Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt heittelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Temezky95
    Newbiemmer
    • Jan 2022
    • 23
    • Pori

    Lämmöt heittelee

    Saa poistaa.
    Last edited by Temezky95; 26-04-2022, 22:42.
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1269
    • Kajjjaani

    #2
    Originally posted by Temezky95 View Post
    A: DME: Signal, sensor, coolant temperature engine
    =Signaali, anturi, jäähdytysnesteen lämpötila moottori

    joten veikkaisin viallista jäähdytysnesteen lämpötila-anturia.
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • Temezky95
      Newbiemmer
      • Jan 2022
      • 23
      • Pori

      #3
      Originally posted by alpine3 View Post
      =Signaali, anturi, jäähdytysnesteen lämpötila moottori

      joten veikkaisin viallista jäähdytysnesteen lämpötila-anturia.
      Joo kyl toi lontoo taipuu iteltäki. Nää vikakoodit ei vaan aina oo suoraa syy-seuraus logiikkaa, joten ajattelin kysyä jos joku tietää tarkemmin. Jos vaikka sattuisi olemaan yleinen ongelma, joka johtuu syystä X.

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #4
        Aiemmin mainittu jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on hyvä veikkaus. Sitä epäilisin..

        Mutta siis, lontoo taittuu?
        Avaan sinulle graalin maljan
        Realoem.com
        Auton sarjanumeron perusteella voi jäljittää mikä osa sinne kuuluu. Myöskin havainnollistavia kuvia.

        Minutkin otettiin aika tylysti vastaan aikoinaan.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Jos lämmöt pysyy max virrat päällä vaikka kuinka kauan, niin vika on selvästi toisen lämpöanturin piirissä. Eli siinä on huonokosketus tai sitten se anturi rikki. Näissä kun on tupla lämpötilaanturi. Jos liitokset kunnossa, niin eiköhän se ole anturivika. Toki mittaamalla voisi verrata eri anturien lukemia toisiinsa, jos haluaa syvällisemmin tutustua.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Temezky95
            Newbiemmer
            • Jan 2022
            • 23
            • Pori

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Jos lämmöt pysyy max virrat päällä vaikka kuinka kauan, niin vika on selvästi toisen lämpöanturin piirissä. Eli siinä on huonokosketus tai sitten se anturi rikki. Näissä kun on tupla lämpötilaanturi. Jos liitokset kunnossa, niin eiköhän se ole anturivika. Toki mittaamalla voisi verrata eri anturien lukemia toisiinsa, jos haluaa syvällisemmin tutustua.
            Anturi 1 ilmeisesti imusarjan alla ja anturi 2 tossa heti kun konepellin avaa. Nopea googlaus sanos että useemmin nimenomaan ne imusarjan alla olevat pettää (no tietty). Pitää käydä tutkimassa.

            Ja oire tosiaan sellainen että kun kone on lämmin ja laittaa virrat päälle, menee lämpömittari max asentoon eikä palaudu ennen kuin käynnistää auton, jolloin palautuminen tapahtuu lähes välittömästi normaaleihin lukemiin.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Temezky95 View Post
              Anturi 1 ilmeisesti imusarjan alla ja anturi 2 tossa heti kun konepellin avaa. Nopea googlaus sanos että useemmin nimenomaan ne imusarjan alla olevat pettää (no tietty). Pitää käydä tutkimassa.

              Ja oire tosiaan sellainen että kun kone on lämmin ja laittaa virrat päälle, menee lämpömittari max asentoon eikä palaudu ennen kuin käynnistää auton, jolloin palautuminen tapahtuu lähes välittömästi normaaleihin lukemiin.
              No sitten se on selvästi toisessa piirisssä ongelma. Kuten sanoin siinä on tupla lämpötilaanturi, eli fyysisesti yhdessä anturissa on kaksi anturia. Tuolla toisella varmaan tarkoitat sitä syylärin paluuletkussa olevaa anturia. Sillä ei ole tekemistä moottorinlämpöjen mittaamisessa, sillä seurataan kuinka kuumaa se jäähdytysneste on kun palaa syyläristä. Ilmastointi ym. hyödyntään sen tietoa, mutta ei vaikuta siihen mittariston lämpömittariin. Mittaamalla voi verrata niitä anturin kahta piiriä keskenään, jos haluaa syvällisemmin selvittää. Mikäli liitin on kunnossa, niin vika on 95% todennäköisyydellä siinä anturissa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎