Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 parkkitutka huutaa kokoajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 786
    • Espoo

    #16
    INPA sanoi seuraavaa (sai monta kertaa lukea ennen kuin virhettä tuli) tämä siis anturit yms. muut liittimet kytkettynä.

    ECU:PDCACT
    JobStatus: OKAY
    Variant: PDCACT

    RESULT:
    32 Tongeber hinten aus = Äänenantaja takaa pois?
    Error frequency: 249

    Kurzschluss gegen Masse = Oikosulku maahan?
    Leituungsunterbrechung =
    sporadischer Fehler = satunnainen virhe?



    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siitä voisi varmaan koittaa lukea oikeasti ne koodit. Taitaa olla jotain ihan muuta kuin anturit
    E46 325ti Compact

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #17
      Tutkippa kuskin jalkatilasta "Gongia", onko liitin kiinni ja johdot ok..

      Comment

      • antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 786
        • Espoo

        #18
        Silmällä katsottuna ok ja hiljenee kun pdc signaalin johdon irrottaa, sininen johto. Mites peruutusvaihteen tunnistin, sijaitseeko laatikon kyljessä? Peruutusvalo toimii ok. Automaattilaatikko kyseessä.

        Originally posted by Antti O View Post
        Tutkippa kuskin jalkatilasta "Gongia", onko liitin kiinni ja johdot ok..
        Last edited by antti; 03-05-2021, 20:04.
        E46 325ti Compact

        Comment

        • antti
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 786
          • Espoo

          #19
          Inpan livedata kertoi, että jokainen anturi regoi, keskimmäiset tosin heikommin kuin reunimmaiset. Testasin ilman käynnistämistä ärrällä, etten jä yksin auton alle. Selvästi joku häiritsi anturien toimintaa, koska reagoinnissa ei ollut logiikkaa.




          Originally posted by Antti O View Post
          No siis ihan ensimmäinen juttu PDC korjaamisessa on katsoa inpalla livedataa pdc moduulin alta.
          Yleensä 1-2 anturia antaa vikakoodia, joskus senkin takia että sinne on joku entinen omistaja laittanut made in china antureita.

          Toinen asia mitä kannattaa testailla on ihan anturien livedatan katsominen. Jos se ei piippaa joka kerta eikä anna vikakoodia mistään, koita pitää inpa kiinni ja saada se huutamaan. Mun 2005 coupessa oli just tällänen tapaus, lopulta sattu olemaan kone kiinni just kun se alko huutamaan, vilkasin PDC livedataa ja yksi anturi näytti että auto olisi seinässä kiinni. No tuo anturi olan yli roskiin ja uusi OEM anturi englannin ebaystä käytettynä parillakympillä, puskuri irti -> uus anturi vaihtaen paikalleen ja sinne jäi tutkan ylimääräset huutamiset roskiin.

          Jättäsin nuo anturien kuuntelut ja naputtelut johonkin historiaan kun on testeritkin olemassa.
          E46 325ti Compact

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎