Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja vikakoodeille P0171 ja P0174

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temezky95
    Newbiemmer
    • Jan 2022
    • 23
    • Pori

    Apuja vikakoodeille P0171 ja P0174

    2002 E46 BMW 330xi Touring (M54B30)

    P0171 - System too lean bank 1

    P0174 - System too lean bank 2

    E3: Fuel trim bank 1 - Permissible range exceeded

    E4: Fuel trim bank 2 - Permissible range exceeded

    Apuja tarvittaisiin ongelman syyn selvittämiseksi. Ainakin jotain imuvuotoa OLI ja ON todennäköisesti vieläkin koodien perusteella. Ideoita ja hyviä veikkauksia kristallipallon omaavilta.

    Auto oireili huonolla kylmäkäynnillä, joka korjaantui kun pari imuputkea ja DISA venttiili uusittiin korjaamolla. Samat koodit kuitenkin jatkuu, mutta ilman oireita.

    Ostin auton näillä vioilla, joten ns. "Ehjänä" en ole koskaan tällä vielä ajanut joten en osaa 100% sanoa ilman vertailukohtaa että onko havaittavissa normaalista suorituskyvystä poikkeavaa. Aiemmat pari käyttistä ollut muun merkkisiä +250hp vehkeitä ja kyllä tää bemu tuntuu ihan kohtuu pirteältä eli normaalilta.
    Last edited by Temezky95; 14-03-2022, 20:41.
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1816
    • Turku

    #2
    Kai sä olet jo kuuklaillut ja katsonut nämä ekat osumat?


    Edit: ja olethan nollannut vikakoodit? Ja silti ne tulee aina uudestaan?
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Tarkistaisin savulla imuvuodot, niiden korjaus ja sen jälkeen sitten koodien & adaptaatioiden nollaus.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Temezky95
        Newbiemmer
        • Jan 2022
        • 23
        • Pori

        #4
        Originally posted by Silmaauki View Post
        Kai sä olet jo kuuklaillut ja katsonut nämä ekat osumat?


        Edit: ja olethan nollannut vikakoodit? Ja silti ne tulee aina uudestaan?
        Kyllä.

        Comment

        • Temezky95
          Newbiemmer
          • Jan 2022
          • 23
          • Pori

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Tarkistaisin savulla imuvuodot, niiden korjaus ja sen jälkeen sitten koodien & adaptaatioiden nollaus.
          Mulle bemareihin erikoistunut korjaamo ilmoitti että savutestin teko olisi ihan täyttä ajan haaskausta.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16448
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Temezky95 View Post
            Mulle bemareihin erikoistunut korjaamo ilmoitti että savutestin teko olisi ihan täyttä ajan haaskausta.
            Mitä ne ehdotti koodien syyksi ?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Temezky95 View Post
              Mulle bemareihin erikoistunut korjaamo ilmoitti että savutestin teko olisi ihan täyttä ajan haaskausta.
              No kaikenlaista voi puhua, mutta se savutesti nyt on kiistatta se helpoin & nopein tapa löytää ne imuvuodot. Toki jos laitteet puuttuu, niin eihän sitä silloin pysty tekemään. Vai väittikö ne ettei imuovuodoilla ole väliä? Savulla itse etsin imuovuodot enkä kyllä muuten nykyisin enää edes vaivaudu etsimään.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1816
                • Turku

                #8
                Originally posted by Temezky95 View Post
                Mulle bemareihin erikoistunut korjaamo ilmoitti että savutestin teko olisi ihan täyttä ajan haaskausta.
                Mikä korjaamo ja mitä ne on tähän mennessä tehneet?
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • Temezky95
                  Newbiemmer
                  • Jan 2022
                  • 23
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mitä ne ehdotti koodien syyksi ?
                  Korjaamo? Imuvuotoa, jonka olin jo itse osannut omalla markettiskannerilla päätellä. Lähdettiin edellämainituilla kahdella imuputkella + DISA venttiilin vaihdolla liikkeelle, jotka ilmeisesti olivatkin rikki. Eivät vielä ratkaisseet ongelmaa ja tähän mennessä mennyt 500€ rahaa ja n.3vk aikaa, joten palasin alkuperäiseen suunnitelmaan eli siihen että fundeeraan itse loppuun....varsinkin kun mainitsin puhelimessa ettei opiskelijana ole varaa maksaa kokonaista päivää vianmäärityksestä kun ei korjaamolta osattu kertoa arviota kauan lisätutkimukset vaatii ja korjaamon ilmeisesti omistaja melkein löi luurin korvaan ja viittasi vahvasti että tuu sit takas ku sul on lisää rahaa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Temezky95 View Post
                    Korjaamo? Imuvuotoa, jonka olin jo itse osannut omalla markettiskannerilla päätellä. Lähdettiin edellämainituilla kahdella imuputkella + DISA venttiilin vaihdolla liikkeelle, jotka ilmeisesti olivatkin rikki. Eivät vielä ratkaisseet ongelmaa ja tähän mennessä mennyt 500€ rahaa ja n.3vk aikaa, joten palasin alkuperäiseen suunnitelmaan eli siihen että fundeeraan itse loppuun....varsinkin kun mainitsin puhelimessa ettei opiskelijana ole varaa maksaa kokonaista päivää vianmäärityksestä kun ei korjaamolta osattu kertoa arviota kauan lisätutkimukset vaatii ja korjaamon ilmeisesti omistaja melkein löi luurin korvaan ja viittasi vahvasti että tuu sit takas ku sul on lisää rahaa.
                    Edelleen ne imuvuodot löytyy hetkessä kun testaa savulla, ei tarvitse päivää ihmetellä. Jos on hidas, niin vartissa katsoo savulla onko niitä imuovuotoja vai ei. Ei nyt ihan hirveän ammattimaiselta vaikuta, jos 500€ on laitettu eikä vielä ole edes viasta tietoa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6936
                      • N/A

                      #11
                      Itse lähtisin noita koodeja taklaamaan seuraavasti:

                      1. Savut sisään, melko varmasti jostain vuotaa kun vaikuttaa bank 1 + bank2.
                      2. Mikäli ei imuvuotoa, sitten kannattaisi katsella fuel trimmejä ja livedataa miten poskellaan siellä seokset on.
                      Bensanpainemittaus kiskolta, se vaikuttaa olennaisesti mikäli pumpussa tai suodattimen paineensäätimessä on vika, ei saa suuttimien aukiolollakaan seosta kohdalleen.
                      3. Jos mistään muualta ei löydy järkevää selitystä, on yksi vaihtoehto myös MAF vika.

                      Mun oma mielipide että nyt on aika arvailemalla lähdetty korjaamaan.
                      Totta sekin tietysti on että yleensä maf/kaasuläpän välinen lurttuputki on halki tai disan tiiviste vuotaa. Mutta kun tossa moottorissa on 30 muutakin potentiaalista imuvuotopaikkaa, imusarjan allakin on useampi letku. Huohottimenki putket voi olla poikki tai halki.

                      Savutestillä ei tarvi arvailla vaan näkee mistä se vuotaa.

                      Jos sulla ei ole itsellä mahdollisuuksia tutkia, etsi sellanen tekijä/paja ketkä tekee savutestin. Meilläpäin se taitaa maksaa 30-40€ jos teettää.
                      Last edited by Antti O; 15-03-2022, 09:49.

                      Comment

                      • Temezky95
                        Newbiemmer
                        • Jan 2022
                        • 23
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Edelleen ne imuvuodot löytyy hetkessä kun testaa savulla, ei tarvitse päivää ihmetellä. Jos on hidas, niin vartissa katsoo savulla onko niitä imuovuotoja vai ei. Ei nyt ihan hirveän ammattimaiselta vaikuta, jos 500€ on laitettu eikä vielä ole edes viasta tietoa.
                        Juu, tähän firmaan ei tarvitse enää mennä. Ja vieläpä ymmärtääkseni hyvässä maineessa kyseinen lafka...mistähän moinen väärinkäsitys johtuu :think

                        Comment

                        • Temezky95
                          Newbiemmer
                          • Jan 2022
                          • 23
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Itse lähtisin noita koodeja taklaamaan seuraavasti:

                          1. Savut sisään, melko varmasti jostain vuotaa kun vaikuttaa bank 1 + bank2.
                          2. Mikäli ei imuvuotoa, sitten kannattaisi katsella fuel trimmejä ja livedataa miten poskellaan siellä seokset on.
                          Bensanpainemittaus kiskolta, se vaikuttaa olennaisesti mikäli pumpussa tai suodattimen paineensäätimessä on vika, ei saa suuttimien aukiolollakaan seosta kohdalleen.
                          3. Jos mistään muualta ei löydy järkevää selitystä, on yksi vaihtoehto myös MAF vika.

                          Mun oma mielipide että nyt on aika arvailemalla lähdetty korjaamaan.
                          Totta sekin tietysti on että yleensä maf/kaasuläpän välinen lurttuputki on halki tai disan tiiviste vuotaa. Mutta kun tossa moottorissa on 30 muutakin potentiaalista imuvuotopaikkaa, imusarjan allakin on useampi letku. Huohottimenki putket voi olla poikki tai halki.

                          Savutestillä ei tarvi arvailla vaan näkee mistä se vuotaa.

                          Jos sulla ei ole itsellä mahdollisuuksia tutkia, etsi sellanen tekijä/paja ketkä tekee savutestin. Meilläpäin se taitaa maksaa 30-40€ jos teettää.

                          Joo, kannattanee tulevaisuudessa vaan tehdä niin että jos meinaa homma jäädä jostain laitteesta kiinni, kuten tässä tapauksessa savumasiinasta niin käy vaan ostamassa sellaisen ja tekee itse. Maksaa lopulta todnäk saman kuin teettäminen. Valitettavasti aika huonoja kokemuksia ylipäätään Turun alueen korjaamoilta niinä harvoina kertoina ku oon niiden palveluja lipsahtanut käyttämään.

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1016
                            • Pikis

                            #14
                            Originally posted by Temezky95 View Post
                            Joo, kannattanee tulevaisuudessa vaan tehdä niin että jos meinaa homma jäädä jostain laitteesta kiinni, kuten tässä tapauksessa savumasiinasta niin käy vaan ostamassa sellaisen ja tekee itse. Maksaa lopulta todnäk saman kuin teettäminen. Valitettavasti aika huonoja kokemuksia ylipäätään Turun alueen korjaamoilta niinä harvoina kertoina ku oon niiden palveluja lipsahtanut käyttämään.
                            Jos haluat lainaksi tee-se-itse laitteen tuohon hommaan niin laita viestiä.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎