Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljy ja kytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atuzka
    Newbiemmer
    • Sep 2021
    • 7
    • Mikkeli

    Öljy ja kytkin ongelma

    Elikkä siis olin lähdössä ohittamaan isompaa ajoneuvoa ja painoin kaasun pohjaan, kierrokset nousivat mutta mihinkään auto ei liikahtanut, voiko kytkin antautua yhtäkkiä? Siitä joku 15-20min ajoa niin sylkäs moottoriöljyt pihalle. Voiko näillä olla yhteyttä toisiinsa?
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1833
    • Karjaa

    #2
    Mikä kone?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3750
      • Finnland

      #3
      Jäätyikö huohotin tms?
      Jos sylkäisee esim. kampiakselin stefan kautta, menee kytkimeen.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • atuzka
        Newbiemmer
        • Sep 2021
        • 7
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by Wespa View Post
        Mikä kone?
        N42 muistaakseni.

        Comment

        • atuzka
          Newbiemmer
          • Sep 2021
          • 7
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by Jarger View Post
          Jäätyikö huohotin tms?
          Jos sylkäisee esim. kampiakselin stefan kautta, menee kytkimeen.
          En usko että on päässyt jäätymään +10 asteessa🤔

          Comment

          • atuzka
            Newbiemmer
            • Sep 2021
            • 7
            • Mikkeli

            #6
            Noniin vahva epäilys kampiakselin taka stefa ja kytkin remppa. Onko tietoa paljonko ois kustannukset tälle ja saako alakautta vaihdettua vai pitääkö moottoria ruveta purkamaan🤔 Ja jos alakautta saa vaihdettua niin onko tietoa mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee käsiksi näihin osiin?

            Comment

            • Juho_
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2016
              • 1064
              • Suomi

              #7
              Ei tarvii muuta ylimääräistä kytkinrempan yhteydessä tehdä ku vauhtipyörä irroittaa et takastefaan pääsee käsiksi.

              Lootan irroitus saattaa onnistua kokonaan alakautta suhteellisen helposti.
              Savupiippu, lämpöpellit, kardaani, vaihdekepin tangot, kytkimen työsylkkä ja akun maakenkä irti ja sit lootan alle tunkki tms ja kannake pois, sit kytkinkopan pultit irti - myös startin. Startin ehkä pystyy jättää sinne koneen kylkee pyörimään.
              Last edited by Juho_; 17-11-2022, 12:23.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎