuon N42 koneen kanssa. Ollut enemmän kuin liikaa ongelmia ja yhden jo vaihtanut ks autoon.
      Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3453
        • Janakkala

        #4
        Originally posted by Redain View Post
        Ok.

        Eli saa melkee miettii jo koneen vaihtoa suoraan.
        Ei jaksa enää leikkiä tuon N42 koneen kanssa. Ollut enemmän kuin liikaa ongelmia ja yhden jo vaihtanut ks autoon.
        Voihan sitä miettiä mitä vaan, mutta ei tuossa ole mitään perusteita moottorin vaihdolle. Kaikki vanhat N42 ja N46 on niin susia ja paljon ajettuja, että tuskin vaihtamalla parempaa saa. Keskittyy ennemmin korjaamaan vanhaa.
        Ei toi öljypumpun vaihto nyt niin kamala homma ole. Samalla uusii jakopään.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • Lundersson
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2009
          • 246
          • Kerava

          #5
          Jos ollut paljon pätkäajoa niin liimaventtiili? Joissain tapauksissa öljylaatukohtainen käytös mutta myös kondenssivesi-vaahtoaminen. Omalla kohdalla sama kone keräs todella paljon kondenssia öljyn sekaan vaikka työmatka oli vajaa 30 km suuntaansa ja munuaissuojat elokuusta toukokuuhun.
          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
          ex 325 e30, 316ti e46

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1835
            • Karjaa

            #6
            Joo liimaventtiili ilmenisi juuri noin että pyörittää iloisesti mutta ei käynnisty millään, ei edes yritä. Siihen ei oikein helpompaa keinoa ole kuin auto jonnekin lämpiämään (+15 asteeseen vähintään) ja sitten sahaa niin kauan että viimein suostuu käyntiin. Akun voi hyvinkin joutua lataamaan välissä ainakin kerran.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3453
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by Wespa View Post
              Joo liimaventtiili ilmenisi juuri noin että pyörittää iloisesti mutta ei käynnisty millään, ei edes yritä. Siihen ei oikein helpompaa keinoa ole kuin auto jonnekin lämpiämään (+15 asteeseen vähintään) ja sitten sahaa niin kauan että viimein suostuu käyntiin. Akun voi hyvinkin joutua lataamaan välissä ainakin kerran.
              Nyt ei kyse ole mistään M54....
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Redain
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 506
                • Turku

                #8
                Originally posted by Spetke View Post
                Voihan sitä miettiä mitä vaan, mutta ei tuossa ole mitään perusteita moottorin vaihdolle. Kaikki vanhat N42 ja N46 on niin susia ja paljon ajettuja, että tuskin vaihtamalla parempaa saa. Keskittyy ennemmin korjaamaan vanhaa.
                Ei toi öljypumpun vaihto nyt niin kamala homma ole. Samalla uusii jakopään.
                Tuohon koneeseen oli tehty isovempi remontti ennen kuin ostin tuon. Kuitteja on aika läjä.
                Se miksi en nyt ala korjaamaan tuota on myös takana öljyn ilmaisin kun oli entinen. Emäntä ajoi pitkään tuolla ilman öljyjä tuolla. Ja sen nykyään kuulee.
                Auto on nyt sääsuojassa niin katsotaan mihin päätytään joskus tulevaisuudessa.
                Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7406
                  • Oulu

                  #9
                  Jos oikein katsoin niin Ruotsista moottorit alkaen 950€ + toimituskulut.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎