Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M57D30 ei starttaa apuja kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemppari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 35
    • Helsinki

    E46 M57D30 ei starttaa apuja kaivataan!

    Tuli tehtyä sen verran remppaa että suuttimet otettiin irti ja tietysti järjestyskin meni uusiksi. Nyt sitten tulee INPA:lla tälläinen herja:
    Kuva

    Osaisiko joku auttaa?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5265
    • Pirkkala

    #2
    Tuo herja tuskin on käynnistymättömyyden syy.

    Katso nouseeko railpaine. Sen pitäisi olla starttauksen aikana 200-300bar luokkaa jotta ecu antaa luvan käynnistyä, eli alkaa ohjata suuttimia
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Lemppari
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 35
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Tuo herja tuskin on käynnistymättömyyden syy.

      Katso nouseeko railpaine. Sen pitäisi olla starttauksen aikana 200-300bar luokkaa jotta ecu antaa luvan käynnistyä, eli alkaa ohjata suuttimia
      Jees täytyy se tarkistaa.

      Comment

      • Lemppari
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 35
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tuo herja tuskin on käynnistymättömyyden syy.

        Katso nouseeko railpaine. Sen pitäisi olla starttauksen aikana 200-300bar luokkaa jotta ecu antaa luvan käynnistyä, eli alkaa ohjata suuttimia

        Paine näyttäisi olevan kohdallaan:
        516 Injektor Zylinder 2 Error frequency : 1 Logistic counter: 40 Motordrehzahl 124.88 1/min Kuehlmitteltemperatur 17.68 Grad C Einspritzmenge 29.70 mm^3 Raildruck 246.99 bar Fehler aufgetreten bei 401500.00 km Fehler momentan vorhanden Strom an High Side zu gross Errorcode: 02 04 28 01 74 04 05 56 3A 29 9C D6 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ================================================== ==========


        Kun pyörittää starttia vaan ja samalla ilmaa tuhnuttelee jokaisen suuttimen lta niin onkohan tuo normaalia?


        Pitäsikö ilmata jotenkin koko järjestelmä?


        Apuja kaivataan 044 044 2718

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1269
          • Kajjjaani

          #5
          Kyllähän se järjestelmä pitäisi ilmata jos suuttimet on käyneet irti, muuten voi tovin joutua starttailemaan ennenkuin käynnistyy. Ilmauksen pitäisi onnistua myös inpalla.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Lemppari
            Bimmer Rookie
            • Mar 2015
            • 35
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by alpine3 View Post
            Kyllähän se järjestelmä pitäisi ilmata jos suuttimet on käyneet irti, muuten voi tovin joutua starttailemaan ennenkuin käynnistyy. Ilmauksen pitäisi onnistua myös inpalla.

            Onko tietoja miten INPA:lla ilmataan?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9156
              • Oulu

              #7
              Virrat 2-asentoon, niin PA-pumput aktivoituu. Tämä tarvittaessa toistaen muutaman kerran, niin ilmaantuu. (Pumput sammuu 60 sek. jälkeen, jos moottoria ei käynnistä.) Diagnostiikalla ei ole muuta ilmausproseduuria. Kun kaikki linjat on ollu auki, niin hetken siinä saa kyllä starttailla ilmauksen jälkeen. Jotkut myös hieman raottavat yksitellen suuttimen korkeapaineyhteitä pumppujen ollessa aktiivisena.

              Jos tuo kyseinen suuttimien ohjaukseen liittyvä koodi (Strom an High Side zu gross) on edelleen aktiivisena, niin se kyllä estää käynnistymisen. Tarkista johtosarjan kunto ja ettei se jäänyt esim. imusarjan väliin.

              Ote WDS:stä

              Important: If one of the faults occurs in conjunction with the types of fault "current on high side too high" or "current on low side too high", although the fault is attributed to an injector, due to the use of the common line (U_MV1 and U_MV2 for the respective bank) the fault may be in any line of the three cylinders in the affected bank.

              Consequences:

              The engine shuts down in conjunction with the fault types "current on high side too high" and "current on low side too high". In the case of the fault type "load drop" (break in line) the engine continues to operate if not more than one injector is affected.
              Last edited by Clavurion; 23-04-2022, 13:36.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Lemppari
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 35
                • Helsinki

                #8
                Apuja kaipaillaan

                Asentaja teki oharit niin olisiko ketään jolta onnistuisi suuttimien koodaamisen lisäksi suuttimien kairaus syvemmälle sekä mahdollisesti sylinteri 2 suuttimen vaihto tai suuttimen solenoidin vaihto? Apuja kaipaillaan 044 044 2718 Markus.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎