Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 lasinpesunesteet valuu maahan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spark
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 44

    e46 lasinpesunesteet valuu maahan

    Eli ihmettelin kun varoitusvalo syttyy vaikkei vettä ole juuri ruiskuteltu. No heti kävi selväksi että siellä on säiliön etupuolella pieni vuoto pumpun? ja säiliön liitoskohdassa. Vinkkejä miten vuodon saa tukittua?

    Säiliössä näyttäisi olevan kaksi "pumppua", edessä ja takana. Onko takimmainen tuulilasille ja etummainen ajovaloille? Tästä herääkin kysymys että onko autossa jossa on valojen alla "paikat" pesulaitteille (mallia ulostuleva) aina myös itse pesurit? Nyt nimittäin ei tapahdu valopesureissa mitään vaikka lasia pesee. Auto otettu alunperin käyttöön Ruotsissa. Jos pesurit löytyy, mistä mahd. vikaa pitäisi lähteä etsiskelemään?
  • diorite
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 146
    • Etelä-Suomi

    #2
    Originally posted by Spark
    Säiliössä näyttäisi olevan kaksi "pumppua", edessä ja takana. Onko takimmainen tuulilasille ja etummainen ajovaloille?
    Kyllä

    Tästä herääkin kysymys että onko autossa jossa on valojen alla "paikat" pesulaitteille (mallia ulostuleva) aina myös itse pesurit? Nyt nimittäin ei tapahdu valopesureissa mitään vaikka lasia pesee.
    Muistaakseni joka viidennellä tms. lasinpesukerralla pesee myös valot. Itse tosin otin valopesurin pumpun piuhan irti koska koin sen aivan turhaksi.

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      ...sama vika Rahikaisella! Tosin mulla vuoti kuskinpuolen ajovalon pesuri. Etummainen sähköliitin irti, ts. ei silleen pohjaan painettu vaan vaan siinä huulilla. Sit nyppäsin vielä pumpusta pesureille lähtevän pesunesteen letkun irti ja siihen sellainen tiukka "huppu" päälle.

      Ne ajovalojen pesurit vie muuten ihan sikana nestettä, joten siinä mielessäkin, vaikk ei vuotaiskaan niin pois käytöstä vaan. Tosin se sikanakin on suhteellista, riippuu tietysti ajosta mut jos esim kerta viikkoon täyttää sen -25 tavaralla niin rupee tuntuu jo pussissa... :(
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Pumpun ja säiliön välissä on kumitiiviste. Helppo vaihtaa ja hinta alle kaks egee.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • PFloyd
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 517

          #5
          Mulla vuoti juuri tuo ajovalonpesijän pumpun tiiviste. Otin muuten sitten tuon koko pumpun poijes. Mitä sitä vettä ruikkimaan valoihin, kun kuuraan autoa muutenkin kokoajan

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎