Kaverin juuri hankkimassa talviruoskassa (2/2004 316i) syttyi pian hankinnan jälkeen vikavalo ja syy oli eccentric shaft sensor kuten ilmeisesti Valvetroniceissa usein on. Anturi vaihdettiin ja samalla paljastui että anturin liitin ei edes ollut kiinni. Ilmeisesti edellinen omistaja oli huomannut vehkeen toimivan edes jotenkin kun liitin on irti.
Nyt kun siellä on uusi anturi ja sen adaptoinnin tein Istalla, jäi jäljelle vikakoodi servomoottorista (2A70).
Tyhjäkäynnillä tehtävä säätö näyttäisi Istalla toimivan, eli servo toimii. Millit muuttuivat näytöllä testin aikana ja testin lopuksi kun se ajoi minimiin niin moottori sammui. Vikakoodi tulee silti aina käydessä.
Servon navoista mitattuna 0,04 ohm olisi vastusta ja Ista sanoo että 0-5 ohm on ok. Piipattiin piuhat moottorinohjaukselta servolle asti ja ne olivat ok. Samoin releelle tulee akkujännite.
Nyt kun siellä on uusi anturi ja sen adaptoinnin tein Istalla, jäi jäljelle vikakoodi servomoottorista (2A70).
Tyhjäkäynnillä tehtävä säätö näyttäisi Istalla toimivan, eli servo toimii. Millit muuttuivat näytöllä testin aikana ja testin lopuksi kun se ajoi minimiin niin moottori sammui. Vikakoodi tulee silti aina käydessä.
Servon navoista mitattuna 0,04 ohm olisi vastusta ja Ista sanoo että 0-5 ohm on ok. Piipattiin piuhat moottorinohjaukselta servolle asti ja ne olivat ok. Samoin releelle tulee akkujännite.
Comment