Niinpä tuo minun imuttamani BMW TIS huolto ohjelma väittää että sama olisi varaosanumero sekä M47 ja M57 koneiden MAF:lla. BMW varaosapuolen pojat varmaan vahvistaa asian kun soitat sinne.
Myös Pierburg:n MAF 7.22684.07.0 28-3262 käy ainakin tohon M47 ja on ollu kuulema kestävä peli
Tosin jos oot menossa konitohtorille lastutukseen, (esim upsolute) vaihtavat lastutuksen yhteydessa, asennettuna, hintaan 115€. Niillä ois se pajakin sua, jms-btcf, lähellä siinä tre:lla, tesomassa... ja varaosaa oli eilen suoraan hyllyssä.
JA SITTEN UPSOLUTESTA!!!!
Pikkuvaihteilla en merkittävää muutosta oo havainnu, mutta kierrokset kyllä putos 200-300rpm ja nyt potkii erilailla 3-4-5 vaihteilla. Täytyy kuulostella ja jos vaikka onnais niin voitais tehdä MIXA:n kaa tärskyt, jos on matkalla kotio, niin voitais kattoo onko paljon eroa... ja penkittää, jos sellainen tupsahtaa eteen.
Sit vielä pakokaasun takaisinkierrätyksestä!!! Sitä ei kaiketi voi kytkee pois päältäOnks kellään sellaista vika koodin lukijaa / kuittaajaa... sen meinaan jos tukkii, siis sen takaisin kierrätys ilma putken, esim pellinpalalla, tulee koneeseen vika merkintä! Mut jos ois noi vehkeet, niin sit siihen peltiin vois tehdä kuulema reijän ja kattoo riittääkö se koneelle. jos merkintää tulee, niin suurrennetaan reikää, niin kauan kunnes merkintää ei tuu! Sais sitten tota himottuu alavääntöö lisää! Onkos innokkaita testaajia???
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Niinpä tuo minun imuttamani BMW TIS huolto ohjelma väittää että sama olisi varaosanumero sekä M47 ja M57 koneiden MAF:lla. BMW varaosapuolen pojat varmaan vahvistaa asian kun soitat sinne.
Myös Pierburg:n MAF 7.22684.07.0 28-3262 käy ainakin tohon M47 ja on ollu kuulema kestävä peli
Tosin jos oot menossa konitohtorille lastutukseen, (esim upsolute) vaihtavat lastutuksen yhteydessa, asennettuna, hintaan 115€. Niillä ois se pajakin sua, jms-btcf, lähellä siinä tre:lla, tesomassa... ja varaosaa oli eilen suoraan hyllyssä.
Kiitos, sain vihdoin itsellenikin tuon tis:n ja etk:n joten eiköhän se tästä. Täytyy laittaa tuo lastu tai softa kunhan saa värkin toimimaan muuten edes suht normaalisti (tehon/väännön puute: nyt 80->120 km/h nelosella vie reilun 12 sec, lisäksi tyhjäkäynti kylmänä huono).
Osan vaihto oli, kunhan ensin vanhan osan sai irti kun siinä oli niin oudot tähti mutterit, ihan helppo nakki. Sähkö töppelistä vaalea kovamuovinen lukitin leatherman pihdeillä kevyesti nykäisten pois ja sitten töppeli paikoilleen... 10min!!!
Eli vaihdoitko uudesta mittarista sisuskalut vanhaan mittarirunkoon? Tässä uudessa mittarissa (8670263) on pyöreä ilmanputsarin puoleinen pää ja muistaakseni putsarissa (M57) on soikea pää (tai sit siinä on vaan soikea sovitin). ETK:n mukaan M47:n ja M57:n käy sama mittari.
Mullakin huomattiin ilmamassamittarin vika lastutuksen yhteydessä.Volvon mittari on just samanlainen kuin bemun oma(bosch:in tekemät).Hinta 60e Avain-Vaunussa.
Täytyy kuulostella ja jos vaikka onnais niin voitais tehdä MIXA:n kaa tärskyt, jos on matkalla kotio, niin voitais kattoo onko paljon eroa...
:shock: heti ehdotellaan kilvan ajoa ku on saatu lastua pellin alle! :lol:
No ei vaa... voihan sitä vähän "testailla" jos samalle baanalle satutaan.
Käy ihmeessä penkittää ni saat mustaa valkoselle, perstuntuma tehojen sijaan.
Originally posted by jms-btcf
Eli vaihdoitko uudesta mittarista sisuskalut vanhaan mittarirunkoon?
Jep, vaihdat vaa sen mittariosan siihen "vanhaan runkoon".
E46 320 DIESEL For Successful Living
(Sponsored By MasterCard)
"propsit niille jotka tekee ite joka pennin,
jos faijas maksaa laskut niin et kuulu remmiin"
Sit vielä pakokaasun takaisinkierrätyksestä!!! Sitä ei kaiketi voi kytkee pois päältäOnks kellään sellaista vika koodin lukijaa / kuittaajaa... sen meinaan jos tukkii, siis sen takaisin kierrätys ilma putken, esim pellinpalalla, tulee koneeseen vika merkintä! Mut jos ois noi vehkeet, niin sit siihen peltiin vois tehdä kuulema reijän ja kattoo riittääkö se koneelle. jos merkintää tulee, niin suurrennetaan reikää, niin kauan kunnes merkintää ei tuu! Sais sitten tota himottuu alavääntöö lisää! Onkos innokkaita testaajia???
Mulla EGr tulpattu sokealla lätkällä , ei ainakaan Karala maininnu mitään vikakoodeista kun kysyin (luki koodit lastutuksen jälkeen). Velipojalla sama homma.
Jep, vaihdat vaa sen mittariosan siihen "vanhaan runkoon".
Vaihdettu on. Liittimen reunaan laitoin ruuvivarmistuksen ettei tipahda lennossa, sen verran höllästi oli muutoin kiinni kun joutui johdon liittimestä poistamaan sen vaalean lukitusosan.
Kävin tietty myös testaamassa, 80->120 nelosella ennen 12+risat, nyt 7.1 sek, eli kohtalainen koomasta herääminen. Tuohon täytynee seuraavaksi käydä jossain ohjelmisto päivittämässä tms. (mittarinvaihdon takia)?
...juu ei kestä kiitellä, kaikki kun yhtälailla, enempi vähempi samanlaisessa veneessä ollaan...
Mitä mitä mitä...
Originally posted by joskami
Mulla EGr tulpattu sokealla lätkällä , ei ainakaan Karala maininnu mitään vikakoodeista kun kysyin (luki koodit lastutuksen jälkeen). Velipojalla sama homma.
... mulle on sit vihjailtu ihkasta väärii juttui :oops: ! Mikä muuten on joskami:n ja veli poijaan auton malli? E46 vm. 98-99??? Jos siin on toi sama kone kun mulla , niin tulpataanpas se sit vaan poikkeen, vai kuinka? Onko vinkkejä tai jotai erityistä huomioitavaa?
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
..Mikä muuten on joskami:n ja veli poijaan auton malli? E46 vm. 98-99??? Jos siin on toi sama kone kun mulla , niin tulpataanpas se sit vaan poikkeen, vai kuinka? Onko vinkkejä tai jotai erityistä huomioitavaa?
Mulla -00 E46 touring ja veljellä E46 -01 ei facelift.
Laiton suunnilleen tohon kohtaan egr:n putkeen alumiinilevystä sokeen levyn
vieläkö asiat on vireillä? Taitaa tulla meikäläiselläkin asiaa volvo-kauppaan, sen verran tuntuu olevan jet-laggia omassakin pelissä noin 2500 kierroksella. Mikä toi EGR-juttu on, mitä hyötyä/haittaa. Onko herroilta muuten mennyt takajousia? Omastani on toinen poikki ja yhdeltä kamulta on mennyt sedanista molemmat.
F31 320i Xdrive -13
ex-bmw
E30 316i T -90
E36 316i -92
E46 316i -00
E46 320d touring -00
E87 120dA -05
Mini Cooper -03
E91 320dAT -06
Sillä EGR:n tulppaamisella saapi ainakin VAG konsernin peleihin 3-4hp lisää ja alavääntöä hitusen enempi... varmaan BMW:llä sama laulu. En mä mitään sen jälkeen huomannut, muttta eipä ole auto ollu muutenkaan kunnossa pitkään aikaan, että ois jotain mihin verrata. Oli meinaan varmaan reilun 6kk se MAF hajalla ennen kuin sain selville ja kuntoon sen. Sit heti perään toi lastu kiinni. Kyllähän se nyt kulkee taas, virkavallankin mielestä :( ...nooh vaimo voipi taas välillä ajella. Minähän en mitään tiedä, mutta korjaamolla sanoivat että rikkoo kuulema koneita vanhetessaan. Bensiini puolella polttaa pakoventtiilin. Mulla oli putki niin tukossa että hyvä kun pikkurilli mahtu enää sisään!!! Tyhjäkäynnillä ja muulloinkin jos pakokaasun sekaan pääsee öljyä tai muuta niin eipähän enää mene takasin koneeseen. Ovat "kytkeneet" paljon EGR pois ihan uusistakin autoista...
Ei ole ainakaan itseltä, vaikka 230Tkm ajettu, ole napsunut jousia, tosin ei ole koukkuakaan perässä
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Joo kyllähän toi lastu piristi ihan mukavasti 0-100km/h menee +-8.3s ei pysty yli 1700rpm lähtee kun alkaa kytkin luistaa ikävästi. Suosittelen lämpimästi Ks-autosäätöä.
Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment