Taustaa, yllämainitusta ystävän autosta oli tyhjentynyt akku ja olivat antaneet kaapeleilla apuvirtaa toisesta autosta. Eivät olleet muistaneet ottaa kaapeleita irti ja olivat startanneet bemaria kun kaapelit olivat vielä olleet kiinni toisessa käynnissä olevassa autossa. BMW oli kuitenkin saata käyntiin, mutta oli muutaman sadan metrin ajon jälkeen meinannut sammua liikennevaloissa. Matka oli kuitenkin jatkunut parin kilometrin matkan verran toisen kaverin pihaan, eikä ollut enää sieltä lähtenyt käyntiin.
Antoi ISTA:lla luettuna vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta, jonka vaihdoin uuteen alkuperäiseen. Pienen houkuttelun jälkeen auto käynnistyi ja kävi tyhjäkäyntiä hyvin. Jätin halliin yöksi kuivamaan ja seuraavana päivänä uudelleen käyntiin. Aluksi kävi hyvin mutta sitten rupesi tyhjäkäynti seilaamaan ja lopulta sammui. Sytytti EML-valon, jonka syynä valvetronicin moottorin alijännite, kuittaantui pois eikä tullut takaisin.
Kävin ajamassa, eikä ottanut kunnolla kierroksia eikä tahtonut pysyä käynnissä, kunnes kuin salamaniskusta alkoi yhtä-äkkiä toimia normaalisti. Kaveri kerkesi ajaa samaan syssyyn autolla noin tunnin kunnes painoi kytkimen pohjaan ja auto sammui samantien. Käynnistyi vielä kerran mutta tyhjäkäynti heitteli ja sammui melkein samantien. Sen jälkeen ei ole edes yrittänyt käynnistyä, pyörittää kylläkin hyvin. Vikakoodina ainoastaan lämmitettävien istuimien alijännite.
Akkuna melkein uusi Bilteman 62 Ah:n akku. Latasin äskettäin lämpimässä täyteen mutta ei mitään vaikutusta käynnistyvyyteen.
Pahoittelut pitkästä tekstistä ja kiitos jos jaksoit lukea tänne asti, rupeaa vain itsellä loppumaan ideat tämän kanssa. Tuolla whatsapp-ryhmässä kyselin niin vikapaikkana heitettiin tuossa virranannon yhteydessä hajonnut DME. Tuleeko kenellekään noilla em. oireilla muuta mahdollista vikapaikkaa mieleen?
Antoi ISTA:lla luettuna vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta, jonka vaihdoin uuteen alkuperäiseen. Pienen houkuttelun jälkeen auto käynnistyi ja kävi tyhjäkäyntiä hyvin. Jätin halliin yöksi kuivamaan ja seuraavana päivänä uudelleen käyntiin. Aluksi kävi hyvin mutta sitten rupesi tyhjäkäynti seilaamaan ja lopulta sammui. Sytytti EML-valon, jonka syynä valvetronicin moottorin alijännite, kuittaantui pois eikä tullut takaisin.
Kävin ajamassa, eikä ottanut kunnolla kierroksia eikä tahtonut pysyä käynnissä, kunnes kuin salamaniskusta alkoi yhtä-äkkiä toimia normaalisti. Kaveri kerkesi ajaa samaan syssyyn autolla noin tunnin kunnes painoi kytkimen pohjaan ja auto sammui samantien. Käynnistyi vielä kerran mutta tyhjäkäynti heitteli ja sammui melkein samantien. Sen jälkeen ei ole edes yrittänyt käynnistyä, pyörittää kylläkin hyvin. Vikakoodina ainoastaan lämmitettävien istuimien alijännite.
Akkuna melkein uusi Bilteman 62 Ah:n akku. Latasin äskettäin lämpimässä täyteen mutta ei mitään vaikutusta käynnistyvyyteen.
Pahoittelut pitkästä tekstistä ja kiitos jos jaksoit lukea tänne asti, rupeaa vain itsellä loppumaan ideat tämän kanssa. Tuolla whatsapp-ryhmässä kyselin niin vikapaikkana heitettiin tuossa virranannon yhteydessä hajonnut DME. Tuleeko kenellekään noilla em. oireilla muuta mahdollista vikapaikkaa mieleen?
Comment