Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keulan BMW-merkin vaihto E46:seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lepa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 32
    • Hki/Kotka

    Keulan BMW-merkin vaihto E46:seen

    voiko joku tietäväinen antaa vinkin miten konepellissä olevan BMW-merkin saa irti hajoittamatta mitään. Pitäisi saada vaihdettua tilalle uusi merkki. Auto on E46 -98. Voiko vain nätisti repiä??
    - E46 -
  • grote
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 88
    • Turku

    #2
    pellin verhoilu irti etuseunasta ja sitten painelet vuorotellen tylpällä esineellä merkin alapuolelta niitä nastoja joilla se on kiinni.
    Toivotavasti tosta ymmärtää.
    :think

    Comment

    • Tiger2
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 49
      • Tampere

      #3
      Muistaakseni E46 konepellissä verhoilu ei ulotu niin eteen, vaan merkin tapit ovat alapuolelta pellin suojassa, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää merkin vääntäminen irti ulkopuolelta. Merkki lähtee aika helposti, kun sitä vääntää merkin alta jollakin "tikulla". Jonkinlainen muovilasta on varmaan paras esine sen irroittamiseen, jotta ei naarmuta maalipinta.

      Comment

      • Lepa
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 32
        • Hki/Kotka

        #4
        jep, ei näy tappeja vaan ovat piilossa pellin alla. Sinne ei taida päästä käsiksi, joten pitää koittaa repiä sitä merkkiä irti!!
        - E46 -

        Comment

        • Tozi
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2056
          • Epsoo

          #5
          Originally posted by Lepa
          jep, ei näy tappeja vaan ovat piilossa pellin alla. Sinne ei taida päästä käsiksi, joten pitää koittaa repiä sitä merkkiä irti!!
          Se lähtee todella nätisti kun raotat sitä merkkiä joka puolelta tasaisesti, ei pitäis olla kovin tiukassa.
          Tietenkin sellaisella työkalulla joka ei naarmuta maalia.

          BMW varaosat, tuning & styling!

          E92 335i -06
          ex E46 330Ci -02
          ex E46 328i Coupe -99
          ex E36 325i Coupe -92

          Comment

          • Juggis
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 197
            • Espoo

            #6
            Toimivatko nämä samat kikat myös e36:een?
            F10 535d xdrive msport
            Ex. e91 325xiA
            Ex. e36 328i Coupé

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16360
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by Juggis View Post
              Toimivatko nämä samat kikat myös e36:een?
              Kyllä, ellei olla oltu vitsikkäällä päällä ja liimattu niitä kiinni esim jollain sikamassalla. Sitten kannattaa porata keskelle merkkiä reikä jos se on roskiin menossa muutenkin ja kammeta isolla meisselillä siitä reiästä. Ja on tästäkin jälkimmäisestä vaihtoehdosta kokemusta.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                #8
                Ja jos on tosi ilkee merkki, niin kuumailmapuhaltimella lämmittäminen auttaa kanssa.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • Pretoriaani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 3842
                  • Hyvinkää, Finland

                  #9
                  Itte oon käyttäny talttapääruuvimeisseliä, teippiä ja sanomalehteä tahi vastaavaa.

                  Teippaat ruuvimeisselin pään, niin ettei se aiheuta naarmuja. Sanomalehdestä tjsm taittelee semmoisen sopivan paksun ja tiiviin paketin, jota vasten voi kammeta merkin irti. Oliko tarpeeksi epäselvästi selostettu?
                  I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                  Comment

                  • Jefu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 58
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Pretoriaani View Post
                    Itte oon käyttäny talttapääruuvimeisseliä, teippiä ja sanomalehteä tahi vastaavaa.

                    Teippaat ruuvimeisselin pään, niin ettei se aiheuta naarmuja. Sanomalehdestä tjsm taittelee semmoisen sopivan paksun ja tiiviin paketin, jota vasten voi kammeta merkin irti. Oliko tarpeeksi epäselvästi selostettu?
                    Samalla periaatteella, ite oon käyttäny vanhaa luottokorttia tms jonka työntää pellin ja merkin väliin. Löytää hyvin pituussuunnassa edestä ja takaa sellaset hyvät kolot mihin voi rauhassa korttia vinguttaa.
                    Siihen sitten vaan väliin ruuvaria tai varovasti puukkoa ja nitkuttelee ympäri merkkiä irti. Eka keissi voi olla tiukassa, rohkeesti vaan
                    MB SLK 350
                    Korealainen mopoauto

                    Ex: Yamaha YZF-R1
                    Honda CB1000RA
                    Bmw E46 328Ci

                    Comment

                    • Juize
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 231
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Jefu View Post
                      Samalla periaatteella, ite oon käyttäny vanhaa luottokorttia tms jonka työntää pellin ja merkin väliin. Löytää hyvin pituussuunnassa edestä ja takaa sellaset hyvät kolot mihin voi rauhassa korttia vinguttaa.
                      Siihen sitten vaan väliin ruuvaria tai varovasti puukkoa ja nitkuttelee ympäri merkkiä irti. Eka keissi voi olla tiukassa, rohkeesti vaan
                      Tuolla vielä kuvallinen ohje: http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...30-Roundel.htm
                      G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                      ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                      ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                      ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Tarpeeksi "äkänen" imukuppi jostakin:think ...pelkkää mutuilua...

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #13
                          Älkää nyt tehkö merkkien poistosta rakettitiedettä
                          Puhtaalle pellille muovikortti ja meisselillä kampee varosvasti molemmista reunoista tapit ylös. Eli tapit löytyvät kohdista 9 ja 15 (kun katsoo kelloa).
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #14
                            Mulla oli kolmenelkussa niin tiukassa, ettei lähtenyt millään taivuttamalla vaan taipui pelkkä merkki. Kun olin tarpeeksi taivuttanut niin sain nippusiteen vedettyä merkin alta ja laitettua sen kiinni eli tein siitä nipparista lenkin. Sitten vaan rivakka nykäsy ja johan lähti merkki tallin katon kautta tuulilasille.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #15
                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Mulla oli kolmenelkussa niin tiukassa, ettei lähtenyt millään taivuttamalla vaan taipui pelkkä merkki. Kun olin tarpeeksi taivuttanut niin sain nippusiteen vedettyä merkin alta ja laitettua sen kiinni eli tein siitä nipparista lenkin. Sitten vaan rivakka nykäsy ja johan lähti merkki tallin katon kautta tuulilasille.
                              Ai prkl nää pitäs saada kaikki saman topicin alle Vaihekepinnupin vaihot ja muut
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎