Saa poistaa.
Lämmöt heittelee
Collapse
X
-
-
Joo kyl toi lontoo taipuu iteltäki. Nää vikakoodit ei vaan aina oo suoraa syy-seuraus logiikkaa, joten ajattelin kysyä jos joku tietää tarkemmin. Jos vaikka sattuisi olemaan yleinen ongelma, joka johtuu syystä X.Originally posted by alpine3 View Post=Signaali, anturi, jäähdytysnesteen lämpötila moottori
joten veikkaisin viallista jäähdytysnesteen lämpötila-anturia.
Comment
-
Aiemmin mainittu jäähdytysnesteen lämpötila-anturi on hyvä veikkaus. Sitä epäilisin..
Mutta siis, lontoo taittuu?
Avaan sinulle graalin maljan
Realoem.com
Auton sarjanumeron perusteella voi jäljittää mikä osa sinne kuuluu. Myöskin havainnollistavia kuvia.
Minutkin otettiin aika tylysti vastaan aikoinaan.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Jos lämmöt pysyy max virrat päällä vaikka kuinka kauan, niin vika on selvästi toisen lämpöanturin piirissä. Eli siinä on huonokosketus tai sitten se anturi rikki. Näissä kun on tupla lämpötilaanturi. Jos liitokset kunnossa, niin eiköhän se ole anturivika. Toki mittaamalla voisi verrata eri anturien lukemia toisiinsa, jos haluaa syvällisemmin tutustua.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Anturi 1 ilmeisesti imusarjan alla ja anturi 2 tossa heti kun konepellin avaa. Nopea googlaus sanos että useemmin nimenomaan ne imusarjan alla olevat pettää (no tietty). Pitää käydä tutkimassa.Originally posted by HTK12 View PostJos lämmöt pysyy max virrat päällä vaikka kuinka kauan, niin vika on selvästi toisen lämpöanturin piirissä. Eli siinä on huonokosketus tai sitten se anturi rikki. Näissä kun on tupla lämpötilaanturi. Jos liitokset kunnossa, niin eiköhän se ole anturivika. Toki mittaamalla voisi verrata eri anturien lukemia toisiinsa, jos haluaa syvällisemmin tutustua.
Ja oire tosiaan sellainen että kun kone on lämmin ja laittaa virrat päälle, menee lämpömittari max asentoon eikä palaudu ennen kuin käynnistää auton, jolloin palautuminen tapahtuu lähes välittömästi normaaleihin lukemiin.
Comment
-
No sitten se on selvästi toisessa piirisssä ongelma. Kuten sanoin siinä on tupla lämpötilaanturi, eli fyysisesti yhdessä anturissa on kaksi anturia. Tuolla toisella varmaan tarkoitat sitä syylärin paluuletkussa olevaa anturia. Sillä ei ole tekemistä moottorinlämpöjen mittaamisessa, sillä seurataan kuinka kuumaa se jäähdytysneste on kun palaa syyläristä. Ilmastointi ym. hyödyntään sen tietoa, mutta ei vaikuta siihen mittariston lämpömittariin. Mittaamalla voi verrata niitä anturin kahta piiriä keskenään, jos haluaa syvällisemmin selvittää. Mikäli liitin on kunnossa, niin vika on 95% todennäköisyydellä siinä anturissa.Originally posted by Temezky95 View PostAnturi 1 ilmeisesti imusarjan alla ja anturi 2 tossa heti kun konepellin avaa. Nopea googlaus sanos että useemmin nimenomaan ne imusarjan alla olevat pettää (no tietty). Pitää käydä tutkimassa.
Ja oire tosiaan sellainen että kun kone on lämmin ja laittaa virrat päälle, menee lämpömittari max asentoon eikä palaudu ennen kuin käynnistää auton, jolloin palautuminen tapahtuu lähes välittömästi normaaleihin lukemiin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment