Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 toisioilmapumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antman
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 3
    • Turku

    E46 toisioilmapumppu

    Onko haittaa jos ottaa vaa sulakkeen irti tuosta toisioilmapumpun paikasta, kun imitoi hiustenkuivaajaa.
    Last edited by Antman; 05-08-2021, 18:34.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16296
    • Asikkala

    #2
    Miksi pitäisi ottaa ?

    Comment

    • Antman
      Newbiemmer
      • Aug 2021
      • 3
      • Turku

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Miksi pitäisi ottaa ?
      Pitää häiritsevän kovaa ääntä.

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1788
        • Karjaa

        #4
        Vikakoodiahan siitä pukannee, ehkä jopa moottorin vikavalo. Koodaus, block-off plate paikoilleen ja alipaineletku umpeen on se oikea tapa deletoida kyseinen turha hökötys.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2292
          • Uusimaa

          #5
          Osaako joku kertoa millaista koodausta tämä vaatii? Pojan autossa on tuo pumppu, joka pitää ääntä ja ajattelin blokata sen pois käytöstä. Mutta ilmeisesti auto pitää koodata/fläshätä EU2-moodiin. Onko joku täällä onnistunut tekemään moisen koodauksen/ohjelmoinnin. Ei ole enää muistissa WinKFP-temput itsellä.... Auto on 2004 316i.
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1788
            • Karjaa

            #6
            Meidän nelikuutioon on nimenomaan tehty laittamalla tuo Euro2-ohjelma, olikohan ISTAlla. Samaan syssyyn pääsee eroon turhista katin jälkeisistä lambdoista ja voi laittaa vakiota fiksumman pakosarjan.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2292
              • Uusimaa

              #7
              Tämä versio taitaa olla ehkä EURO3 versio, koska tässä yksilössä on simppeli "suoraputkinen" pakosarja, jonka perässä keskellä autoa yksi katti kahdella lambdalla. Mutta sen lisäksi toisioilmapumppu. Ilmeisesti EURO4 versioon tulee sitten lisänä se kattipönttöinen pakosarja?

              Eli tässä pitäisi pudottaa EU3 > EU2. Mutta pitääkö flashata koko moottorin softa uusiksi vai riittääkö pelkkä koodaus DME:hen?

              Sattuisiko tässä PK-seudulla olemaan ketään, joka kohtuukorvauksella tekisi tuon EU2-muutoksen?
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎